Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2980598
Bij .be was het vroeger ook. Maar je hebt gelijk, de huidige site is compleet anders dan vroeger en de samenstelling blijkbaar ook.
Ik weet heel goed hoe het vroeger was, want toen ik wilde beginnen met barfen was Aalst heel erg dichbij, dus heb ik een paar keer gekeken of ik daar niet iets van kon gebruiken.  Maar de kvv was dus rasechte rommel (niet enkel omwille van de BHT, want dat wist ik toen nog niet, er zat gewoon te veel graan en schroot in), en de barfonderdelen eigenlijk enkel voor honden.  Hier en daar wat orgaan, maar bijna de moeite niet.

Maar nu is de samenstelling helemaal anders.  En op foto ziet het er ook beter uit, veel natuurlijkere kleur.
Ik zou wel nog steeds enkel de versie's zonder groenten aan een kat voeren.  Die 2% appel die er overal in zit, is wat veel koolhydraat naar mijn zin...
Door hannabelgje
#2980637
Ik vind geen versies zonder groenten eigenlijk. Mevrouw heeft inmiddels besloten om niet meer te willen barfen. Ze laat het gewoon staan. Dus het wordt of weer zelf gaan malen of binnenkort naar lupa voor wat voorraad. De carnivoer kat kost bij ons bijna 8 euro per kilo. Dat gaat me toch wel iets te ver.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2980775
Lupa heeft ook All Animal en Haaksbarf, dan kom je al best ver met variatie (6 smaken: kip, konijn, eend, rund, kwartel en parelhoen). Dan een smaak vis erbij, Lupa heeft bijv. zalm van eigen merk die hier goed gegeten word en erg goedkoop is. Iedere dag een ander smaakje, dus 6x vlees en 1x vis en dan heb je een heel mooi menu :) Bij KVV word vaak gezegd dat je niet per week compleet hoeft te voeren qua aantal diersoorten enzo, maar dat vind ik onzin, met barf kun je ook niet maar 1 of 2 diersoorten per week geven dus waarom zou dat hier anders zijn? Ik zou zelf dus altijd minstens 4 á 5 smaken per week voeren excl. vis.

Naast de merken die ik al noemde heb ik zelf meestal ook bosduif, fazant en haas van Kiezebrink in huis, verkoopt lupa ook. De bosduif mix bevat hele karkassen incl. alle organen en qua percentages is het 20% kaal bot volgens henzelf en de info sites, dus qua percentages ook vrij compleet.

De andere Kiezebrink mixen bevatten erg veel bot, 35%, ik voer die zelf max. 1x per week de smaken Fazant en Haas om en om, altijd samen met een andere smaak zodat het goed verteert. Die ene portie per week (dus 1 v/d 14 porties, ik voer 2x daags) trekt niet meteen mijn menu scheef, als je het vaker zou willen geven raad ik aan er spiervlees bij te doen zodat de verhoudingen blijven kloppen. Of gewoon lekker weg laten om het simpel te houden :P
Gebruikersavatar
Door cath
#2998634
Eet ze soms dinapet? Vind dat er wel veel bot in zit. Zou maar 15% zijn maar lijkt meer. Verkleurt ook heel snel, zou dat kwaad kunnen?
Ben ook wat kvv soorten aan het uitzoeken, want ze doen hier ook soms  moeilijk!
Haaksbarf konijn vinden ze hier wel héél lekker maar is ook wel redelijk duur.
Laatst gewijzigd door cath op di 30 sep 2014, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chouka
#2999209
hannabelgje schreef: Degomeat.nl vind ik dermate goedkoop dat ik dat niet goed aandurf.
misschien is die ook goedkoop omdat ze een grote omzet hebben?

Mijn eerste grotere bestelling was bij Degomeat.nl. Ik vond het een voordeel dat je van alles 1 kg kan nemen en dat je in je bestelling (van de minimum 100 euro voor gratis levering) heel wat zaken kan testen. Als ik het me goed herinner had ik 38 kg. Eigenlijk was ik van alles nog wel tevreden en mijn honden nog veel meer, wel zal ik een aantal dingen niet meer kopen o.w.v. de geur bij het drogen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door