Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 1eboa
#3058383
Hallo, al vele jaren ben ik op dit forum met barfende whippets, nu heeft mijn dochter haar droom waar gemaakt met de siamees Suki. Hij is 7.5 maanden en is vorige week gecastreerd. En jullie snappen het wel, hij moet op vers, het was niet duidelijk wat hij at bij zijn vorige baasje, iets van gekookte kip, sheba. Dus iedere dag maak ik portie voor Suki, wat een verschil met de honden, die lusten alles. We mengen sommige dingen met wat sheba, dat gaat redelijk. Hij is al 1 kg gegroeid en weegt nu 3kg, lijkt me prima. Mijn vraag is of hij al vleugeltips of een kippennekje kan eten, misschien nog andere goede adviezen.
Het is een echte knuffel, zoals jullie op de foto kunnen zien! gr Boa
Afbeelding
Door hannabelgje
#3058397
Ach wat een leukie! Ik zet de katten altijd eerst over op kvv en als dat goed gaat begin ik met platgeslagen kippennekken. Ik wil ze wel eerst volledig op vers hebben zonder blikjes voordat ik echt botjes ga voeren ivm de zuurtegraad van de maag.
#3058798
En een kuikentje!  :D

Sommige katten vinden combinatie van blik (gekookt voedsel) en rauw lastig, en dan ben je beter eerst volledig op kvv over te gaan of cold turkey op barf. Want kvv is soms lastiger om ze op te krijgen dan meteen op barf.
Kieskeurige wezens die katten...  ::)  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3059160
Rare wezens zijn het soms zeker  ;D
Maar ik klaag niet, als ik Dinky laat kiezen tussen kvv of brok dan loopt ze resoluut naar de kvv. Natvoer elke dag feest van felix (vol geur en smaakstoffen) haalt ze resoluut haar neus voor op  :P Dan at madam liever brokken dan dat natvoer.
Valt dus vooraf niets zinnigs over te zeggen ;-)
#3059485
Hier vinden ze vers ook lekkerder dan Whiskas-zakjes.
En ik had die gekocht om er vis in te krijgen die ze dus niet rauw willen eten. Ik dacht: gemalen vis en dan wat whiskasjes eronder, voor een keertje is dat niet erg, en dan hebben ze de vis toch ook weer binnen.
Nou ja, ze eten de vis niet liever zo, maar dat mengelingetje ging toch ook niet van harte. En dan kreeg Cuzco weer allergische reactie, want ik was vergeten dat hij niet zomaar tegen alle blik of brok kan...  ::)  Geef je meer dan 2 jaar vers en ben je gewoon compleet vergeten met een allergische kat te zitten...  :wall:
Enfin, ze vonden het toch niet erg lekker, dus heb ik ze maar naar de kittenopvang gebracht.

Je moet zelf ook maar eens van suiker afkicken, dan vind je al die zoetigheden ook al snel helemaal niet meer lekker.  ;)
Gaat bij katten vast net zo, als die smaakstoffen is er gewoon te veel aan.
Door hannabelgje
#3059598
Mijn zak rc siamees die ik bij Nori heb gekregen heb ik net maar aan mijn ouders gegeven voor hun tuinkat. Ik hoop dat zij er niet van gaat krijsen.
Nori eet inmiddels aardig wat kvv weg op een dag. Knap kind.
Door Ruisje
#3059609
hannabelgje schreef: Mijn zak rc siamees die ik bij Nori heb gekregen heb ik net maar aan mijn ouders gegeven voor hun tuinkat. Ik hoop dat zij er niet van gaat krijsen. Afbeelding
Nori eet inmiddels aardig wat kvv weg op een dag. Knap kind.
O jaaaa, die tuinkat krijgt nu ook een sirene. :biggrin2:

Fijn dat Nori al zo snel over is op rauw!!! Inderdaad knap kind. :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door