Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door al9katten
#3080039
ik heb 8 katten en alle 8 eten ze graag wat anders. ik geef elke dag een ander merk en wissel met de diersoort. het valt me op dat ze carnibest vleesmix, bibi en HB (konijn en kip) het liefst eten. in bibi en CB zit rijst en CB gebruikt een premix. omdat ik een blaasgruis kat heb (ja ondanks rauw) maak ik me toch zorgen om de rijst. ik geef deze merken 2x week. op de andere dagen hebben ze carnivoer en tinlo erbij alleen eten ze dit niet allemaal en moet ik blikvoer bijgeven.
wij geeft er ook cb en bibi en hebben jullie nare ervaring met blaasgruis?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3080121
Ik heb vroeger wel eens cb en bibi gevoerd en hier kregen ze er geen blaasgruis van. Maar ik heb dan ook geen daarvoor gevoelige katten.
Een kat die er wel erg gevoelig voor is, zou in theorie toch teveel koolhydraten binnen kunnen krijgen door het miniem aan rijst wat erin zit. Maar dat is gewoon heel erg katafhankelijk.
Door Jennie61
#3082571
Carnibest heeft ook rijstvrije smaken, alleen zul je die denk ik bij de winkel moeten bestellen. Die zitten meestal niet in het standaardassortiment. Eend, Kalkoen en Natuurvoer diabetes. Maar misschien lusten ze die niet ....
Diabetes-kvv is prima voor een kat zonder diabetes, ze hebben er alleen de KH uitgehaald en die heeft een kat toch niet nodig.
Door NoaKaj
#3084524
Ik heb twee katten die neigen naar struviet. Het zijn broers, dus het zou zomaar kunnen dat er een genetische aanleg bestaat. Ik geef geen KVV met rijst, van CB heb ik de Eend, en verder Naturis Lam en Kangoeroe en Haaks Barf Konijn. Ze zijn kieskeurig, dat is één reden voor het kleine assortiment, maar sinds eind vorig jaar weet ik ook dat een van mijn 10 katten een rundvleesallergie heeft, wat de spoeling nog dunner maakt. Ik wil CB Diabetes nog wel proberen maar heb weinig hoop aangezien ze KVV-kip niet lekker vinden (rauwe kipfilet weer wel, gekke beesten).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3084610
De diabetes-versie's heb je in allerlei smaken hoor.
En de gewone carnibest-versie's bevatten allen een klein percentage rijst.

Zit er in Naturis geen rijst? Of ander koolhydraatbron? Kan hoor, het verbaasd mij alleen een beetje...
Waarom geef je enkel konijn van Haaksbarf? Want dat is vb een prima merk!

En dat ze iets in stukjes vers vlees wel lusten maar in kvv-vorm niet, is een heel wijd verspreid fenomeen. Niet zo gek dus. ;)
Door NoaKaj
#3092310
In Naturis zit geen rijst en van Haaks Barf krijgen ze alleen konijn omdat ze verder alleen rund van dat merk lusten en dat mogen ze niet meer omdat een van de katten een rundvleesallergie of -intolerantie heeft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door