Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#3217098
enya13 schreef:ik word al gestressed alleen al van het lezen, dat moet toch een hel zijn voor die katten. waarom blijf je door tobben? ze zitten teveel op elkaars lip in dat kleine huisje. hoe moeilijk ook, ik zou er snel eentje herplaatsen. soms gaat het gewoon niet met katten onderling, dat is geen schande.
ze koste wat het kost samen willen houden wel vind ik.
Ik blijf vooral tobben omdat de GT's en de opvang er van overtuigd zijn dat het wel kan lukken. Er is inderdaad maar een kleine klik nodig bij Wolf om de situatie te doen keren, maar of die ooit gaat komen is een ander verhaal. Hoe dan ook woon ik veel te klein om 2 sociale groepen te huisvesten en dat merk je ook aan Joran. Hij heeft tot vorig jaar altijd contact proberen leggen met Wolf, maar dat lukte maar zelden en daardoor geraakte hij gefrustreerd. Wolf is ook nogal ontvlambaar en hevig in zijn manier van doen, los van zijn angst en dat lokt sowieso reactie uit. En daar zit hij echt niet op te wachten.
Droppie schreef:Wat een vervelende situatie zit je in. Bij ons hebben er 2 ook weleens ruzie, soms heel heftig, maar gelukkig niet zo vaak. Zij krijgen nu wel op maat gemaakte bloesems en ik heb het idee dat het werkt.
Ik lees dat Wolf ook bloesems krijgt, weet niet of dit op maat gemaakte is, anders zou je dat nog een keer kunnen proberen en ik zou dan ook bloesems laten maken voor Joran. Degene die hier de ander aanvalt, doet heel stoer, maar is in eigenlijk erg bang en daar krijgt hij nu bloesems voor. Mogelijk dat er bij Joran ook zoiets speelt.

wat betreft onbeperkt voeren. misschien is de surefeed iets. Wij hebben er hier ook eentje voor onze kat die slecht eet en als wij dan weg moeten en hij heeft zijn eten nog niet op, dan gaat zijn kvv in de surefeed en eigenlijk gaat het altijd op. Het verbaast mij hoe goed het vlees blijft in de surefeed.
meer tips zou ik zo niet kunnen bedenken, volgens mij heb je al heel veel gedaan. Succes!
Wolf krijgt de rescue kids (dagelijks alcohol vind ik maar niets). Hij heeft ook heel kort de larch gekregen, die zou voor zelfvertrouwen moeten zorgen en het deed wel degelijk iets en nog geen klein beetje, maar de verkeerde richting uit. De GT wil zylcène, maar dat heeft Wolf al gehad en hielp absoluut niets.

Bij Joran weet ik niet goed wat kan helpen en wat niet. Er is vorig jaar iets gebeurd, maar wat weet ik niet. Ik denk dat iemand ineens op de deur stond te bonzen toen hij op de bak was of de huisbaas is binnengekomen terwijl ik er niet was. Hij durfde toen niet meer op de bak en schrikt sindsdien ook iets sneller, dus ik denk dat bij zijn territoriaal gedrag misschien ook een angst factor mee speelt.

Ik bekijk even wat die surefeed precies is. Bedankt voor de tip.

Punt blijft dat Joran alles als zijn territorium ziet en daar geen katten die niet bij zijn groep horen in wil. Wolf hoort er niet bij, dus die moet heel stil in een hoekje blijven zitten. Hij vond het ook niet amusant toen Finn zijn favoriete bak ging gebruiken, maar door die te vervangen door een maxi bak is dat wel oké.
Door Too
#3217147
Wat een situatie zeg, ik zou dat heel erg slecht kunnen hanteren... petje af!

Bach rescue is eigenlijk niet bedoeld voor de lange termijn, korte hevige stress door wat dan ook: ongeval, schrik
het neemt de stress en pijn weg, geeft vde ruimte om weer 'met de pootjes op de grond te komen'

Als je echt structurele ondersteuning wilt bieden, wellicht een verandering inzetten, zou je echte maatwerk druppels kunnen overwegen.
Aan de hand van een [telefonisch] consult wordt er een remedie speciaal voor de individu samengesteld.

