Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#3234747
pearlsofpassion schreef:En was dat dan niet de hond waarvoor Lotje onlangs in de boom zat?
Vind die hond het prima dat de katten zijn eten opvreten? Raar toch, bij een vreemde hond? Dat Nelson zijn eten zou afgeven ( moest hij geen lab zijn ;)) zou ik nog snappen, maar een hond deelt toch niet met vreemde katten? Of hij moet zijn eten echt niet te vreten vinden. Dat heb ik ook wel al vaak geweten met brokkenhonden...

Wel fijn dat het werkt om hen op voorhand goed vol te stoppen. Mijn rode zou daarvoor niet te vangen zijn. ;) Die laat het eten al liggen als het een uurtje te vroeg opgediend wordt... ::) Hoezo katten hebben personeel. :biggrin2:
Tom zal eerst proberen zijn eten op te eten maar als de kat maar brutaal genoeg is staat hij ook zijn eten af hoor ::)
Maw als de kat na 1 keer keffen weg rent wint Tom, in alle andere gevallen wint de kat :P
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234795
pearlsofpassion schreef:En was dat dan niet de hond waarvoor Lotje onlangs in de boom zat?
Vind die hond het prima dat de katten zijn eten opvreten? Raar toch, bij een vreemde hond? Dat Nelson zijn eten zou afgeven ( moest hij geen lab zijn ;)) zou ik nog snappen, maar een hond deelt toch niet met vreemde katten? Of hij moet zijn eten echt niet te vreten vinden. Dat heb ik ook wel al vaak geweten met brokkenhonden...

Wel fijn dat het werkt om hen op voorhand goed vol te stoppen. Mijn rode zou daarvoor niet te vangen zijn. ;) Die laat het eten al liggen als het een uurtje te vroeg opgediend wordt... ::) Hoezo katten hebben personeel. :biggrin2:
Ja, dezelfde hond. Maar hij vind zijn brokken echt niet te nassen. Daarom kunnen ze ook zijn bak volstorten: hij eet alleen als hij echt honger heeft.

Het zal me niet verbazen als zij de tuin ingaan als de boxer mee wandelen is.
Door Too
#3234979
pearlsofpassion schreef:En was dat dan niet de hond waarvoor Lotje onlangs in de boom zat?
Vind die hond het prima dat de katten zijn eten opvreten? Raar toch, bij een vreemde hond? Dat Nelson zijn eten zou afgeven ( moest hij geen lab zijn ;)) zou ik nog snappen, maar een hond deelt toch niet met vreemde katten? Of hij moet zijn eten echt niet te vreten vinden. Dat heb ik ook wel al vaak geweten met brokkenhonden...

Wel fijn dat het werkt om hen op voorhand goed vol te stoppen. Mijn rode zou daarvoor niet te vangen zijn. ;) Die laat het eten al liggen als het een uurtje te vroeg opgediend wordt... ::) Hoezo katten hebben personeel. :biggrin2:



.... echt???
Hier vinden ze 4.30h best heelheelheel vroeg... voordat ik de deur uit ben liggen ze alweer te slapen maar een maaltijd overslaan dat doen ze niet gauw
Door frodo quin
#3236150
Too schreef:[/b]

.... echt???
Hier vinden ze 4.30h best heelheelheel vroeg... voordat ik de deur uit ben liggen ze alweer te slapen maar een maaltijd overslaan dat doen ze niet gauw
Katjes hier slaan ook nooit een maaltijd af, maar als je ze vroeg wakker maakt zijn ze wel niet zo super enthousiast. Het eten gaat nog net zo vlot naar binnen, maar de gebruikelijke frenzy als ik vraag of ze een hapje lusten is er dan niet bij. En het eten is nog niet goed op of ze liggen alweer te maffen. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3236154
Hier werkt het prima zo, we houden dit erin. 's Avonds op tijd naar huis komen, eten, slapen. 's Morgens eerst netjes het ontbijtbordje leeg en dan pas buiten spelen.

Het hondenvoerprobleem is in overleg met de vakantie-oppas opgelost. Mijn katten waren meer daar dan hier ::)
Overigens zijn katten officieel rare wezens. Fazant als barf? Zalig! Fazant als kvv? Neuhj, dank u, dat blieffen wij niet. En zo gaat dat met meer diersoorten. Kvv van kip? Heerlijk! Kvv met kip en in hetzelfde schaaltje een rauw eitje? Of ik gek geworden ben. Kvv van kip in het bakje en een rauw eitje ernaast op een schoteltje? Heeeeerlijk!
;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3236203
Oh ja, ei dat mag hier ook niet onder het vlees. En al zeker niet bij vis. Dat matcht gewoon niet...

