Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
#3220856
Ondertussen even Tinlo Makreel en konijn gehaald dan heb ik toch iets in huis, maar zie nu dat er in makreel kip zit. Ik word er echt knettergek van. Ook Tinlo zelf gebeld vanwege de kip intolerantie van mijn kat. Hij gaf aan dit waardevolle informatie is en hij zeker gaat kijken om varianten te maken zonder kip. Dit is gewoon gekkenhuis. Kater eet nu alleen konijn.

Haaksbarf heeft wel een rundversie zie ik dus dat kunnen. Wellicht wat Alroda puur erbij doen en zien of het wordt gegeten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3220862
Bij Oervoer hebben ze ook enkelvoudige malingen van diverse dieren.
Door denise1968
#3220863
Tinlo vis variant gaat wel goed zit geen kip in zie ik nu op het rolletje phew. Het volgende heb ik nu samengesteld voor mijn kater:

- Tinlo barf: Vis, konijn
- Dailymeat enkelvoudig: geit, rund, lam http://www.dailymeat.nl/pr/info1.php/la ... de=Project

Volgens mij zit ik dan wel goed qua diersoorten en afwisseling zonder kip phew. Dailymeat kan ik halen in Amsterdam Zuid bij natuurlijk gezonde dieren. Ben er dan weer even klaar mee. Dank iedereen voor alle hulp echt super want kwam er echt niet meer uit.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3220974
Er was ook altijd zo'n merk KVV waar ze het hele dier en alleen dat indeden.
Ik kan niet meer op de naam komen >:(
Weet iemand anders het?

Fijn dat je voor nu toch het eea kan vinden.
Door denise1968
#3220976
Nou heb de laatste week veel merken uitgezocht en ben er geen tegenkomen die enkelvoudig zijn met het hele dier erin. Zou het toch tegengekomen moeten zijn dan want veel is al voorbij gekomen wat een beetje goed is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3220980
koekje schreef:Er was ook altijd zo'n merk KVV waar ze het hele dier en alleen dat indeden.
Ik kan niet meer op de naam komen >:(
Weet iemand anders het?

Fijn dat je voor nu toch het eea kan vinden.
denise1968 schreef:Nou heb de laatste week veel merken uitgezocht en ben er geen tegenkomen die enkelvoudig zijn met het hele dier erin. Zou het toch tegengekomen moeten zijn dan want veel is al voorbij gekomen wat een beetje goed is.
Is dat niet deze?
http://www.herbyversvoer.nl/hondenvoer/ ... per-worst/
Gebruikersavatar
Door koekje
#3220982
Ik weet het weer! Volgens mij was het All Animal.

dat spul van Herby ziet er in theorie goed uit. Ik zou wel dan met een klein proefpakketje beginnen. Er staat me iets van bij dat de kwaliteit van Herby niet al te denderend meer was, maar dan spreek ik niet uit eigen ervaring en al van een tijdje terug en volgens mij ook niet over kvv.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3220997
Yep. All animal.
Super merk natuurlijk. Is wel echt letterlijk hele prooidieren vermalen .

En heb je al naar haaksbarf gekeken? Ook een prima merk en iemand liet hier vallen dat die ook enkelvoudige kvv hebben. Ik had er niet aan gedacht maar de smaken die ik daarvan eens gehad heb waren inderdaad enkelvoudig.
Gebruikersavatar
Door Gin_tonic
#3221009
pearlsofpassion schreef:Wat bedoel je precies met je laatste zin?
Want de merken afwisselen is net om niet op 1 paard te wedden en te zorgen dat je verhouding goed zou zijn. Het is namelijk veel logischer dat het gemiddelde van al die merken een goede verhouding is dan 1 merk alleen.

Die 10% hart die je bij alroda moet bijvoegen vind ik vb erg verontrustend want ik vind 10% gewoon te veel hart. En wie zegt dat er niet reeds wat in zit. Toch raden zij dat aan,vreemd he? Ik zou dus verschillende merken geven zo is het niet zo erg als er ergens eentje tussen zit dat de verhoudingen wat aan zijn laars lapt.
Exact, dat bedoel ik. Hoe meer merken je mixt hoe beter de verhouding in totaal. Plus, dat niet in elk konijn uit een bepaalde regio dezelfde voedingswaarden zit. Dus als je konijn van verschillende merken pakt, dan voer je dus veel completer qua mineralen, vitaminen en proteïne-inhoud.

Bij Alroda maken ze rollen die zowel voor hond als kat dienen (en er zit al een beetje hart in inderdaad). Voor katten raden ze dan aan om meer hart toe te voegen en bij honden kan je dan extra pens toevoegen. Dus het is eigenlijk een 'algemene' mix van vleesbot, spier en orgaan waar je zelf wat in kan aanpassen. Natuurlijk is dit niet 100% ok qua verhoudingen, maar het is zeker geen slecht merk om af en toe eens mee af te wisselen (da's wat jij dus ook zegt). Ik vind het persoonlijk leuk dat ze wat andere smaakjes hebben zoals wilde eend, gans, kalkoen, bosduif -deze soorten hebben in dit gesprek natuurlijk geen nut- haas,... wat toch zeker ten goede komt voor de katjes!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door