Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#2937399
Lamshart vinden ze hier bijzonder lekker, dus dat krijgen ze dan wel als afwisseling. En een lam is toch kleiner en jonger geslacht dan een koe.
Runderbot ook niet aan de honden geven - voor hen geldt hetzelfde.
Kiporgaan is goed.
Door LJB
#2937406
Nou, dan moet ik helaas 3,7kilo wegsmijten :'(

Lammrib is wel goed? Denk het dan ook niet, eerder voor de honden....
Laatst gewijzigd door LJB op za 07 jun 2014, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2937419
Nee lamsrib is voor katten ook echt te hard. Je zult echt moeten kijken naar klein gevogelte, knaagdieren en konijn. Kippennek, kwartelkarkas, kippenkarkas/kippenrug, konijnkarkas, parelhoenkarkas, denvleugels en eendennek kun je bijv. voeren. Parelhoen en eend is nog redelijk hard, dus dat zou ik pas geven als de andere dingen probleemloos verteerd worden en ik denk dat die voor kittens ook niet geschikt zijn, maar misschien gemalen wel? Dat weet ik niet zeker.
Door LJB
#2937464
Is de verhouding vlees/bot van een konijn zonder kop goed om als geheel menu te dienen?
Orgaanvlees doe ik er natuurlijk nog bij.

Ik heb het een beetje eilig, de komende dagen is het voer dan op dus ik moet vrij snel nieuw voer maken  :-\ en dat ofwel ik steeds weer andere en nieuwe informatie vind en mij dus nog niet helemaal zeker ben...

Vandaag heb ik nog wat kippelever gekocht en een handvol lammlever en lamniertjes. Ik hoop dat dit wel in orde is. Verder moet ik maar gaan zoeken naar fazanten, kwartels en duiven. Ik weet niet waar jullie die dieren in nederland kunnen kopen maar hier in oostenrijk heb ik geen idee.
Ik zal eens met de voorzitting van de kwekersvereniging (kippen, konijntjes, cavias, ganzen enz.) waar ik bij ben spreken.
Door Martine-Tom
#2937468
Prooidieren in geheel mag je als compleet beschouwen dus als je een volledig konijn zou geven (met of zonder jas) mag je dat als een volledig menu zien (zonder kop zou ik het zelf ook nog wel als compleet durven zien).
Muizen, ratten, cavia's die kan je eventueel ook voeren  :)
Door LJB
#2937528
Ok, een paar konijntjes zal ik wel vinden ;D

Nou heb ik van Haar al een paar dagen geen poep gezien en ik voel de drol in haar buik zitten als ik tast. Ik denk dat ik weer naar de dokter kan wegen verstopping. De eerste week Met 100% barf ging zo goed en Nu dit weer. Ze heeft eigenlijk alleen haar kip en lam gehad.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2937540
Wat heeft ze precies gehad aan die diersoorten? Vleesbot, spiervlees, organen? Verstopping kan komen doordat je botpercentage te hoog is, of als ze van lam bot heeft gegeten kan dat mogelijk niet goed verteerd worden want lam is dus te hard voor katten. Het kan op het begin even puzzelen zijn, want de richtlijnen zijn precies dat, maar een richtlijn en per kat kan de behoefte verschillen, maar je krijgt er snel handigheid in hoe en wat te voeren en je merkt snel genoeg waar je kat het goed op doet.
Door LJB
#2937558
Botvlees van kip, spier van kip en lamm, orgaan van kip. 30% botvlees. Alles gemalen en naar de duitse manier berekent en met poeder afgerond.

Ze heeft een inloop gehad en thuis gekomen gelijk gepoept. Was wel behoorlijk hard maar niet wit en ook niet ontzettend veel.

Ik ga morgen konijn malen maar ik doe er voor de zekerheid een beetje extra spiervlees bij.

Zojuist is het eerste kitten begonnen te vreten, niet een hapje proberen, nee, gelijk de hele schotel leeg gevroten.
Laatst gewijzigd door LJB op za 07 jun 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door