En misschien moet je toch ook wel heel voorzichtig gaan overwegen of herplaatsing toch niet een goede oplossing zou zijn..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3217282
Hmmm... het klinkt toch erg ingewikkeld... :(

Je zegt dat je Joran er vanaf moet halen. Heb je dat ooit niet gedaan? Wat gebeurt er dan?
Zou je het zien zitten om dat een aantal dagen tot max twee weken vol te houden?
Niet meteen daarom, je kan eerst anders proberen om Wolf wat zelfzekerder te maken. Punt is dat dat lastig is zolang Joran zo gefocussed op hem is. En naar ik het lees is het echt zijn dagindeling geworden ipv gewoon af en toe eens opzoeken. Joran zal echter nooit minderen zolang jij je moeit in de interactie, al begrijp ik dat volkomen hoor.
Wolf moet zelf Joran duidelijk maken dat het gedaan moet zijn, anders stopt het nooit. Spijtig genoeg lukt dat alleen als Wolf in het nauw gedreven wordt en eens goed van zich afbijt. Of zich onderdanig opstelt maar dat zou hij dan al lang gedaan hebben, zou ik denken, dus daar zal Wolf wel niet het karakter voor hebben... Een andere mogelijkheid is dat jij er altijd tussen gesprongen hebt en zo verhinderd hebt dat Wolf zich onderdanig opstelt, maar je zegt dat niet te doen? Om te weten of het dat kan zijn moet je eens terugdenken aan toen de ruzie tussen Wolf en Cyc begonnen is en hoe je toen gereageerd hebt.
Alleszinds, dat herken ik,een kat die zich niet wil of durft schikken maar ook niet duidelijk dominant is. Heel lastig is dat in de omgang met andere katten want die begrijpen er niets van.
In beide gevallen kan jij het niet voor Wolf oplossen en moet je je erbuiten houden.
Wat niet wil zeggen dat je niets kan doen, integendeel. Jij moet Wolf zijn rots zijn, zijn steun in deze moeilijke tijd voor hem. Samen gaan jullie de strijd aan,niet tegen Joran, maar tegen Wolfs angst. Je haalt hem vaak aan, prijst hem, geeft hem extra aandacht. Als hij vande krabpaal beneden komt probeer je voordat Joran dat kan, bij hem te zijn en ga je hem aaien, met hem spelen of hem minstens verbaal aandacht geven. Normaal zou Joran op het moment dat je Wolf aait hem niet lastig mogen vallen. Als hij erbij komt en zich gedraagt, aai je hem ook, als hij zich groot maakt naar Wolf negeer je hem en leidt Wolf desnoods zo goed mogelijk van hem weg. Je mag jezelf tussen de twee katten in positioneren. Maar probber Joran niet met je handen weg te duwen.
Als er na het spelen vaak een probleem ontstaat, eindig je met een knuffelsessie om die spanning te doorbreken.

Als Wolf toch aangevallen wordt, ga je hem bij je nemen en troosten. Joran negeer je compleet. Dus je kan in eerste instantie op die manier tussenkomen, maar op termijn moet Wolf op zijn eigen pootjes gaan staan, als hij zich goed door jou gesteund voelt. Het kan zijn dat hij dan dekking komt zoeken bij jou, daar is niets mis mee. Aai hem dan, als Joran op dat moment nog steeds doorgaat denk ik niet dat je die twee nog verzoend krijgt, maar normaal zou Joran dan ook tot rust moeten komen. Het is voor een kat een heel verschil als jij niet accepteert dat er in jouw omgeving gevochten wordt, of je het gevecht gaat opzoeken om tussen te komen. Dat eerste is ok, het tweede niet.

Alleszinds, jij moet rust enveiligheid uitstralen voor Wolf, zodat hij zich ook veilig gaat voelen. Parobeer dus ook rustig te blijven en positief en hoopvol ingesteld te zijn en je niet druk te maken. Lastig, ik weet het.
Werk ook zeker verbaal, dat maakt het later eenvoudiger Wolf te laten voelen dat je achter hem staat zonder hem echt fysiek te moeten aanhalen.

