Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Butch
#3284713
het zijn gewoon hele speelse kittens en dan ook nog met zijn tweetjes, die gooien alles overhoop. Smuldier versleept heel lekker, carnibest wat minder, maar als je maar vaak genoeg met je poten erdoorheen zwiept gaat dat ook goed door de hele keuken hoor. En als het een beetje opgedroogd is ook...

beetje natter maken heb ik geprobeerd. Dan eten ze het helemaal niet meer. :(

Opsluiten in de badkamer voor eten is geen optie, ze eten er niet beter door en dan kan ik niet weg

Ik denk niet dat ze veel water drinken eerlijk gezegd, maar met kvv is dat natuurlijk sws minder. Daarom ben ik toch ook beetje ongerust als ik ze droog geef.
Door Martine-Tom
#3284715
Hebben ze wel genoeg uitdaging in huis, krabpalen genoeg, kasten of planken waar ze overheen kunnen?
Ik zou toch echt bij de kvv blijven en des noods dan erbij voerballen door het huis leggen waar je gedroogd spul of brokjes ofzo in doet voor de uitdaging en energie kwijt te raken.
Door Butch
#3284717
mijn hele huis ligt onder de speeltjes en mijn kinderen zijn alleen maar bezig met bouwen van kruipdoor, springoverheen en raceomheen bouwwerken. Ik heb drie verdiepingen en een van de spelletjes van de katten is achter elkaar aan zitten van beneden naar boven en weer terug. Pffff, beetje teveel uitdaging zelfs..
Maar over een paar weken gaan ze naar buiten, dan mogen ze in de tuin. Ivm de verhuizing twee weken terug zitten ze nog steeds binnen, dus hoop dat het dan wat rustiger wordt in huis, kunnen ze lekker in de tuin ravotten.
Door Too
#3284718
opsluiten was niet wat ik bedoelde hoor, dacht alleen dat ze in een badkamer wat minder schade konden aanrichten met hun sleperij

Tja dan weet ik het ook niet.. mijn kittens vonden indertijd 2,3,4 maaltijden per dag binnen een paar dagen een prima systeem net als de deur van de keuken/bijkeuken/douche gaat open als je besluit dat je genoeg hebt gegeten..
Slepen met eten [barf] doen we gewoon niet, dan wordt je consequent teruggestuurd naar je bakje/kleedje en nu ze bijna 10 zijn sjouwen ze alleen als iets te hard/groot/moeilijk is
Overigens gaat barfen met 1 mens, twee katten en anderhalve vriezerlade best goed hoor, soms moet je even een beetje puzzelen maar het lukt altijd.
Door Butch
#3284721
ja, zou een oplossing zijn hoor, maar mijn keuken is opgeruimder dan mijn badkamer.. :(

Ik ben ook best druk aan het opvoeden, in mijn oude huis deden ze het gewoon veel minder, dus mss is het ook het nieuwe huis waar ze nog aan moeten wennen. Maar het verslepen is nog niet eens het grootste probleem, zoals gezegd, mijn probleem is meer het blijven liggen en uitdrogen van vers vlees. Vriezer ruimte heb ik wel, dat is het punt niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3284734
Als je het niet ziet zitten ze of vaste tijdstippen of 1 plaats om te eten aan te leren, dan zie ik ook enkel die optie.
Ligt er een kleedje onder of voor hun voerbak? Kan goed zijn dat ze daar al veel.meer op blijven als je het aanbiedt. Een handdoek of dergelijke.
Hier hadden ze dat toch meteen door. Meer nog, als ik het in het begin eens vergat ging mijn dametje een kleedje zoeken om op te eten... ::)
Door Martine-Tom
#3284738
pearlsofpassion schreef:Als je het niet ziet zitten ze of vaste tijdstippen of 1 plaats om te eten aan te leren, dan zie ik ook enkel die optie.
Ligt er een kleedje onder of voor hun voerbak? Kan goed zijn dat ze daar al veel.meer op blijven als je het aanbiedt. Een handdoek of dergelijke.
Hier hadden ze dat toch meteen door. Meer nog, als ik het in het begin eens vergat ging mijn dametje een kleedje zoeken om op te eten... ::)
nou ik zit eens te denken, die grote bak met 4 vakken die stel je in op (bijvoorbeeld) elke 4 uur, dan gaat ie draaien en komt er een vers bakje naar voren. Als je daar concequent in bent leer je ze dus wel die tijden aan.
(elke 8 uur kan ook)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3284754
Martine-Tom schreef:nou ik zit eens te denken, die grote bak met 4 vakken die stel je in op (bijvoorbeeld) elke 4 uur, dan gaat ie draaien en komt er een vers bakje naar voren. Als je daar concequent in bent leer je ze dus wel die tijden aan.
(elke 8 uur kan ook)
Lijkt me ideaal. Kun je ze veel meer kleine porties voeren, als ze gaan slepen is het met weinig (je kunt natuurlijk als je werken bent er veel kleinere porties in doen en dan steeds een beetje meer tot je op "ik heb geen honger meer dus ga spelen" hoeveelheid uitkomt).
Door frodo quin
#3285092
Gedroogd voer zoals ziwipeak lijkt kwalitatief wel in orde, maar het gebrek aan vocht is echt wel af te raden voor katten. Moesten ze graag kvv met veel lauwwarm water er door heen eten, dan zou het imo wel een optie zijn om ze terwijl je uit werken bent gedroogd voer te geven, al zou ik nog steeds voor kvv kiezen.
Door boskat
#3285727
Darf heeft ook brok nu ,het versvlees van hun maar dan gedroogd een katten en honden variant ,Darf bite
En ook blik voor hond en kat
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door