Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3170536
Nou schiet mij maar lek ! Barani die al 2 jaar vers weigert kreeg ik tijdje terug al zo ver dat hij wel kip met zalm at . Vorige week at hij ineens een fazantenboutje .
Ik dus al helemaal blij , want er is dus nog hoop met deze eigenwijze rode kater . Dus gisteren stond er voor de poezels kwartel op het menu . Ik denk nou hij lustte ook fazant , dus kwartel zal er ook wel in gaan . Niet dus ! Hij rook er aan en liep weg om niet meer naar het bakje terug te keren .
#3170571
Mijn ene kat moet een nieuwe diersoort minstens 5x voorgeschoteld krijgen voordat ze er eindelijk een keer van durft te proeven. Nieuw = raar, en dat eet je blijkbaar niet. Dus ik zou de hoop nog niet opgeven. :D
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3170613
Ook nee ik geef de hoop zeker niet op . Ben al lang blij dat er kip met zalm en fazantbout in gaat , het is alvast iets nu. De andere 4 katten en 4 honden eten eigenlijk alles wat ik voor zet ( behalve kater Snuf die eet niks aan vis)
#3172211
Luis heeft fazant ook van de eerste keer gegeten en eet kwartel nog steeds enkel met grote tegenzin. Ik heb het zelfs een tijdje moeten mengen.
Als hij wel fazant lust zou je eens patrijs, wilde eend of wilde gans kunnen proberen.  ;)
Maar bij Luis ging ook enkel fazant, kip en konijn er echt van de eerste keer in. Ook parelhoen heb ik moeten mengen met kip eerst.
Paard, rund, hert enz lust hij nog steeds zelden tot niet, zelfs gemengd moet ik opletten.  Wild konijn moet hij ook niet, terwijl wilde eend dus lekkerder is dan tamme eend... Het zou me dus wel verbazen als er een lijn in te trekken is, en elke kat heeft weer andere voorkeuren...
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3172310
pearlsofpassion schreef: Luis heeft fazant ook van de eerste keer gegeten en eet kwartel nog steeds enkel met grote tegenzin. Ik heb het zelfs een tijdje moeten mengen.
Als hij wel fazant lust zou je eens patrijs, wilde eend of wilde gans kunnen proberen. ;)
Maar bij Luis ging ook enkel fazant, kip en konijn er echt van de eerste keer in. Ook parelhoen heb ik moeten mengen met kip eerst.
Paard, rund, hert enz lust hij nog steeds zelden tot niet, zelfs gemengd moet ik opletten. Wild konijn moet hij ook niet, terwijl wilde eend dus lekkerder is dan tamme eend... Het zou me dus wel verbazen als er een lijn in te trekken is, en elke kat heeft weer andere voorkeuren...
Hier hoef ik ze dus juist geen patrijs of wilde eend te geven, maar gans en fazant weer wel. Graag zelfs. ;D

Kwartel trouwens ook wel maar niet 'graag' haha. Je zou nog zwaan (vlees, geen bot) kunnen proberen als dat er weer eens is. Of haas (als je graag wild wil voeren). Het ligt er ook nog wel aan wat je geeft. Hele kwartel moet 2 van de 3 hier ook niet (althans, vorig jaar nog niet). Karkas met orgaan wel, en als ik het maal met duif vinden het nog lekkerder. Maar losse duifkarkasjes vinden ze 9 van de 10 keer ook weer geen fluit aan (van Oervoer weer wel, maar de duif van dego een poos geleden moesten ze écht niet..). Fazantkarkas gaat met lange tanden, fazantenboutjes vinden ze wel erg lekker (meer vlees, denk ik, dat bot nemen ze dan maar voor lief haha). ???

En dan heb je nog van die katten die de ene keer nog net niet de boel onder kotsen omdat ze het zo smerig vinden, maar de andere keer staan te trappelen voor datzelfde stuk vlees. Dus als hij het nu niet lust, bied het hem later nog eens aan. Misschien als hij eenmaal een aantal smaken leert waarderen dat de rest ook wel komt. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door