Geef Joran ook extra aandacht als hij rustig is en Wolf toch in de buurt is. Als dat in eerst instantie niet voorvalt, geef hem dan aandacht als Wolf weg is natuurlijk, je wil vermijden dat hij zich slecht gaat voelen. Als hij zich midraagt geef je Wolf aandacht en Joran niet.
Als ik de rest van je verhaal zo lees denk ik wel dat het feit dat Joran zich gefrustreerd voelt en misschien verveelt wel een groot probleem kan vormen in dit verhaal. Als het echt afreageren is van zijn kant, moet hij voldoende alternatieven hebben waar hij zich in kan uitleven, anders raakt er natuurlijk niets opgelost. Persoonlijk zou ik dan bij een herplaatsing ook eerder Joran herplaatsen dan Wolf.

Je geeft aan Wolf eerst eten te geven, maar laat je hem ook apart zitten tot de anderen gedaan hebben met eten en je alles opgeruimd hebt? Dat zou ik zeker aanraden.

Laat eens weten wat je bedenkingen hierbij zijn, en of je het eventueel ziet zitten om te proberen op deze manier. Bij mij heeft het geholpen en al snel vruchten afgeworpen. Tot het helemaal goed was heeft wel een hele tijd geduurd. Maar Kleintje en ik zijn hierdoor ook zo sterk naar elkaar toe gegroeid, dat alleen al is prachtig. Ze dopt nu zelf haar boontjes en maakt Luis om de zoveel tijd eens duidelijk dat hij zijn afstand moet houden. Ik moet eigenlijk zelden nog wat doen.
Maar bij jou zit het veel dieper, dat denk ik wel. Hier duurde het grote conflict een jaar en dan nog een jaar of 2 voor de vooruitgang stagneerde, maarde eerste 2 tot 3 maand ging het heel snel beter en werd het al leefbaar. Dan was ze al zover dat ze voor zichzelf durfde opkomen en haar persoonlijke ruimte opeisen.
Jij geeft aan dat dat laatste voor Wolf een probleem is, maar hoe je dat kan helpen, heb in nu geen idee van. Houdt ons op de hoogte hoe hij reageert de volgende tijd en dan probeer ik mee te denken. In de mate van het mogelijke natuurlijk, het is altijd moeilijker als je de katten in kwestie niet ziet. Dat geldt ook voor mijn hele uitleg hierboven, ik kan enkel afgaan op wat jij beschrijft. Als je mogelijkheid ziet om een filmpje te maken, kan dat ook helpen.

Succes! ;)
Door frodo quin
#3217476
pearlsofpassion schreef:Hmmm... het klinkt toch erg ingewikkeld... :(

Je zegt dat je Joran er vanaf moet halen. Heb je dat ooit niet gedaan? Wat gebeurt er dan?
Zou je het zien zitten om dat een aantal dagen tot max twee weken vol te houden?
Niet meteen daarom, je kan eerst anders proberen om Wolf wat zelfzekerder te maken. Punt is dat dat lastig is zolang Joran zo gefocussed op hem is. En naar ik het lees is het echt zijn dagindeling geworden ipv gewoon af en toe eens opzoeken. Joran zal echter nooit minderen zolang jij je moeit in de interactie, al begrijp ik dat volkomen hoor.
Wolf moet zelf Joran duidelijk maken dat het gedaan moet zijn, anders stopt het nooit. Spijtig genoeg lukt dat alleen als Wolf in het nauw gedreven wordt en eens goed van zich afbijt. Of zich onderdanig opstelt maar dat zou hij dan al lang gedaan hebben, zou ik denken, dus daar zal Wolf wel niet het karakter voor hebben... Een andere mogelijkheid is dat jij er altijd tussen gesprongen hebt en zo verhinderd hebt dat Wolf zich onderdanig opstelt, maar je zegt dat niet te doen? Om te weten of het dat kan zijn moet je eens terugdenken aan toen de ruzie tussen Wolf en Cyc begonnen is en hoe je toen gereageerd hebt.

