Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3072697
Inmiddels weer een week verder en in die week heeft meneer braaf vers gegeten op 1 hap blik na. Gisteravond besloot hij dat kvv niet zijn ding was en dat hij wilde barfen net als zijn grote broer. Hij heeft een kippennek gegeten en kalkoen vlees. Wel allemaal in stukjes geknipt. Dat ging er zeer vlotjes in. Vanmorgen weer kalkoen vlees en vanavond staat er Konijn karkas op het menu. Ik ben benieuwd.
Door hannabelgje
#3078242
En meneertje doet het echt geweldig goed. Hij eet op het moment alles wat er voor zijn neus gezet wordt. Gezien zijn voorkeur voor afwisseling is barf perfect voor hem. Ik knip wel zijn vleesbot nog in stukjes en blijf dat voorlopig ook nog doen. Eerst had hij een half uur nodig om zijn bakje leeg te eten, maar tegenwoordig is hij binnen 10 minuutjes klaar. Het is zo'n knap kind!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3078246
Fijn fijn!  :D
Zo zie je maar weer, er schuilt een barfkind in elke jonge kat.  :biggrin2:

Fijn dat hij nu zo goed eet he.  Hij zal nu wel vertrokken zijn dan.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3078257
Pff ze kunnen zo heerlijk omslaan he. ;D Nu hopen dat hij niet de verkeerde kant weer opslaat haha, fijn dat hij lekker aan het Barfen is. 8)
Door hannabelgje
#3078290
Hij eet nu ook echt meer. Tussen de 150 en 200 gram per dag en weegt inmiddels 3 kilo. Hij is ook net iets minder eng mager nu, hoewel het natuurlijk een siamees blijft. Ik zal binnenkort nieuwe foto's maken van mijn mannetje.
Door hannabelgje
#3087492
Inmiddels de castratie ook weer een paar weken achter de rug. In eerste instantie at hij de oren van mijn hoofd de eerste week, maar nu doet hij weer erg flauw. Ik ga geen nieuwe blikjes meer bestellen. Ik ga wel zelf barf voor hem malen. Gemalen eet hij nl wel erg goed. Dan maar gemalen afwisselen met gewoon barf. Het is wel een prinsje hoor.
Door hannabelgje
#3088033
Dat is het zeker. Ik heb hem nu ook maar cold turkey op twee maaltijden gezet ipv drie per dag. En vandaag kvv voor hem gemaakt van een kilo kwartelkarkas, een kilo spiervlees bestaande uit kalkoen, lama en paard. En konijnorgaan lever, hart, nier ongeveer een halve kilo. ik heb het met schijf 12 gemalen. Het is dus lekker grof. Hij heeft getest en het goedgekeurd. Gebruik ik dat voorlopig even om hem vet te mesten. Dus nu een dag kvv en dan een dag barf. Kijken hoe dat bevalt. Ik was ook best vlug klaar. Ideale dingen die porkerts.
Gebruikersavatar
Door cath
#3088723
[quote="hannabelgje"]
Dat is het zeker. Ik heb hem nu ook maar cold turkey op twee maaltijden gezet ipv drie per dag. En vandaag kvv voor hem gemaakt van een kilo kwartelkarkas, een kilo spiervlees bestaande uit kalkoen, lama en paard. En konijnorgaan lever, hart, nier ongeveer een halve kilo. ik heb het met schijf 12 gemalen. Het is dus lekker grof. Hij heeft getest en het goedgekeurd. Gebruik ik dat voorlopig even om hem vet te mesten. Dus nu een dag kvv en dan een dag barf. Kijken hoe dat bevalt. Ik was ook best vlug klaar. Ideale dingen die porkerts.
[/quote]
is dat niet zwaar om te malen? Hoelang duurt dat ongeveer?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door