Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#3213484
Wat betreft de kvv: Probeer is verschillende merken en verschillende diersoorten. Sommige katten lusten geen mengeling van verschillende dieren, anderen eten het net liever. Merken met kattenkvv die als goed bekend staan zijn bv: darf, tinlo(bot percentage is te hoog voor sommige katten), haaksbarf, darf, carnibest en bandit. Mengen met natvoer en wat warm (uit de waterkoker) water er over gieten helpt vaak bij moeilijke katten. Als je nu onbeperkt voert, daar mee stoppen en naar twee maaltijden per dag. Dan hebben ze ook echt honger tegen dat je eten aanbied en zijn ze minder geneigd om te weigeren. Let wel op, een kat moet minstens elke 24 uur iets eten. Om haar niet te leren dat als ze weigert je dan iets anders geeft vind ik persoonlijk het best om bv in de ochtend hetgene waar ze niet aan komt te geven en in de avond nog eens. Heeft ze die avond ook niets gegeten, dan krijgt ze de volgende ochtend iets wat ze wel lust en zo ga je verder.

Over de diaree: Ik zou zeker nog eens ontlasting van drie dagen verzamelen om gardia en alle andere parasieten uit te sluiten. Zeker omdat ze een darmontsteking gehad heeft, dan hebben die beestjes veel meer vrij spel. Het kan ook aan de combinatie brok vers liggen, dat is geen goede combinatie, al geeft het vaak geen merkbare problemen. Heeft ze ook last als ze geen vers krijgt? Een dagboek bijhouden over wat er in en er uit gaat lijkt mij een goed plan. Misschien is er iets waar ze niet goed op reageert en dan kan je het zo achterhalen.

Madame is trouwens echt een schoonheid.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3213489
Ik voer sowieso niet doorlopend. Ze krijgen in de ochtend en avond eten. Tegelijk met de honden Warm
Water heb ik nog niet gedaan. Ook goede tip. Die ontlasting is echt wel een ding. Het is vrij licht en is niet vast. Soms
Echt dun en soms
Een brij. Verzamelen is best lastig met dat klontvormende spul. Zal even overleggen met da. Vlees is al besteld.

Dank voor de tips !
#3213540
Klinkt wel verdacht voor giardia of wormen. Hoeft niet grintvrij te zijn als je iets meegeeft hoor. Wel liefst meer ontlasting dan grint. ;)

Je moet een beetje proberen wat werkt bij je kat. Bij sommige katten kan je beter een beetje druk zetten en tweemaal aanbieden en niets anders geven. Bij anderen werkt dat niet en kan je beter mengen en rustig opbouwen. Op een tempo dat ze het goed blijven eten.
Ik heb van beide soorten eentje rondlopen, het is een beetje uittesten.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3213555
Ze is extra ontwormt toen ze de vorige keer naar da is geweest. En onze sia toen ook.

Zij is sowieso een diva. Met alles ;). Onze Siamees (ex kater ) is heel anders. Stuk makkelijker en eet als een labrador (dus alles ) maar zij echt niet Je ziet haar echt walgend kijken naar eten ;-)
Door frodo quin
#3213556
Een gewone ontworming werkt niet tegen alle parasieten, gardia en nog een paar anderen hebben een speciale kuur nodig en jammer genoeg komt er ook heel veel poetswerk bij kijken.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3213558
Maar kan gardia alsnog gekomen zijn ). Ze had het niet toen ze laatst dus is geweest. Ze komt ook niet buiten ? Nou ja. Ik laat haar maar extra checken hierop. Better safe then sorry
Door frodo quin
#3213569
Kan inderdaad en die beestjes slaan makkelijker toe en ik heb het al vaker gehoord dat het na een darmontsteking opduikt. Binnenkatten gaan dat soort dingen minder snel oplopen, maar jij kan het natuurlijk wel meenemen van buiten. Laat echt een uitgebreid onderzoek doen. T foetus geeft ongeveer dezelfde symptomen en er zijn er vast nog wel. Ik duim iig dat het snel opgelost raakt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door