Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 2poezels
#357496
sylvia vroeg of ik hier even neer wilde zetten wat ik allemaal al geprobeert heb;daar komt de hele lijst:
ik heb duck geprobeert (alle varianten),en prins,en rodi en ik heb geprobeert zelf samen te stellen,heb dus van alles aangeboden oa hart,levertjes,kippenvlees,rundergehakt,soepvlees zowel fijngemalen als in zn geheel of met bouillon of blikvoer erdoorheen,niks hielp >:( (hoezo ondankbaar)
het enige wat ik nog zou kunnen proberen wat hier in de buurt te verkrijgen is,dat is of smuldier of ahv,maar daar heb ik hier niet zulke goeie verhalen over gelezen....of is het toch het proberen waard?
het nadeel van carnibest en bibi vind ik dat het allemaal zeker een uur rijden is,en om dan even een proefverpakking te gaan halen.....ben er toch bijna zeker van dat ze het niet lusten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#357643
Heb je één van die dingen ooit wel eens gaar aangeboden? (zonder bot dan wel natuurlijk)
Om te proberen zo je het zo kunnen doen als ze het eten steeds minder gaar aanbieden.
Door 2poezels
#357649
dat heb ik idd ook al geprobeerd ja,sommige dingen heb ik al gekookt gegeven,of overgoten met warm water en ook al vanuit de magnetron,dan ruiken ze er tenminste aan,maar verder dan dat gaat t ook niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#357666
2poezels schreef: dat heb ik idd ook al geprobeerd ja,sommige dingen heb ik al gekookt gegeven,of overgoten met warm water en ook al vanuit de magnetron,dan ruiken ze er tenminste aan,maar verder dan dat gaat t ook niet.
Katten ::)

Er staat ergens tussen de oude berichten zelfs van iemand die de kattenbrokjes door de midden sneed en ze weer aan elkaar plakte met carnibest om ze het te laten eten ;D ;D ;D ;D
Door 2poezels
#357681
hahhahaha dat is heel creatief.
ik weet inmiddels ook niet meer wat ik nog kan proberen :-\ ze lusten echt helemaal niks,lijkt me heel sterk dat ze dan wel opeens ahv ,smuldier of bibi/carnibest zouden lusten...
op dit moment voer ik ze brokjes van carocat en ik zit er nu over te denken om dan eerst maar is over te stappen op een goed blikvoer (innova/carny/nutro) om te kijken of ze dat lusten,en dat dan weer langzaam te gaan mengen met vers.
maar ja,waar kan ik dit blikvoer dan weer krijgen??vooral het voer van carny (animonda)spreekt me erg aan.weet iemand nog meer (relatief) goede blikvoer merken?
misschien dat ik zo dan een beginnetje zou kunnen maken.....eerst laten wennen aan blikvoer,en dan over op vers (als het aan mij ligt tenminste) ;)
Door amber2
#357739
Heb net ontdekt dat je veel van deze betere blikvoeders kunt kopen bij de duitse webwinkel zooplus.de Betalen met creditcard en verzendkosten zijn voor Nederland vast 4.90 onafhankelijk van de hoeveelheid dus dat valt wel mee!
Door amber2
#357974
Je hebt ook wel beter/natuurlijke blikvoeders die wel in Nederland via internet te bestellen zijn, moet je even zoeken naar: Anifit, Nature Diet (komt binnenkort ook een katten-versie van, maar je kan je honden-versies ook aan katten geven), Nutro, Schesir, Gimpet, Snoezepoes.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#358082
Heb je wel eens tonijn of sardientjes uit blik geprobeerd? De meeste katten zeggen daar geen nee tegen.
Door 2poezels
#359254
heb net bij ranzijn wat duck enkelvoudig gehaald (kip en rund) en een pakje rodi lamshart,toen ik zo'n lamshart schijfje uit de verpakking haalde stonden ze met zn tweeen te schreeuwen ;D dus ik heb een schijfje in de koelkast gelegd om te ontdooien,ga het vanavond dus toch nog een keer proberen.hoe lang heeft zo'n schijfje nodig om te ontdooien?

ik ben heel benieuwd hoe t gaat,het is al een tyd terug dat ze voor t laatst wat vers hebben gehad,misschien dat ze er even over na moesten denken en dat het nu wel lekker is,je weet het immers nooit met katten!! :-X
Laatst gewijzigd door Gast op wo 27 jul 2005, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 2poezels
#359269
hahahaha heb mn handen al gewassen ,maar er zit er nu eentje grommend aan mn handen te likken hier :P

had nog even een vraagje:stel dat....(eerst zien dan geloven) ze dit ooit goed gaan eten,en ik wil dit dan dus blijven voeren,is dit dan afwisselend genoeg?of zou ik er nog meer aan toe moeten voegen?

heb nu dus liggen:duck kip,rund,en rodi lamshart...
eerst maar afwachten of ze het lusten,maar het is alvast een "stel dat" vraag (hoop hoop)
Door rees
#359344
Hier eet Zelda de poes al 13 jaar mee met de honden en het liefs eet ze smuldier comleet of de kip versie :P
Door 2poezels
#359361
en hoe doet ze het op smuldier?
ik heb hier toch vaak minder goede berichten gelezen over smuldier namelijk.
is dat het enige wat ze eet of voer je er verder nog wat bij?
Door 2poezels
#359641
;D ;D ik had een half schijfje rodi lamshart gegeven aan ze,da's zo'n 50 gr,en ze hadden het binnen 5minuten op!!!
daarna heb ik ze nog wat duck kippenvlees gegeven omdat ik dacht dat ze misschien te weinig hadden gegeten,en daar hebben ze ook een paar hapjes van genomen!denk dat ze toch genoeg hadden aan de lamshart,dus de duck staat weer in de koelkast voor morgenochtend...ben benieuwd!was iig al blij dat ze het lamshart met zo veel smaak aten!

heb ze net het kippenvlees gegeven en ze kijken er nog geen eens naar! ??? heb het al in de magnetron gedaan,en er zit nu zo'n 3/4 blikvoer door,maar ze moeten t nog niet grrr.
nou ja,ik laat t gewoon staan en dan zien ze maar!
Laatst gewijzigd door Gast op do 28 jul 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door