Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2946112
Mowgli schreef: Bot gemalen aanbieden en de rest in stukken?
Ik sla het bot plat en knip het in kleine stukjes. Spiervlees en orgaan knip ik in iets grotere stukjes
Geen idee waarom ie weigert, het is alleen het bot wat ie niet eet, de rest eet ie prima..op ei na dan, dat wil ie ook niet
Door TMG1961
#2947347
Ik weet het niet meer hoor. Ik ben serieus aan het nadenken om hem terug te zetten op brok, ben echt bang dat ie tekorten krijgt. Hij heeft nu al bijna 2 weken geen bot gegeten..hij verrekt het gewoon. Maakt niet uit of het gemalen is, platgeslagen, in ienie mini stukjes geknipt, hij eet het absoluut niet.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem. Hij is inmiddels een paar keer helemaal nagekeken en bloedonderzoek gehad..hij is kerngezond, ook geen problemen met z'n bek of tanden, dat is ook allemaal in orde
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#2947382
Ook niet gemengd? Dus met z'n lievelingsspiervlees in kleine stukjes ofzo? Dat werkt hier nog wel eens met dingen die ze jakkie vinden (levertjes, ieeeeh).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2947390
Persoonlijk, heel eerlijk, had ik hem niets anders gegeven dan bot tot dat ie het eet.  En na 3 maaltijden niet eten, ging het er met dwang in. 
Ik weet dat het hard klinkt, maar als hij met je voeten aan het spelen is, vind ik dat je wel wat hard mag zijn.

Als Kleintje iets niet wil, krijgt ze ook enkel dat tot ze het eet.  Nu is Kleintje gelukkig gevoelig aan honger en dan gaat het er altijd wel in.  En ik help haar wel. Zal het fijnmeppen als ze dat wil, of meng het met wat lekkers om haar aan te zetten te eten. Ze kan dan zo doen net alsof ze niet doorheeft dat het eten is.  :biggrin2:
Luis is ongevoelig voor honger, dus daar meng ik met wat lekkers. Maar dat heeft in het verleden ook niet altijd gewerkt en toen is er een aantal keer onder dwang eten in gegaan. Op den duur moet hij toch eten en als ik hem gewoon altijd zijn zin geeft, eet hij vrijwel niets meer.

In het begin is het wat zoeken, ik denk dat dat bij iedereen met katten wel zo is. Ze doen altijd lastig over wel iets.  Maar het toegeven moet redelijk blijven en anders wordt er hier voet bij stuk gehouden.
Door TMG1961
#2947431
Als ik het meng met iets anders dan laat ie alles staan. Als ik hem alleen vleesbot geef laat ie het ook gewoon staan en gaat er naast zitten. Hij weigert het gewoon te eten. Hij eet het ook niet als ie honger heeft en het met dwang erin duwen werkt al helemaal niet.

Vlees en orgaan eet ie, soms als ie het vlees niet echt lekker vind eet ie 's ochtends niet alles maar dan wel alles 's avonds. Zo lang er maar geen bot bij zit.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2947608
Wat lastig, vooral omdat het met periodes lijkt te zijn zoals uit dit topic blijkt.....

Misschien dat je in periodes waarin hij bot weigert wat calcium poeder/eierschaal poeder over het eten kan doen zodat hij op die manier calcium binnenkrijgt zolang hij het bot weigert? Of is dat een heel stom idee?
Door TMG1961
#2947792
Nou hij eet ook het gemalen lamsbot niet. Sterker nog, als er op een stukje spiervlees gemalen bot zit eet ie dat ook niet.
Ik weet het dus echt niet meer. Ik hoop dat ie de gemalen haas en de beefmix van degomeat wel nog eet, dan krijgt ie tenminste wat van bot binnen.
Door _Loes_
#2947834
een stuk spiervlees insnijd en daar en beetje gemalen lamsbot in doen en dichtvouwen.


weet je zeker dat hij je niet aan het uittesten is?
Door Droppie
#2947858
Hier ook zo eentje die bij tijd en wijle slecht eet/ at. Als hij iets niet wilt, dan eet hij ook niet, hij hongert zichzelf eerder uit. Wat vaak hier helpt zijn snoepjes. Cosmo was eerst favoriet, maar de orijen freeze dried doet meestal wel de truc. Soms is 1 snoepje genoeg, soms een heleboel.
Mogelijk dat ik erover heen gelezen heb, maar is de werking van zijn alvleesklier getest. Ik heb ergens gelezen dat een heleboel katten hier ongemerkt aan lijden en ook niet de gebruikelijke symptomen vertonen als bij honden.
Door TMG1961
#2947895
De werking van de alvleesklier is niet getest. Geen idee of ie me aan het uittesten is. Hij wil gewoon het bot niet eten. Ik ga nog eens kijken of ie gemalen eierschalen wel mee op eet.

Heb stukje vlees opensnijden om er gemalen bot in te doen nog niet geprobeerd. Morgen staat kippennek op het menu, eens kijken of ie die deze week wel wil eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door