Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jrspier
#3179644
Dag allemaal,

Binnenkort krijg ik een pup en ik ga dan meteen beginnen met barfen, en ik zou dan ook gelijk willen beginnen met mijn kat zazou.
Ik heb al op verschillende vlees getest of hij dit lekker vindt en hij eet echt alles gelukkig!
Ik heb dezelfde soort vlees behouden als mijn pup zodat mijn vriezer niet overvol zit
Dit is het menu voor zazou.

Precentage

Bot 40% - spiervlees 45% - hart 7% - Lever 5% - nier 3% + extra

Vleesbot 6 keer per week:
Kippennek
Eendkarkas
Konijnkarkas
Parelhoenkarkas
Kwartelkarkas

Spiervlees 6 keer per week:
Paard
Rund
Schaap
Haas
Kalkoen
Geit

Orgaan 2 keer per week:
Lams hart
Kalfs nieren
Geiten lever

Prooidier 1 keer per week

Extra:
Eendags kuiken

Wat vinden jullie van dit menu?
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jrspier op wo 16 dec 2015, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Door frodo quin
#3180140
Het ziet er goed uit, mooie afwisseling. Probeer als je kan ook af te wisselen met orgaan(diersoorten), lukt dat nu niet omwille van de hoeveelheden, probeer dan bij je volgende bestelling andere diersoorten te nemen.

Het botpercentage is wel hoog, misschien blijkt dat uiteindelijk wel oké blijkt te zijn voor jouw kat, maar beter iets lager beginnen dan te hoog. Hier is het 30 of 35% naargelang hoe hard de botten zijn, bio karkas is 35% wild en bio vleugels 30%. Dat is natuurlijk niet voor elke kat het zelfde en kan ook nog door de tijd veranderen.

Het kan zijn dat de vis en nier samen een te zachte ontlasting opleveren, als dat zo is kan je de nier met hart wisselen.

Barfplaats wordt gesponsord door