Ik heb het zowel compleet genegeerd als mij bij het minste gemoeid. Ik begrijp jouw insteek, dat wolf zelf van zich moet leren afbijten en dacht er hetzelfde over. Wolf is daar sowieso slecht in. Ook voor de problemen had hij nogal een defenseve manie van zich te laten gelden, maar verdedigde zich wel. Toen het met Cyc mis ging delfde Wolf altijd het onderspit (Cyc was een extreem sterke kat, zeker voor een redelijk normaal formaat te hebben en zeer intimiderend tov andere katten, zelfs zonder fysiek contact). Wolf heeft geleerd dat hji helemaal niets kan doen om het te verhinderen en verdedigd zich ook niet als hij gegrepen wordt. Hij krijst wel heel de buurt bij elkaar en plast zichzelf zelfs onder als het te erg wordt. Uiteindelijk ziet hij wel een kans om weg te vluchten en zich te verstoppen. Zowel van deze gt als de vorige heb ik te horen gekregen dat ik altijd moet ingrijpen.
Alleszinds, dat herken ik,een kat die zich niet wil of durft schikken maar ook niet duidelijk dominant is. Heel lastig is dat in de omgang met andere katten want die begrijpen er niets van.
In beide gevallen kan jij het niet voor Wolf oplossen en moet je je erbuiten houden.
Wat niet wil zeggen dat je niets kan doen, integendeel. Jij moet Wolf zijn rots zijn, zijn steun in deze moeilijke tijd voor hem. Samen gaan jullie de strijd aan,niet tegen Joran, maar tegen Wolfs angst. Je haalt hem vaak aan, prijst hem, geeft hem extra aandacht. Als hij vande krabpaal beneden komt probeer je voordat Joran dat kan, bij hem te zijn en ga je hem aaien, met hem spelen of hem minstens verbaal aandacht geven. Normaal zou Joran op het moment dat je Wolf aait hem niet lastig mogen vallen.

Dat moet je dan eens aan Joran vertellen, hij vind het namelijk een perfect moment om Wolf op zijn plaats te zetten.

Als hij erbij komt en zich gedraagt, aai je hem ook, als hij zich groot maakt naar Wolf negeer je hem en leidt Wolf desnoods zo goed mogelijk van hem weg. Je mag jezelf tussen de twee katten in positioneren. Maar probber Joran niet met je handen weg te duwen.
Als er na het spelen vaak een probleem ontstaat, eindig je met een knuffelsessie om die spanning te doorbreken.

ik eindig momenteel met een maaltijd. Het idee van eerst jacht, dan prooi opeten, dan wassen, dan dutje. Dat helpt wel wat. Als Joran zit te fixeren probeer ik te onderbreken met een visuele barière, maar daar wil hij gewoon om heen, dus als hij het uithangt en niet luisterd gaat hij even in time out. Zo heeft Wolf de kans om even op adem te komen en kan Joran zich op wat anders richten.

Als Wolf toch aangevallen wordt, ga je hem bij je nemen en troosten. Joran negeer je compleet.

Ik kan wolf op die momenten niet aanraken, dat is dan doodeng voor hem. Hij reageert sowieso al extreem op prikkels, ook aanraking en door de angst en stress is elke aanraking een aanval, ook van mij

Dus je kan in eerste instantie op die manier tussenkomen, maar op termijn moet Wolf op zijn eigen pootjes gaan staan, als hij zich goed door jou gesteund voelt. Het kan zijn dat hij dan dekking komt zoeken bij jou, daar is niets mis mee. Aai hem dan, als Joran op dat moment nog steeds doorgaat denk ik niet dat je die twee nog verzoend krijgt, maar normaal zou Joran dan ook tot rust moeten komen. Het is voor een kat een heel verschil als jij niet accepteert dat er in jouw omgeving gevochten wordt, of je het gevecht gaat opzoeken om tussen te komen. Dat eerste is ok, het tweede niet.

