Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Maris
#359244
Ik was net zo gelukkig, toen Passie over ging op vers. Maar nu trekt ze weer haar neus op of eet een heel klein beetje. Wat kan ik doen om het weer aantrekkelijk te maken. Want ze eet nu een weekje vers en af en toe brok omdat ze soms haar neus op trekt. En hoe kan ik haar laten wennen aan 2 keer per dag eten, als ze gewend is te eten wanneer ze trek heeft.

ik weet het niet meer ??? ??? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359518
Ten eerste niet te gestrest doen over dat eten, je zet s'morgens iets neer en tegen de avond en je ;loopt dan gewoon weg van het bakje, aan haar de keus.
Misschien is het met passie toch beter om af te wisselen met verschillende soorten versvlees, vraag aan Margreet of ze voor jullie bibi lam mee wil nemen en kip dat is voor de hond maarmisschien lust ze dat wel afgewisseld. Haal ook eens lams of runderhart, soepvlees. Probeer eens een ei. Ik denk dat variatie hier het grote euvel is.En lust ze een maaltijd haar eten minder , dan heeft ze pech.
Door Maris
#359536
ik heb nu 4 verschillende soorten bibi. Dus voor de hond kan ook geen kwaad??? En wat moet passie per dag minimaal naar binnen werken? ze is nu een jaar
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359549
Maris schreef: ik heb nu 4 verschillende soorten bibi. Dus voor de hond kan ook geen kwaad??? En wat moet passie per dag minimaal naar binnen werken? ze is nu een jaar
Dat is bij katten helemaal erg verschillend, je moet haar gewoon even in de gaten houden, of ze niet mager wordt of te dik en daar de hoeveelheid op aanpassen
Door amber2
#359616
Gemiddeld is voor een kat ongeveer 100 gram kvv per dag (ongeveer 20-25 gram per kg LG), maar dat kan zo ook 25-50 gram minder of meer moeten zijn afhankelijk van de activiteit/groei/dracht en grootte van de kat.
Door Maris
#359680
amber2 schreef: Gemiddeld is voor een kat ongeveer 100 gram kvv per dag (ongeveer 20-25 gram per kg LG), maar dat kan zo ook 25-50 gram minder of meer moeten zijn afhankelijk van de activiteit/groei/dracht en grootte van de kat.
nou aktief is ze genoeg, rent door het huis zonder de vloer te raken ;D nu maar hopen dat ze weer een beetje gaat eten
Door Nelly
#370390
Ik voer m'n katten altijd op gevoel (net als de honden trouwens) De 2 ouwetjes probeer ik een beetje slank te houden omdat ik denk dat dat beter voor ze is. Simply Red, het kitten blijft vanzelf slank omdat hij nogal actief is ;D, maar voelt evengoed lekker stevig aan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door