Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3264023
Ik voerde de katten altijd 2x per dag. Nu Wasabi ziek was terug gegaan naar 3 eetmomenten per dag. 2x een echte maaltijd en 1x een snack in de vorm van gedroogd vlees, een kuiken, wat stukjes spiervlees, een blikje vlees enz. Dat gazt eigenlijk best aardig. Fleur gaf tussen de maaltijden nogal eens wat gal of schuim over. Dat is nu niet meer eigenlijk. Hoeveel eetmomenten hebben jullie katten en hoe regelen jullie dat in?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3264037
Hier in principe 2 maaltijden per kat per dag.
In de praktijk eet Ot tegenwoordig geregeld geen ontbijt meer. De avondmaaltijd heb ik voor haar dan wel iets groter gemaakt en daar doet ze dan ook wat langer over.
Ze kregen vaak een snoepje ( chemisch stokje), maar liever niet meer dan 1 per dag. Ot krijgt wel eens een stokje extra, dikke Sien niet.
Er wordt hier eigenlijk alleen gekotst bij haarballen of als ze weer eens een kamerplant hebben gesnoeid.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3264069
In het begin voerde ik 3 maal. Dan gaf ik 's ochtends spier, wanneer ik thuiskwam rond 18u vleesbot en voor het slapengaan orgaan.
Maar toen ik door omstandigheden op 2x overging merkte ik dat ze dat aangenamer vonden dis is dat gebleven.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3264076
Hier twee keer per dag. Smorgens na het wakker worden en zo rond ons avondeten.

Ze mekkeren toch altijd alsof ze nooit wat krijgen ;D . En kotsen doen ze hier ongeacht het voerbeleid met enige regelmaat. Daar heb ik de hoop al lang en breed voor opgegeven.
Door frodo quin
#3264080
Hier drie keer per dag. Vroeger twee keer, maar toen Joran er als kitten bij kwam moest het vaker en uiteindelijk op 3 keer gebleven omdat dat voor hem en Cyc beter was. Wolf deed het prima op twee keer per dag zolang het op heel vaste tijden was en er telkens 12 uur tussen zat. Het makkelijke van drie keer per dag is dat als je meer wisselende uren hebt of een avond weg bent je nooit met het probleem zit dat er te lang tussen zit. Ik ben dan ook bij 3/daags gebleven nu Wolf alleen is, al valt het af en toe voor dat hij maar twee keer krijgt. Ik geef twee grotere maaltijden en één kleinere omdat hij anders vindt dat hij niet gegeten heeft na een maaltijd.

Hij krijgt zelf samen gesteld (100 gram) en een klein beetje kvv (5à10gram) om soepjes mee te maken. In de ochtend vleesbot met meestal lever en een klein soepje, als ik thuiskom of rond 18-19uur spiervlees met eventueel een klein soepje en voor het slapen gaan nog een restje orgaan of spier met een groot soepje. Soms krijgt hij gedroogde long in een bal, puzzel of verstopt doorheen het huis. Vleesbot geef ik in de ochtend omdat hij daar veel langer van verzadigd is en ik vaak lange dagen heb.
Gebruikersavatar
Door kira
#3264742
Hier krijgen ze in de morgen ontbijt tussen de 50 tot 80 gram barf. In de avond een kuiken. In de vakantie krijgen ze twee keer rond de zestig gram barf en dáarna gaan ze dan weer op dieet. Minoes pikt in de avond meestal mensen eten, hij lust alles, en volgens mij heeft hij liever sla of nasi of pasta als barf. Kotsen doen ze hier eigenlijk nooit. Onze vorige katten kregen in de morgen hun eten rond de 100 gram en volgens mij voerde ik die verder niet. Onze huidige katers zijn erg klein en met meer voer worden ze te dik.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264935
Hier twee keer, zodra we wakker zijn en in de avond. Ze vangen overdag ook altijd nog wat zelf.
Door kakocavi
#3265116
Ik geef ze in principe onbeperkt voer. Als het op is, en ze vragen erom, krijgen ze meer. Dat is niet geheel conform het voedingsgedrag van de wilde kat, maar wilde katten eten gewoonlijk wel een aantal keer per dag een klein beetje. Ik denk dat twee keer per dag wel het minimum moet zijn. Bij kvv zou ik eerder voor drie keer gaan omdat ze er minder lang over doen en het eerder de maag uit is.
Gebruikersavatar
Door Dasha
#3265165
Ik voer ook onbeperkt. Twee keer per dag zou een stuk makkelijker zijn, maar door Olafs darmproblemen kan het helaas niet anders. Vaak kleine porties eten, werkt het beste voor zijn darmen. Aangezien hij 275-300 gr per dag eet, en nodig heeft om heel langzaam aan te komen, zijn dat best veel porties.
Door hannabelgje
#3265180
Onbeperkt gaat met de heren wel, maar met Fleur niet. Die eet tot ze uit elkaar klapt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3265254
hannabelgje schreef:Onbeperkt gaat met de heren wel, maar met Fleur niet. Die eet tot ze uit elkaar klapt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Jimmy ook. En dan komt er nog bij dat hij dan ook de portie van Lotje meteen mee opschrokt.
Ik zou dat dus niet doen, als je echt zo'n veelvraat hebt leren ze dat ook nooit volgens mij.
Door Lophelia
#3272952
Een kat zonder baasje eet 10-12 keer per dag als ze muizen of vogels vangt.
Dus krijgen mijn katten ook vaak ein klein beetje voer: 's morgens zodra ik wakker bin, 's morgens voordat ik naar mijn werk ga, 's middags als ik thuiskom, 's avonds als ik mijn eten klaarmaak en nog eens voordat ik slaap.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door