Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#3232957
Ik kan op de website van Hunters Home niets vinden over de exacte samenstelling. Wel zag ik dat er enkelvoudige smaken zijn, zoals kip, eend, kalkoen, konijn, etc. Dit zijn diersoorten zonder pens. Als dit een kvv betreft met alleen dat hele dier erin gemalen, zou ik het zeker geschikt vinden als afwisseling voor de kat.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3233909
Ik heb een paar ervan besteld. het lijkt wel goed . het is alleen wat droog. maar ik doe er toch een beetje water over. Laska vindt het lekker.
en Roosje ook. die eet nu voor de helft mee.
Ik ben net een week met vakantie geweest en een vriend heeft voor de katten gezorgd. heel lief... want hij moest er perse bijblijven om te zorgen dat Laska geen brokjes pikte.
Laska is wat rustiger nu maar likt nog wat meer dan ik normaal vind . Hij heeft nog een paar gëirriteerde plekjes. nou, we gaan maar gewoon verder!
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3238444
Wat vond ik vandaag bij Laska ........... een vlo! :( en twee in een mandje!!!! zou het nu toch van vlooien komen?
ik was een beetje laat met pipetjes,, nou ,amper 4 weken is toch niet echt laat. Maar Laska was wel weer meer aan het krabben.
Heb alle drie nu een pipetje advantage gegeven. en ben gaan stofzuigen en sprayen.

gaat nu vrij goed met drie vleessoorten. Ik denk dat ik me niet meer zo precies aan het eliminatie dieet houd.! Gelukkig vind hij alles lekker, hij is wel moddervet geworden! ha!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3238521
Moddervet als een soort uitdrukking, of echt gewoon een spekje? Dat laatste is natuurlijk niet zo gezond.
Fijn dat hij zo goed eet!
Pietjes krijgen hier ook gelijk een gifbehandeling. Zo heb je er twee, zo heb je er een miljoen.
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3238557
ja, hij is echt vet geworden.en een buikje . Zal ik hem weer eens een wormenkuurtje geven??? Al denk ik dat hij gewoon teveel heeft gehad. ::) maar hij is een brits korthaar ,die horen een beetje gezet te zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3238586
3Laska schreef:ja, hij is echt vet geworden.en een buikje . Zal ik hem weer eens een wormenkuurtje geven??? Al denk ik dat hij gewoon teveel heeft gehad. ::) maar hij is een brits korthaar ,die horen een beetje gezet te zijn.
Dat is een idee als dat een lab of buldog gezet hoort te zijn. Niet dus. ;)
Dat britten wat breed gebouwd zijn en een volle vacht hebben waardoor ze dikker lijken dan ze zijn, daar ben ik het mee eens. Maar ook een brit hoort niet te veel vet op zijn ribben of een hangbuik te hebben. ;)

Wel fijn dat hij het lekker vind, maar zijn hoeveelheid dan toch maar wat beperken. ;)
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3238613
ja, ik heb hem al teruggezet op 125 gr ipv 150. maar dat vind hij niet zo`n goed idee! :( ik geloof dat het van de eerste tijd kwam. toen hij op lam van Carnibest zat. Dat vond hij zo zalig!! ::)
Gebruikersavatar
Door 3Laska
#3253316
na een tijdje niet gepost te hebben wil ik jullie even vertellen dat het met Laska goed gaat.
hij eet 100 gr kvv per dag en nog wat graanvrije brokjes. Hij heeft eindelijk niet meer zo`n jeuk en slaapt nu lekker s`nachts.
De andere katten eten s`morgens een klein hapje kvv . en verder brokjes
Allemaal bedankt voor de goede raad. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door