Wolf zoekt geen dekking bij mij, integendeel, bij mij liggen is een aanleiding om aangevallen te worden (cyc was daar zeer extreem in, Joran doet het ook, maar niet in die mate. Ik heb dus al talloze keren opengelegen omdat wolf bij mij lag en er een kat aankwam.

Alleszinds, jij moet rust enveiligheid uitstralen voor Wolf, zodat hij zich ook veilig gaat voelen. Parobeer dus ook rustig te blijven en positief en hoopvol ingesteld te zijn en je niet druk te maken. Lastig, ik weet het.
Werk ook zeker verbaal, dat maakt het later eenvoudiger Wolf te laten voelen dat je achter hem staat zonder hem echt fysiek te moeten aanhalen.

Ik doe mijn best, maar eerlijkgezegd ben ik er niet goed in. ;) Verbaal doe ik, al mag het niet meer van de gt, of toch niet op die momenten. Ik beloon op die manier angst, dus ik moet negeren als hij bang is en aandacht geven als hij ontspannen is.

Geef Joran ook extra aandacht als hij rustig is en Wolf toch in de buurt is. Als dat in eerst instantie niet voorvalt, geef hem dan aandacht als Wolf weg is natuurlijk, je wil vermijden dat hij zich slecht gaat voelen. Als hij zich midraagt geef je Wolf aandacht en Joran niet.
Als ik de rest van je verhaal zo lees denk ik wel dat het feit dat Joran zich gefrustreerd voelt en misschien verveelt wel een groot probleem kan vormen in dit verhaal. Als het echt afreageren is van zijn kant, moet hij voldoende alternatieven hebben waar hij zich in kan uitleven, anders raakt er natuurlijk niets opgelost. Persoonlijk zou ik dan bij een herplaatsing ook eerder Joran herplaatsen dan Wolf.

Wolf gaat nergens heen, als er herplaatst wordt is de enige vraag gaat Joran samen met Finn of blijft Finn hier (met dat laatste vrees ik dat de problemen zich op termijn weer zullen voordoen, vandaar dat ik er over denk om Finn met Joran mee te laten gaan, zeker omdat ze dikke vriendjes zijn en Finn als verwilderde kat die tegenwoordig zich absoluut zo niet meer gedraagt beter met zijn maatje meegaat dan uiteindelijk alleen te gaan).

Je geeft aan Wolf eerst eten te geven, maar laat je hem ook apart zitten tot de anderen gedaan hebben met eten en je alles opgeruimd hebt? Dat zou ik zeker aanraden.

Doe ik inderdaad, anders kan de rest niet eten ;) . De routine gaat als volgt: Joran gaat op de wc wachten (eten in zijn bijzijn nemen is ruzie met mij), deur gaat dicht, ik neem hun eten en Wolf eet in de badkamer met de deur dicht. Dan krijgt Finn eten in de open keuken en breng ik Joran zijn eten in de wc. Als Finn klaar is ga ik Wolf bevrijden en Joran mag er uit als hij klaar is. Soms bevrijd Wolf zichzelf voortijdig en dan draag ik hem terug naar de badkamer tot Finn klaar is. De deur van Joran zit op slot, anders gaat Wolf de deur open doen om het eten af te pakken.

Laat eens weten wat je bedenkingen hierbij zijn, en of je het eventueel ziet zitten om te proberen op deze manier. Bij mij heeft het geholpen en al snel vruchten afgeworpen. Tot het helemaal goed was heeft wel een hele tijd geduurd. Maar Kleintje en ik zijn hierdoor ook zo sterk naar elkaar toe gegroeid, dat alleen al is prachtig. Ze dopt nu zelf haar boontjes en maakt Luis om de zoveel tijd eens duidelijk dat hij zijn afstand moet houden. Ik moet eigenlijk zelden nog wat doen.

