Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Hope
#3155079
koekje schreef: feli!

Ik had ook niet zoveel honger na mn bevalling, maar eten is wel belangrijk. Zeker omdat ze zo goed als geen reserves heeft. Ik zou wat makkelijk hapbare dingen geven: spiervlees in stukjes, kleine stukjes hart, kvv en voor mijn part lekker blik.
Zodra zE weer eet, geef je weer haar gewone menu.
Staat haar voerbakje dicht genoeg bij het nest? Misschien durft ze niet te ver weg van de kittens. Tamme fokkatten krijgen in zulke gevallen hun eten in de werpdoos, maar dat lijkt me bij Mies geen optie ivm onrust.
Nou... Ik kon eerder haar schaaltje best in het hokje zetten. Beetje geoefend met het oog op...

Is een eitje een idee? Want ik denk niet dat ze veel drinkt. Waarschijnlijk inderdaad dat ze niet ver weg durft.
Door Anne in Zweden
#3155120
Och, je bent oma geworden, gefeliciteerd! ;D

Ik zou inderdaad verschillende opties neerzetten, desnoods ook blik erbij. Blik eventueel verdunnen met wat water?

Fijn dat ze de bevalling in ieder geval goed achter de rug heeft; is toch ook een zorg minder.

Succes met het hele verhaal. Never a dull moment bij jullie, hè? :biggrin2:
Door Parelridder
#3155124
Van harte met de kittens!!!!! Ik hoop dat jullie een leuke tijd met het span tegemoet gaan! :-*

Als de eetlust morgen niet terug is, zou ik dan zo'n pakje 'cat milk' en een blikje whiskas kopen. Dat is voor veel katten bere aantrekkelijk. En beter dat, dan niks, heeft ze ook meteen flink vocht binnen ;) A/D blikvoer voor de kat (dierenarts of http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/1624/) is én extra 'rijk' én extra aantrekkelijk gemaakt i.v.m. de 'doelgroep', dus ook een idee.
Met eieren zou ik iets oppassen omdat rauw ei laxerend werkt en dat doet de opgegeten placenta ook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155156
Parelridder schreef: Van harte met de kittens!!!!! Ik hoop dat jullie een leuke tijd met het span tegemoet gaan! :-*

Als de eetlust morgen niet terug is, zou ik dan zo'n pakje 'cat milk' en een blikje whiskas kopen. Dat is voor veel katten bere aantrekkelijk. En beter dat, dan niks, heeft ze ook meteen flink vocht binnen ;) A/D blikvoer voor de kat (dierenarts of http://www.medpets.nl/hills+caninefeline+ad/1624/) is én extra 'rijk' én extra aantrekkelijk gemaakt i.v.m. de 'doelgroep', dus ook een idee.
Met eieren zou ik iets oppassen omdat rauw ei laxerend werkt en dat doet de opgegeten placenta ook.
Mwa, een wilde kat, een stel jongen en een berg diarree is wat veel van het goede. Ze heeft een klein eitje op. Verder wil ze niks.
Anne in Duitsland schreef: Och, je bent oma geworden, gefeliciteerd! ;D

Ik zou inderdaad verschillende opties neerzetten, desnoods ook blik erbij. Blik eventueel verdunnen met wat water?

Fijn dat ze de bevalling in ieder geval goed achter de rug heeft; is toch ook een zorg minder.

Succes met het hele verhaal. Never a dull moment bij jullie, hè? :biggrin2:
Nope, nooit saai hier! Maar gut, ik vind dit wel errug leuk hoor! Die kittens zijn zo lief! Hoe ze dan bij mama liggen, met die dichte oogjes en die pootjes zo druk. :smitten:

Manlief vind ze stiekem ook leuk hoor. Hij kwam meteen kijken toen ik zei dat ze er waren.
Door hannabelgje
#3155161
Kun je aan kuikens komen? Dat vinden de meeste katten heerlijk. Hier doen ze een moord voor smuldier, maar ik heb rare katten. Konijn of kwartel vinden ze vaak ook erg lekker. 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155183
hannabelgje schreef: Kun je aan kuikens komen? Dat vinden de meeste katten heerlijk. Hier doen ze een moord voor smuldier, maar ik heb rare katten. Konijn of kwartel vinden ze vaak ook erg lekker.
Momenteel wil ze niks. Ze heeft alleen haar eitje op, dat was echt binnen een minuut weg.

Ik ga morgenvroeg meteen blik halen.
Door Mijati
#3155201
geen ervaring met katten, maar kan het niet zo zijn dat ze nu haar buikje aardig vol heeft van de nageboortes. En dat ze morgen wel gewoon weer eet?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3155202
Mijati schreef: geen ervaring met katten, maar kan het niet zo zijn dat ze nu haar buikje aardig vol heeft van de nageboortes. En dat ze morgen wel gewoon weer eet?
Geen idee eigenlijk!

Ach, ze heeft een eitje op, en dat had ik wat aangelegd met water. Wellicht durft ze vannacht haar kroost wat makkelijker te "verlaten" als het donker is en stil. Haar eten staat heel dicht bij, evenals de kattenbak en het water.

Ze oogt relaxt, de kittens tevreden. Ik denk dat ik me er nu vooral (nog) niet teveel mee moet bemoeien.
Door Parelridder
#3155229
Ik had het niet meer meteen paraat, maar hier aten ze ook niet direct. Ik herinner me n.l. nu weer dat we de eerste tijd de schoteltjes (extra lekker..) eten in de doos ('werpkist')  moesten plaatsen, omdat de moederpoezen zó 'broeds' waren dat ze zichzelf de ruimte niet gunden even te gaan eten.. Op zeker moment maakten ze zichzelf dan toch een moment vrij, op voorwaarde van dat ze ín de doos bleven, om een hapje te eten. Al die kittens blehren "Mamaaaa!!!" en moeders mopperend en al weer retour, nog niet de kans gehad/genomen even te eten... Je zou ze toch, dat kroost.. ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door