Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door astrid.van-den-bos
#3276496
Hoi ik ben inmiddels voor mijn honden aan het overstappen op barf.dat bevalt erg goed. Nu hebben wij een kitten van bijna 16 weken die sinds hij bij ons (vanaf 11 weken) is kvv eet 4 keer per dag. Dit gaat erg goed, maar het liefst zet ik hem ook over op barf. Ik heb zelfs al afgewogen porties voor hem liggen. Ik vraag me alleen af omdat hij nog 4 keer per dag eet; moet ik dan een dagportie verdelen in 4? Of geef ik smorgens bijvoorbeeld Kippennek en smiddags orgaanvlees en savonds spiervlees? Ik geef hem soms een beetje om te kijken of hij het eet en de ene keer wel de andere keer totaal niet.
Groetjes Astrid
Door hannabelgje
#3276519
Ik verdeel het inderdaad. Hier krijgen ze 2x eten. Dat verdeel ik dan in 1x spier en orgaan en 1x vleesbot


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door frodo quin
#3276538
Er zijn katten voor wie het maaltijdcompleet moet zijn, maar hier ook altijd dagcompleet zonder problemen. Ik zou het dus gewoon proberen. Het is wel heel belangrijk dat hij ook alles effectief eet als je een groot deel van de voeding barf zou geven, dus als bv lever niet of niet voldoende gegeten wordt zou ik het barfdeel beperkt houden tot het wel goed gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3276546
Katten zijn vaak wel kieskeurig dus het even testen en opschrijven wat hij lust en wat niet.
Orgaan van grazers vinden vele katten niet lekker dus probeer dan eens van konijn of gevogelte.

Ik geef 2x per dag, 1 keer vleesbot met spier en 1 keer vleesbot met orgaan bij 2 katten. Mijn schrokkater krijgt zijn vleesbot wel in 1 stuk zodat hij een groter stuk heeft en een grote en kleine maaltijd ( verzadigd gevoel).
Bij de 2 andere gaf vleesbot apart en spier en orgaan samen wel problemen met de ontlasting. Maar toen ze in het begin 3 keer per dag kregen was dat wel alledrie apart.
Het is dus inderdaad wat uitproberen wat werkt voor je kat maar het hoeft niet perce compleet per maaltijd compleet. Per dag compleet is wel een goed idee. Elke dag alle orgaan hoeft niet, 1 dag lever en de volgende hart enz is ook prima. Tenzij je kat daar moeilijkheden mee heeft natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door