Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#356577
....toen ik een paar jaar geleden met versvlees begon heb ik sunday eerst energique gevoerd. Nou was ik gisteren bij die winkel waar ik altijd energique kocht en ik dacht: laat ik het eens proberen voor de katten. En het werkt!!!!
Ze eten het met smaak op, dus het blikvoer kan de kliko in :D :D :D :D
Door Jojo
#356610
Euh, wat eten ze nu dan precies? Energique?
En dan gewoon de honden-versie?! Of hebben zij ook een kattenversie?
Ik wou dat die poezedames hier eens iets gezonds wouden eten ::)
Door Femke
#357029
ja inderdaad de honden versie. Om het (eventuele) taurine tekort op te vangen krijgen de katten hier regelmatig wat extra roodvlees of hart.

Ben blij dat ze dit wel eten, want ik werd gek van het haar van de katten overal (vooral oliver liet in 1 keer zijn hele vacht los). Daarnaast kwamen er veel meer vliegen op de kattenbak af :o :o :o nu ze weer een paar dagen rauw eten heb ik daar geen last meer van ::) ::) ::). De kattenbak stinkt 10 keer erger, met dat blikvoer :-X

Meteen die stink-kattenbak verschoond :-X
Door Femke
#357030
Jojo schreef: Euh, wat eten ze nu dan precies? Energique?
En dan gewoon de honden-versie?! Of hebben zij ook een kattenversie?
Ik wou dat die poezedames hier eens iets gezonds wouden eten ::)
ja zo ben ik ook al een jaar aan het klojooën met de katten. Eindelijk wilden ze iets gezonders (CB kip en rijst) maar de laatste keer heb ik 100 kg natuur gehaald en dat moesten ze weer niet ::)

Ik weet wel waar mijn katten gevoelig voor zijn: ze willen geen stukjes waar ze lang op moeten kauwen, ze hebben het liefst kip en het liefst zo fijn mogelijk gemalen. Oftewel: ze willen hun eten zo naar binnen kunnen schuiven, zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen :P
Door Maris
#357901
Ik weet presies wat je bedoeld. Passie van mij moest nooit wat anders dan brokken ik heb alles geprobeerd, voor kleine Phoebe had Syl bibi meegegeven. Dus ik sta Phoebe eten te geven, ik denk laat ik het eens bij Passie proberen en eten als een tierelier. Nou de vlag kon uit, en nu hopen dat ze het blijft eten.
Door Nelly
#373255
Die kleine rooie van mij eet ook voornamelijk kvv en eendagskuikens, maar ik vind wel dat hij er agressief van wordt hoor ;D Na het eten scheurt hij door het huis als een tornado, valt mij en de honden aan, vernielt de planten en krabt het bankstel kapot. Ik ben tegenwoordig voortdurend in gezelschap van een plantenspuit ;D
Door Truus
#373430
Nelly schreef: Die kleine rooie van mij eet ook voornamelijk kvv en eendagskuikens, maar ik vind wel dat hij er agressief van wordt hoor ;D Na het eten scheurt hij door het huis als een tornado, valt mij en de honden aan, vernielt de planten en krabt het bankstel kapot. Ik ben tegenwoordig voortdurend in gezelschap van een plantenspuit ;D
Zie je nou wel ! Het bewijs ;) ;D ;D
Door jeanne
#374151
Femke schreef: ja zo ben ik ook al een jaar aan het klojooën met de katten. Eindelijk wilden ze iets gezonders (CB kip en rijst) maar de laatste keer heb ik 100 kg natuur gehaald en dat moesten ze weer niet ::)

Ik weet wel waar mijn katten gevoelig voor zijn: ze willen geen stukjes waar ze lang op moeten kauwen, ze hebben het liefst kip en het liefst zo fijn mogelijk gemalen. Oftewel: ze willen hun eten zo naar binnen kunnen schuiven, zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen :P
oh, dat is hier precies andersom met SJonnie, die blieft geen pure kattencarnibest, daar moet ik natuurvoer van de honden onder mengen en dat eet ze eerst de grote stukken vlees eruit ::) Ook een kippevleugeltje peuzelt ze helemaal op (moet het wel eerst een tijdje liggen, want meneer eet alleen wanneer HIJ dat wil) Verder eet ie eigenlijk alles wat de honden ook eten, behalve pure kattencarnibest
::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door