Ik vind je aanpak zeker logisch, maar het niet ingrijpen heeft hier niet geholpen indertijd. Omdat de andere kat sterker is probeert Wolf zich zelfs niet een beetje te verdedigen en ik denk dat dat met zijn manier van doen sowieso moeilijk is (hij is al een jaar of vier de sterkste in huis, maar weet dat zelf niet), hij geraakt van het minste over zijn toeren en dat heeft hij al van in de nest. Het ding bij hem is dat hij zich dus totaal niet probeert te verdedigen als hij een idioot boven op hem heeft en op die momenten gewoon doodsangsten doorstaat. Hij durft na aanvallen waar ik te laat ben ook een tijd niets meer en is weer weken zeer angstig. Daarnet kwam hij bv langs mij en ik bewoog een beetje, hij was direct doodsbang, want hij dacht dat er een kat was die hem ging aanvallen.

Maar bij jou zit het veel dieper, dat denk ik wel. Hier duurde het grote conflict een jaar en dan nog een jaar of 2 voor de vooruitgang stagneerde, maarde eerste 2 tot 3 maand ging het heel snel beter en werd het al leefbaar. Dan was ze al zover dat ze voor zichzelf durfde opkomen en haar persoonlijke ruimte opeisen.

Wel hier ging het dus een stuk beter na het overlijden van Cyc. Wolf begon meer vertrouwen te krijgen in Joran, maar die wou een versnelling hoger en dat kon Wolf nog niet. Joran is zich dan meer en meer beginnen pesten.

Jij geeft aan dat dat laatste voor Wolf een probleem is, maar hoe je dat kan helpen, heb in nu geen idee van. Houdt ons op de hoogte hoe hij reageert de volgende tijd en dan probeer ik mee te denken. In de mate van het mogelijke natuurlijk, het is altijd moeilijker als je de katten in kwestie niet ziet. Dat geldt ook voor mijn hele uitleg hierboven, ik kan enkel afgaan op wat jij beschrijft. Als je mogelijkheid ziet om een filmpje te maken, kan dat ook helpen.

Heb geen camera, dus filmpjes zijn nogal lastig. Persoonlijk denk ik dat Joran zijn issue beterschap bij Wolf onmogelijk maakt en dat het niet enkel frustratie is, maar ook een stuk onzekerheid. Wolf zijn angst en defensieve houding is volgens mij de hoofdooraak voor Joran zijn gedrag. De GT kon me daar trouwens ook niet mee helpen, want een beetje beterschap met de angst zorgt voor meer agressie bij Joran.

En om het nog een beetje extra verwarrend te maken, ze slapen in de namiddag meestal allemaal in de slaapkamer en liggen dus dicht bij elkaar in de buurt. In de avond mag Wolf niet binnen, dan wordt hij aangevallen door Joran.


Succes! ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3217699
Hmmm.... Ik kan je ook niet verder helpen vrees ik. :-\
Het ljjkt alsof Joran jou opeist en Wolf niet bij je accepteert, en dat gedrag heb ik nog nooit van gehoord. Een kamer of voorwerp of een situatie ja, maar een persoon, nee, dat heb ik nog niet geweten. Dit lijkt rasechte jaloersie.
Het klinkt ook zo heftig, hoe Joran reageert. Nee, hier is niet tussenkomen blijkbaar geen optie...

Zoals ik het nu, na je verdere verhaal inschat, is het hopeloos dat deze twee nog overeen gaan komen. Als je GT of iemand anders nog ideeen hebben, probeer natuurlijk uit, maar ik zie het niet meer goedkomen. :-\

Ik zou kiezen voor herplaatsen. Je zou kunnen overwegen om Finn te houden, maar dan enkel als er weer een vriendje voor hem bij komt. Daar kan je dan wel een soepel karakter in kiezen, maar ik denk dat ik Wolf gewoon alleen zou houden. Twee vriendjes en een eenzaatje gaat hier vrij goed, maar er is hier veeeeel meer ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Mijn konijnenren is al groter dan jouw hele huis.... :biggrin2:
Ik denk dat ik in situatie gewoon enkel Wolf zou houden en ten volle genieten van hem open te zien bloeien als hij zich weer veilig kan voelen. Samen van de rust en elkaar genieten.

