Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#3200067
Hoe sta je er momenteel zelf in? Het klinkt misschien raar, maar als jij twijfels hebt over rauw voeren en jezelf er niet standvastig in voelt staan, pikken je katten dat toch op en weten ze niet zo goed wat ze met de situatie (en het nieuwe eten) aanmoeten. Het helpt dus meestal niet in de overzetting.
Kvv koken is uit den boze. Niet alleen omdat de botstukjes dan te hard worden, maar ook omdat je de taurine wegkookt. Taurine is een essentieel aminozuur voor een kat en zonder gaat deze gewoon dood en ook nog eens op een hele nare manier. In rauw vlees (en orgaan en vleesbotjes etc) zit van nature voldoende taurine. Commercieel verhit dierenvoeder, de complete versies dan toch zeker, bevat extra toegevoegde taurine. Dit omdat het dierlijke aandeel dermate verhit is geweest dat er geen taurine meer over is. Het moet dus weer extra toegevoegd worden.



Ik voer geen brokken bij en volgens mij het merendeel van de mensen hier niet. Een goed menu heeft dat ook totaal niet nodig. Het is juist een goed barfmenu dat een compleet scala aan voedingstoffen geeft en brok is een heel slap en slecht aftreksel daarvan. Met barf voer je zoals de natuur het bedoeld heeft en waar je kat het dus het beste op zal doen en brok zorgt er meestal voor dat je kat kan overleven. Op korte termijn dan, in de medische hoek kan je genoeg topics lezen over allerhande kwalen die brokgerelateerd zijn, van blaasgruis tot nierfalen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3200069
Trouwens blik is niet perse nodig om over te zetten. Wat wel makkelijk is, is iets wat heel lekker wordt gevonden. Bij de meeste katten is dit nu eenmaal natvoer, maar het kan ook blikvis zijn of een scheutje kattenmelk. Gebruik dit als royaal mengmiddel en bouw dit mengmiddel langzaam af.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3200827
Ik heb ook 2 die weigeren om vlees te eten Alles geprobeerd maar geen 1 merk of combi aten ze. Nu heb ik ze als herplaatser in huis gehaald dus daar zal het wel inzitten. Het zijn Siamezen Kieskeurig als de pest. Na een maand heb ik opgegeven en zitten ze op brok :/.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door