Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lana
#3266860
Ik vraag me af welk kattem KVV jullie gebruiken en of jullie er tevreden over zijn.
Mijn katten eten de laatste tijd standaard mee van de kvv van Dogmeat voor de hond maar daar zit (te) veel bot in voor mijn katten. Zij krijgen daar krijtpoep van en ik geef daarom extra sv of orgaantjes erbij.
Nu wil ik voor de katten overstappen naar een goede katten kvv en ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
#3266905
Ik geef sinds kort ook weer kvv. Ik heb meerdere merken en smaken geprobeerd, mijn voorkeur gaat uit naar complete merken. Mijn kater is niet heel kieskeurig en eet bijna alles wel. Wat hier goed gegeten wordt is Carnibest, Buddy's, Bandit, Haaksbarf, Tinlo, Oervoer en Darf. Bandit en Darf vind ik zelf wat droog maar wordt wel graag gegeten. Buddy's is wat fijner en natter maar met name de wild/semi-wildsmaakjes worden goed gegeten. Is alleen lastig aan te komen. Dogmeat, Naturis, Tammenga en Spykie vinden ze hier niks.
#3266912
Hier lusten ze bijna geen soorten katten kvv. Ze krijgen wel vaak smuldier en degomeat beide voor honden. De kattenkvv's die ze wel eten zijn carnibest, darf en bibi waarvan ze de laatste het lekkerste vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3266924
Kiezebrink haasmix, bosduifmix en konijnmix. Tinlo cattery, hoewel ik dat nooit meer koop. Maar ik ben vooral tevreden over een kvv als mijn katten het eten. En wat mijn katten eten, eten de jouwe misschien niet en vice versa. Let dus vooral op wat ze lekker vinden en zoek daar iets bij. En ga voor afwisseling, met name als wat ze lekker vinden niet compleet is.
#3266956
Hier werd Tinlo Barfmenu goed gegeten, maar daar zit een hoog botpercentage in, dus ik moest er altijd spiervlees bij doen. Ik vond het vlees er mooi uitzien.
Verder vielen Haaksbarf, Bandit (wildmix), Bibi en Cat's Nature ook in de smaak. Cat's nature wordt volgens mij ook door Dogmeat gemaakt.

Naturis, Carnibest, Daily Meat en Alaska werden niet gewaardeerd. Mijn ervaring met kvv is dat ik erg veel moest afwisselen om mijn kat geïnteresseerd te houden. En dat als bijv. de smaak eend favoriet was van het ene merk, dat het niet betekent dat eend van een ander merk ook lekker is ::) Uiteindelijk ben ik overgestapt op zelf samenstellen, omdat dat veel beter wordt gegeten.
#3267170
Ze eten hier voornamelijk barf èn zijn niet zulke moeilijke eters maar van de commerciële gemalen prakken staat Tinlo cattery met stip op 1 en daarna Haaksbarf
Zeker de cattery is behoorlijk ' rijk' heb ik de indruk, ze krijgen daar een wat kleinere portie van dan van de barfhappen.
ik lees steeds dat Tinlo en haaks relatief veel bot bevatten daar merk ik hier niet heel veel van, poepen gaat gewoon goed.

Het blijft toch een kwestie van uitproberen en wat vandaag hun 'lievelings'i s kan morgen wel jakkes zijn... ::) zo zijn katten
reden te meer om regelmatig te wisselen met smaken en merken
#3267180
Too schreef:Ze eten hier voornamelijk barf èn zijn niet zulke moeilijke eters maar van de commerciële gemalen prakken staat Tinlo cattery met stip op 1 en daarna Haaksbarf
Zeker de cattery is behoorlijk ' rijk' heb ik de indruk, ze krijgen daar een wat kleinere portie van dan van de barfhappen.
ik lees steeds dat Tinlo en haaks relatief veel bot bevatten daar merk ik hier niet heel veel van, poepen gaat gewoon goed.

Het blijft toch een kwestie van uitproberen en wat vandaag hun 'lievelings'i s kan morgen wel jakkes zijn... ::) zo zijn katten
reden te meer om regelmatig te wisselen met smaken en merken
Mijn katten hebben snel krijtpoep en ik ben nog steeds op zoek naar kvv met minder bot erin. De meeste merken zitten op de 20 % , voor mijn katten een te hoog percentage.
#3267181
Het is echt uitproberen hoor. Ervaring leert dat het opgegeven botgehalte niet altijd geheel betrouwbaar is en het vetgehalte speelt ook een rol. Verder zal de hardheid van de botten ook zijn invloed hebben en zal vb kippenbot minder stoppen dan vb haas.
#3267182
Dasha schreef:Hier werd Tinlo Barfmenu goed gegeten, maar daar zit een hoog botpercentage in, dus ik moest er altijd spiervlees bij doen. Ik vond het vlees er mooi uitzien.
Verder vielen Haaksbarf, Bandit (wildmix), Bibi en Cat's Nature ook in de smaak. Cat's nature wordt volgens mij ook door Dogmeat gemaakt.

Naturis, Carnibest, Daily Meat en Alaska werden niet gewaardeerd. Mijn ervaring met kvv is dat ik erg veel moest afwisselen om mijn kat geïnteresseerd te houden. En dat als bijv. de smaak eend favoriet was van het ene merk, dat het niet betekent dat eend van een ander merk ook lekker is ::) Uiteindelijk ben ik overgestapt op zelf samenstellen, omdat dat veel beter wordt gegeten.

Ik moet sowieso extra sv erbij doen omdat mijn katten snel krijtpoep hebben. Bij ieder merk tot nu toe: tinlo, haaksbarf, dogmeat, buddy's gaat iets beter, daily meat vind ik geen mooi vlees, naturis vind ik net pate.
Zelf barfen met 9 (nu 7 katten ) vind ik te veel gedoe, de 1 lust een smaak wel en de ander eet het niet. De 1 barft wel heerlijk, de ander denkt..wat moet ik daarmee?!..
#3267184
pearlsofpassion schreef:Het is echt uitproberen hoor. Ervaring leert dat het opgegeven botgehalte niet altijd geheel betrouwbaar is en het vetgehalte speelt ook een rol. Verder zal de hardheid van de botten ook zijn invloed hebben en zal vb kippenbot minder stoppen dan vb haas.
Dat klopt indd... tot heden nog geen geschikt kvv gevonden ( kijkende naar de ontlasting van de katten).
Ik moet extra sv blijven toevoegen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door