Het spijt me wel, dat ik niet meer kan helpen. Ik weet dat het hartverscheurend is als je je katten niet zelf kan helpen...

Sterkte met de beslissing wat je verder gaat doen.
Door frodo quin
#3217759
pearlsofpassion schreef:Hmmm.... Ik kan je ook niet verder helpen vrees ik. :-\
Het ljjkt alsof Joran jou opeist en Wolf niet bij je accepteert, en dat gedrag heb ik nog nooit van gehoord. Een kamer of voorwerp of een situatie ja, maar een persoon, nee, dat heb ik nog niet geweten. Dit lijkt rasechte jaloersie.
Het klinkt ook zo heftig, hoe Joran reageert. Nee, hier is niet tussenkomen blijkbaar geen optie...

Joran claimt een beetje, maar na Cyc (die had dat heel erg, sinds de dood van Sam) valt het mij eigenlijk nauwelijks op. Het idiote is dat hij daarom niet bij mij wil liggen, hij wil gewoon Wolf weg. Joran reageert inderdaad zeer ongepast, hij heeft weinig respect voor grenzen, maar opzich doet hij niet heel anders tegenover Finn, maar die speelt ofwel mee ofwel negeert hij Joran en dan laat hij snel los. Wolf zijn hevige manier van reageren lokt heel makkelijk dit soort gedrag uit. Ik zit daar wel voor iets tussen denk ik. Mijn jongens zijn allemaal heel belangrijk voor mij, maar Wolf staat wel een trapje hoger, deels door zijn speciaal karakter en waarschijnlijk voornamelijk doordat zijn leven de laatste jaren nu niet bepaald geweldig is verlopen.

Zoals ik het nu, na je verdere verhaal inschat, is het hopeloos dat deze twee nog overeen gaan komen. Als je GT of iemand anders nog ideeen hebben, probeer natuurlijk uit, maar ik zie het niet meer goedkomen. :-\

Eerlijk gezegd denk ik het ook, tenzij ik ze voor een tijd (en eventueel permanent) kan scheiden zie ik het zelf eigenlijk niet goedkomen, maar daar woon ik veel te klein voor en meer ruimte is financieel totaal niet haalbaar. Volgens de GT is het wel haalbaar, dus ik wil het nog een op haar manier (of wat haalbaar is van haar tips) uit proberen en na de examens dan kijken of het de goede kant uit gaat of niet.

Ik zou kiezen voor herplaatsen. Je zou kunnen overwegen om Finn te houden, maar dan enkel als er weer een vriendje voor hem bij komt. Daar kan je dan wel een soepel karakter in kiezen, maar ik denk dat ik Wolf gewoon alleen zou houden. Twee vriendjes en een eenzaatje gaat hier vrij goed, maar er is hier veeeeel meer ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Mijn konijnenren is al groter dan jouw hele huis.... :biggrin2:
Ik denk dat ik in situatie gewoon enkel Wolf zou houden en ten volle genieten van hem open te zien bloeien als hij zich weer veilig kan voelen. Samen van de rust en elkaar genieten.

Wel dat is iets wat ik moeilijk vind om te beslissen, ik denk dat wolf wel nood heeft aan een kattenvriendje om gelukkig te zijn en Finn heeft opzich het perfecte karakter. Wolf probeert ook af en toe met Finn te spelen, maar het is al snel te spannend voor hem en ze slapen ook wel tegen elkaar aan met momenten. Eigenlijk passen Finn en Wolf zelfs beter bij elkaar qua karakter dan Joran en Finn.. Op zich zou je denken dat het wel losloopt met die twee, maar wat als Wolf zijn vooruitgang niet snel genoeg gaat voor Finn, zou Finn dan gefrustreerd geraken en Joran zijn karakter overnemen? Alhoewel ik denk dat de kans groot is dat het wel goed gaat komen tussen die twee (Finn is ook gek op speelgoed itt Joran dus hij kan zich ook met mij afreageren) is het wel weer een gok en al die gokken die slecht zijn afgelopen maken mij daar huiverig voor. Een kat erbij doe ik sowieso niet meer, zo is heel de miserie begonnen en zitten we er nog altijd in. Alle katten zijn er namelijk bij gekomen om die reden en nja, goed uitgdraaid kan je niet bepaald zeggen, dus dat durf ik echt niet meer. Daar komt bij dat ik Finn niet apart wil herplaatsen, dus als hij gaat, dan wel met Joran. Moest Wolf een hekel hebben aan katten zat het anders, maar hij wil wel, alleen durft hij niet. En zeker weten dat hij ooit echt over zijn angst heen komt doe ik ook niet, zelfs met de perfecte kat bij hem.

