Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3229861
vandaag zijn de bultjes kleiner. en èen grote bijna weg. Hij heeft wel zijn eten vanmorgen eruit gegooid. maar een uurtje later toch weer wat gegeten. op foto`s kun je niets zien.

Ecostyle. Productbeschrijving
Meer dan 90% van de vlooienaantasting bevindt zich in de leefomgeving van de hond of kat. VloVrij omgevingspray doodt ook de eitjes en de larven van de vlo. De natuurlijke ingediënten tasten het uitwendige skelet van de insecten aan. Ze doorbreken de levenscyclus eitje-larve-pop-vlo. Met ECOstyle VloVrij omgevingsspray wordt op een volkomen veilige manier de plaag bestreden. Je hoeft na behandeling het vertrek niet te verlaten. De spuitbus is gevuld met natuurlijke lucht. Het product heeft een nawerking van 3 tot 6 weken. Samen met VloVrij op het dier, Vlovrij shampoo en de VloVrij vlooiendruppels, zorgt VloVrij omgevingsspray middels het Vlovrij 5-Stappenplan voor een effectieve aanpak van de vlooienplaag!
- Inhoud: 400 ML

WERKZAME STOFFEN

Kokosolie en citroenolie


Zilverzalf heeft wel meteen geholpen bij een hotspot.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3230275
Vannacht voor het eerst in weken helemaal doorgeslapen tot 7 uur!!! :) Daarna wel meteen weer krabben en likken ,maar dat was maar even.

Ik ben even aan het kijken naar eliminatie kvv`s . ik vond Hunter`s home . is dat een goede? hij heeft nl veel eliminatie rollen. weliswaar voor de hond ,maar dat kan toch ook wel? anderen hebben geit of zo alleen maar in kilo rollen en dat is erg lastig voor mij te snijden..

Hij is nu met konijn bezig.
Ik wil kalkoen, geit en later paard en zalm doen. lijkt dat wat?

Of is kalkoen te erg aan kip verwant?? en rund doe ik ook nog maar niet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3230279
Kalkoen is een hele andere diersoort dan kip, dus te gebruiken.
Weet je zeker dat je trouwens met KVV wilt blijven elimineren? Met barf heb je het zoveel meer in de hand.

Ik zal later eens naar dat Hunters Home kijken, ik heb het zelf nog nooit gevoerd.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3230284
Ja, ik wil kvv blijven gebruiken. Door mijn lichamelijke toestand is barf te ingewikkeld. en daarbij komt ook nog dat ik vegetarisch ben. ::)
Prettig dat er steeds zo wordt gereageerd op vragen. :flowers: Anders was ik denk ik al aan het twijfelen gegaan..... maar nu lijkt het wel goed te gaan.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3230399
ik heb gelezen dat het niet zo erg is voor even. ik vind haast geen enkelvoudige kvv`s zoals geit en paard. voor katten. overal zit kip in of rund
eend is er nog wel maar dat vind hij niet lekker (heeft hij vroeger eens gehad, ik kan het wel proberen. risico dat ik weer met een heleboel worsten zit.
Gebruikersavatar
Door Dasha
#3230811
3Laska schreef:ik heb gelezen dat het niet zo erg is voor even. ik vind haast geen enkelvoudige kvv`s zoals geit en paard. voor katten. overal zit kip in of rund
eend is er nog wel maar dat vind hij niet lekker (heeft hij vroeger eens gehad, ik kan het wel proberen. risico dat ik weer met een heleboel worsten zit.
Cat's Nature heeft ook een paar enkelvoudige smaken zoals gans, kalkoen en kwartel. De kwartel versie is wel met konijnorganen, de gans en kalkoen met organen van het dier zelf. Ik heb ook een tijdje een eliminatiedieet gedaan, met konijn en eend van Tinlo Barfmenu en andere diersoorten van Cat's Nature.
Heel veel succes!
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3230826
ahha.. bedankt!! :) Ik had cat`s nature nog niet gezien. ik zal meteen een bestelling doen.
Laska doet het goed tot nu toe. ik moet wel uitkijken dat ik hem niet te veel geef !!
Gebruikersavatar
Door Dasha
#3231131
3Laska schreef:ahha.. bedankt!! :) Ik had cat`s nature nog niet gezien. ik zal meteen een bestelling doen.
Laska doet het goed tot nu toe. ik moet wel uitkijken dat ik hem niet te veel geef !!
Fijn dat het nu goed gaat met Laska :) Ik duim dat het zo blijft!
Door frodo quin
#3231136
Rollen kun je makkelijk portioneren door ze een half uur in de koelkast te leggen en vervolgens met een groot scherp mes en hamer in stukken te hakken. Je kerft een klein beetje in met het mes (zodat de rol niet weg springt), zet het mes in de rol en geeft op hhet mes een paar tikjes met de hamer. Zo gaat het zonder veel moeite in stukken.

Succes met het eliminatie dieet.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3231241
Ik heb rollen van 500 gr. dat gaat . Ik kan èen hand niet gebruiken. Dat is toch een beetje lastig :biggrin2: en die van cats nature zijn per 250 gr.
Ik vind wel dat Laska een beetje zeurt om meer voer. Maar ik geef 150 gr per dag. Dat zou toch genoeg moeten zijn. Hij ziet er al rond en volgevreten uit !
ik wou hem eigenlijk een beetje minder geven!
Hij is brits korthaaar . 11 jaar. en een binnenkat, dus zoveel beweging heeft hij ook niet. hij is 5 kilo.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3231255
Dat lijkt mij voldoende, maar sommige katten hebben nu eenmaal meer voer nodig dan andere. Dus dat kan...
Als je het niet op het zicht ziet of voelt kan je hem best regelmatig wegen. Dan zie je meteen of hij aankomt of afvalt.
Konijn is wel erg mager dus het kan zijn dat hij daarvan iets meer nodig heeft dan van een vettere soort.

Het is wel geweten dat dieren pas op vers wat meer honger hebben. Dat is dan van overgaande aard en komt gewoon doordat er geen koolhydraten meer in het voer zitten en het lichaam daaraan moet wennen.
Bovendien kan hij het ook gewoon veel lekkerder vinden. ;) Dan zeuren ze ook wat meer.
Door frodo quin
#3231601
@3Laska: hier ook een hand dat ik niet goed kan gebruiken, een rol zo snijden (gaat bij mij in schijfjes voor soepjes, want ze krijgen zelf samengesteld) lukt niet zonder flink wat pijn, maar met een hamer gaat het prima. Ik houd het mes in mijn slecht hand (met de andere zou ik niet met een hamer kunnen tikken) en geef met mijn goed hand een paar tikjes. Als je het mes losjes vasthoud voel je er niets van in je slechte hand, nuja ik toch niet.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3231719
Zal het eens proberen, Frodo! Dank je. Je wordt met èen hand heel handig! :cool:

Met Laska gaat het nog steeds goed. Ik was een beetje stom,want als ik hem zag likken dacht ik gelijk.. :( . ojee. maar katten likken zich natuurlijk ! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door