Hier is het bij Luis vooral de avondmaaltijd maar 's ochtends geldt dat ook. Als de maaltijd te vroeg komt omdat wij weg moeten dan heeft hij gewoon nog geen honger. En zonder honger hangt het er maar vanaf of we gewoon zin hebben om het op te eten... Komt bij dat hij de kieskeurigste van het stel is....
Maar het heeft niets met slapen te maken. Want voor een kat slaapt hij bijna niet en al zeker niet in de ochtend... ::)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3236661
pearlsofpassion schreef:Oh ja, ei dat mag hier ook niet onder het vlees. En al zeker niet bij vis. Dat matcht gewoon niet...

Hier is het bij Luis vooral de avondmaaltijd maar 's ochtends geldt dat ook. Als de maaltijd te vroeg komt omdat wij weg moeten dan heeft hij gewoon nog geen honger. En zonder honger hangt het er maar vanaf of we gewoon zin hebben om het op te eten... Komt bij dat hij de kieskeurigste van het stel is....
Maar het heeft niets met slapen te maken. Want voor een kat slaapt hij bijna niet en al zeker niet in de ochtend... ::)
Volgens Lotje matcht kip en sardien ook niet. En kvv in een plastic bakje is ook echt minder lekker dan op een schoteltje.
Ik begrijp die poes echt niet. Zit binnen een beetje te mutsen met eten (ze eet alles maar dus niet als je smaken door elkaar in 1 bakje doet) en buiten springt ze in de sloot voor een baby-eend ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3236667
Hope schreef:Volgens Lotje matcht kip en sardien ook niet. En kvv in een plastic bakje is ook echt minder lekker dan op een schoteltje.
Ik begrijp die poes echt niet. Zit binnen een beetje te mutsen met eten (ze eet alles maar dus niet als je smaken door elkaar in 1 bakje doet) en buiten springt ze in de sloot voor een baby-eend ::)
;D dat heeft ze van dr adoptievader!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3236680
pluk schreef:;D dat heeft ze van dr adoptievader!
:biggrin2:
Het springen dan. Nelson eet geen levend barf. Dat vind hij sielug :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3236687
Hier eten ze ook liever van een schoteltje en ik hoor het ook van andere katten. Dan raken de snorharen niet zo het voerbakje en dat eet prettiger.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3236694
Ik heb hier creme brulee potjes, de grootste maat voor de katten. Weten jullie wat ik bedoel? Stenen bruine bakjes met een relatief lage rand.
En je kan ze op elkaar stapelen en ze zijn eenvoudig schoon te maken.
Ik vind ze ideaal van grootte voor kattenporties. Er kan met gemak 100gr in al moet je bij barf soms opletten met grote stukken als je ze wil stapelen.
Vleesbot moet soms een tikje hebben zodat er nog een bakje bovenop kan of een groot stuk lamshart doorgesneden omdat het anders tegen de bovenkant van het bakje erboven plakt.

Ik verdeel meestal 's ochtends na de eerste maaltijd al het vlees voor de avondmaaltijd over de bakjes en dan gaan die op elkaar gestapeld met een extra bakje als deksel in de koelkast. Lekker gemakkelijk en je messen en plank worden maar 1 keer per dag vuil. Het ontdooibakje kan dan al bij de afwas, tenzij er nog wat overblijft voor de dag erna...

Vroeger had in de eerste letter van hun naam in nagellak er voorraan op geschreven zodat ik 's avonds nog wist welk bakje voor wie bedoeld was. Maar in de vaatwas ( in ons oude huis hadden we die niet) ging die letter eraf...
Nu zet ik ze gewoon in een vaste volgorde.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3236773
koekje schreef:Hier eten ze ook liever van een schoteltje en ik hoor het ook van andere katten. Dan raken de snorharen niet zo het voerbakje en dat eet prettiger.
Aaah, kijk, dat klinkt logisch.
Nou, Lotjepoes krijgt een schoteltje. Jimmy niet, die doet daar zo stom mee, gaat erop zitten en zo.

Lotjepoes denkt geloof ik dat er ook vissen in de sloot zitten. De eenden zijn namelijk verhuisd. Maar Lotje is alsnog in de sloot gesprongen. Gekke poes. De lekkerste muizen zitten zeker aan de overkant.
Dan kom je dus binnen. Kletsnat en onder het kroos. Gooi je de handdoek van Nelson op de grond en gaat je daaronder lekker liggen wassen. Snapje?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3236913
Hope schreef:Aaah, kijk, dat klinkt logisch.
Nou, Lotjepoes krijgt een schoteltje. Jimmy niet, die doet daar zo stom mee, gaat erop zitten en zo.

Lotjepoes denkt geloof ik dat er ook vissen in de sloot zitten. De eenden zijn namelijk verhuisd. Maar Lotje is alsnog in de sloot gesprongen. Gekke poes. De lekkerste muizen zitten zeker aan de overkant.
Dan kom je dus binnen. Kletsnat en onder het kroos. Gooi je de handdoek van Nelson op de grond en gaat je daaronder lekker liggen wassen. Snapje?

Afbeelding
Hilarisch!
Ik heb bij Jimmy op een schoteltje ook beeld. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door