Het spijt me wel, dat ik niet meer kan helpen. Ik weet dat het hartverscheurend is als je je katten niet zelf kan helpen...

Ook al kan je het misschien niet oplossen, het is heel fijn dat je het probeert en wie weet zit er ergens de gouden tip verscholen, dus ik stel al de reacties hier echt enorm op prijs.

Sterkte met de beslissing wat je verder gaat doen.
Door frodo quin
#3229064
Jammergenoeg hebben de tips niets uitgehaald. Sommigen hebben even gewerkt, anderen hadden een omgekeerd effect en anderen deden niets. Het wordt dus tijd om over te gaan tot herplaatsing. Ik vraag aan de mods of ik een topic voor herplaatsing in de bar mag openen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3229075
Jammer, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. In dat geval is herplaatsen voor iedereen de beste optie.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3229083
Ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Ook al is het erg pijnlijk voor jou natuurlijk en voelt het misschien aan als falen. Je hebt het belang van de katten voorop gesteld. En dat is gewoon het beste.
Door frodo quin
#3229095
Zo voelt het inderdaad, alhoewel het momenteel redelijk gaat, ik vrees dat dat niet zo zal blijven als ze gaan vertrekken. Met Finn heb ik bewust niet te veel een band opgebouwd, al zijn we ook wel dikke maatjes, maar joran, die woont al twee jaar bij mij en is zo'n geweldig karakter. Hij is eigenlijk het complete tegenovergestelde van wolf, een ventje waar je lekker gek mee kan doen.

Ik zie enorm op tegen de dag dat ze verhuizen, maar langs de andere kant ook weer niet. Ik zal blij zijn dat wolf eindelijk weer op zijn plooi kan komen en van de meds af kan. Zeker omdat je het intussen ook flink aan zijn vacht enzo ziet. Ik hoop dat ik snel een droomthuis voor hen vind.

Ik heb een pb naar Lizzy verstuurd, is dat de juiste manier om toestemming te vragen voor een herplaatstopic?
Door Martine-Tom
#3229096
Ik heb zelf de moeilijke keus moeten maken om 2 katten te herplaatsen dus ik begrijp je volledig, maar je doet het uit belang van de kat en dan is het nooit een fout besluit. Sterkte
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3229111
frodo quin schreef:Zo voelt het inderdaad, alhoewel het momenteel redelijk gaat, ik vrees dat dat niet zo zal blijven als ze gaan vertrekken. Met Finn heb ik bewust niet te veel een band opgebouwd, al zijn we ook wel dikke maatjes, maar joran, die woont al twee jaar bij mij en is zo'n geweldig karakter. Hij is eigenlijk het complete tegenovergestelde van wolf, een ventje waar je lekker gek mee kan doen.

Ik zie enorm op tegen de dag dat ze verhuizen, maar langs de andere kant ook weer niet. Ik zal blij zijn dat wolf eindelijk weer op zijn plooi kan komen en van de meds af kan. Zeker omdat je het intussen ook flink aan zijn vacht enzo ziet. Ik hoop dat ik snel een droomthuis voor hen vind.

Ik heb een pb naar Lizzy verstuurd, is dat de juiste manier om toestemming te vragen voor een herplaatstopic?
Ja dat is prima hoor.

Ik hoop met je mee dat je een goede thuis vind. Zodat je ook tevreden kan zijn en het beginnen verwerken met een zo goed mogelijk gevoel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door