Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3125987
Maakt het wat uit of deze goed in blokjes of repen door de (elektrische) vleesmolen gaan? Dit i.v.m. het vet wat erdoor zit.

(Als deze vraag niet in de juiste rubriek staat, verplaats hem dan maar  ;))
Laatst gewijzigd door Jacoba op do 16 jul 2015, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacoba
#3126176
Ik maal dit voor de kat. Zij krijgt kvv. Dacht, zet het in deze hoek dan bereik ik meer mensen dan in de kattenhoek maar dat valt nog niet mee ;D.
Laatst gewijzigd door Jacoba op vr 19 jun 2015, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacoba
#3126180
Ja, maar zou dat beter pakken als het eerst in blokjes wordt gesneden of in repen? Want ervaring leert dat het vet zich ophoopt achter de maalschijf en dus niet altijd erdoor wordt geduwd. Normaal maak ik eerst blokjes, maar vroeg me af of dit beter zou gaan met repen. Misschien maar gewoon uitproberen dan  ::).
#3127181
Inderdaad half bevroren repen malen het eenvoudigst.
En anders het vet regelmatig achter de schijf verwijderen en het vet weggooien.  Als het enkel het vet bijhoudt, vind ik dat een ideale manier om je vlees te ontvetten.  :biggrin2:  Ik heb nog nooit riblappen gemalen, dus verder kan ik er niets over zeggen...
Door Jacoba
#3127221
pearlsofpassion schreef: En anders het vet regelmatig achter de schijf verwijderen en het vet weggooien. Als het enkel het vet bijhoudt, vind ik dat een ideale manier om je vlees te ontvetten. :biggrin2:
En dát is het hem nou net: het vet mag er wél doorheen zitten :P.

Ik maal het altijd vers vanuit de winkel. Hmm... misschien maar eerst wat laten bevriezen.

Wordt dus vervolgd...
#3134880
Jacoba schreef: Ik maal het altijd vers vanuit de winkel. Hmm... misschien maar eerst wat laten bevriezen.
Hier gaat al het versgekochte vlees standaard een paar uurtjes de vriezer in voordat het in de vleesmolen verdwijnt.
#3134882
Jee, dat gaat heel wat sneller en fijner in repen! Slurp slurp, en de kg riblappen waren weg. Geen geduw met de stamper en ik heb het idee dat de motor van de machine dit ook fijner vindt...
Dat ik dat niet eerder onder mijn neus heb ontdekt  ::). Bedankt voor de tip! Alleen hoopt er zich toch behoorlijk wat vet tussen de wokkel en het mes op, maar mwah.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door