Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3074711
Zijn er mensen die hun katten Barf of gemalen Barf geven en dat aanvullen met gemalen eierschalen?
Ik heb gelezen dat je dit kan geven als calcium vervanging voor gemalen (vlees) bot.
Dus spiervlees, orgaan en gemalen eierschaal.
Het is me opgevallen dat een gedeelte van mijn katten stukjes bot in hun bakje laten liggen, uitspugen letterlijk.
#3074734
koekje schreef: Ot tuft ook de te grote en harde stukjes uit. Maar het meeste krijgt ze desondanks wel binnen en daarom zie ikgeen noodzaak om een calciumsupplement te geven. Vleesbot bevat overigens ook meer mineralen en voedingsstoffen dan alleen calcium.
Dit zijn de stukjes bot die in de KVV zitten. Als ik binnenkort een vleesmolen heb kan ik het vleesbot zeer fijn malen zodat ze dus geen stukjes bot kunnen/ hoeven uitspugen. Lijkt me dan de beste oplossing :P
Eierschalen dus alleen geven als het niet anders kan begrijp ik.
#3075645
Wodans avonturen schreef: Is de ontlasting stevig? Zo ja, dan krijgen ze genoeg calcium binnen. Hoe lang krijgen ze al kvv? In het begin lieten ze hier ook vaak stukjes liggen, inmiddels kauwen ze eendennek weg ;D
Ja, de ontlasting van de katten is zeker stevig. 1 kat had langdurig last van diarree (aten toen nog brokjes), vele bezoeken DA en medicatie en niets hielp. Sinds de KVV is dat over!
Ze staan ongeveer een half jaar op KVV en ga binnenkort zelf barf malen.
#3075672
Marpa schreef: Ja, de ontlasting van de katten is zeker stevig. 1 kat had langdurig last van diarree (aten toen nog brokjes), vele bezoeken DA en medicatie en niets hielp. Sinds de KVV is dat over!
Ze staan ongeveer een half jaar op KVV en ga binnenkort zelf barf malen.
Mooi. Dan hoef je dus ook geen eierschalen als calciumbron te gebruiken :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door