Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#3217607
Ik zie dat de site veranderd is, het schema is weg, kan ook zo snel de samenstelling van de mixen niet vinden, mogelijk is dat dus ook veranderd...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3217703
In een aantal mixen zit zoveel long of ander triviaal orgaan het ontzettend moeilijk wordt om een compleet menu te verkrijgen. Je mag het uiteraard proberen, maar het wordt een serieus rekenwerk dat het per week of 2 weken klopt en het menu daarna strikt opvolgen. Zo een menu maken is het ingewikkelste dat je met vers kan doen. Veel ingewikkelder dan gewoon zelf samenstellen. En voor de goedkoop moet je het dan ook niet meer doen want met de hoeveelheid spiervlees die je nog moet toevoegen, is zelf samenstellen vast goedkoper.
Ale, als je dat wil doen, moet je dat vooral doen, wij kunnen je alleen op de nadelen wijzen. ;)
Door Martine-Tom
#3217758
pearlsofpassion schreef:In een aantal mixen zit zoveel long of ander triviaal orgaan het ontzettend moeilijk wordt om een compleet menu te verkrijgen. Je mag het uiteraard proberen, maar het wordt een serieus rekenwerk dat het per week of 2 weken klopt en het menu daarna strikt opvolgen. Zo een menu maken is het ingewikkelste dat je met vers kan doen. Veel ingewikkelder dan gewoon zelf samenstellen. En voor de goedkoop moet je het dan ook niet meer doen want met de hoeveelheid spiervlees die je nog moet toevoegen, is zelf samenstellen vast goedkoper.
Ale, als je dat wil doen, moet je dat vooral doen, wij kunnen je alleen op de nadelen wijzen. ;)
Nouja dat viel opzich nog mee, op de site stond altijd een voorbeeld hoe je t compleet kon voeren...maar die kan ik dus niet meer terug vinden...
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3217850
pearlsofpassion schreef:In een aantal mixen zit zoveel long of ander triviaal orgaan het ontzettend moeilijk wordt om een compleet menu te verkrijgen. Je mag het uiteraard proberen, maar het wordt een serieus rekenwerk dat het per week of 2 weken klopt en het menu daarna strikt opvolgen. Zo een menu maken is het ingewikkelste dat je met vers kan doen. Veel ingewikkelder dan gewoon zelf samenstellen. En voor de goedkoop moet je het dan ook niet meer doen want met de hoeveelheid spiervlees die je nog moet toevoegen, is zelf samenstellen vast goedkoper.
Ale, als je dat wil doen, moet je dat vooral doen, wij kunnen je alleen op de nadelen wijzen. ;)
Ik wil vooral een wat grovere mix die kant en klaar is. En goedkoper is niet het belangrijkste. Nu ligt er nog wat CB, maar dat eet Liza gewoon slecht. Dus mocht je tips hebben die grover zijn en beter, graag. Dus ipv op de nadelen te wijzen, heb ik liever wat tips van andere merken die ik kan proberen en die aan huis geleverd worden. Alleen nadelen opnoemen van wat ik probeer, heb ik namelijk niets aan.

Zelf samenstellen is voor mij niet te doen, ik ben niet in de mogelijkheid om spullen ergens op te halen en daarbij heb ik daar geen tijd voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door frodo quin
#3217903
Darf heeft ook grover gemalen kvv, maar ik zou zelf nooit op één merk wedden. Zou je deels zelf samen willen stellen of zie je dat niet zitten? Ik vrees dat je met kvv in een goed gevarieerd menu namelijk altijd deels die fijn gemalen kvv's zult moeten voeren, want er zijn er niet veel die iets grover zijn.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3217924
frodo quin schreef:Darf heeft ook grover gemalen kvv, maar ik zou zelf nooit op één merk wedden. Zou je deels zelf samen willen stellen of zie je dat niet zitten? Ik vrees dat je met kvv in een goed gevarieerd menu namelijk altijd deels die fijn gemalen kvv's zult moeten voeren, want er zijn er niet veel die iets grover zijn.
Ik zou wel volledig samen willen stellen, heb het jaren gedaan, maar nu ik weer alleen woon is het gewoon geen optie, boven in het berghok staat een klein vrieskastje waar zo'n 20 kilo kvv en 2 broden in gaan en ik heb sinds kort een koelvriescombi, waar ook een laatje beschikbaar is voor de katten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3217988
Ik heb van de week eens gekeken bij Natuur en Dier. Een nieuw merk voor de afwisseling (had eerst Alroda, ook zeer aan te bevelen).

Mooi assortiment bij N&D volgens mij, ze hebben ook grof gemalen varianten, en zowel enkelvoudige als complete mixen. Hier het linkje:
http://www.natuurendiershop.nl/index.ph ... 20a&page=3
Als ie het niet doet googlen op Natuur en Dier shop, kom je er ook :)

Hoop dat je hier verder mee kunt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door