Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2841948
Aaaaah ,Annie blijkt een heul lief katje te zijn ondanks dat ze erg ziek is.

Ik heb haar kunnen lokken en oppakken en in de reismand stoppen.
Ze slaat niet en krabt niet. Ze zwabberde op haar pootjes van slapte en koorts.

Bij de DA aangekomen hebben ze haar op tafel kunnen behandelen.
Ze had hoge koorts ( 40 C) ,veelvuldige niesaanvallen en helemaal benauwd van alle  snotterigheid. :(

Annie heeft een AB spuit gehad en een ontstekingremmer.
We hebben haar ook met een spuitje wat vloeibaar blikvoer in kunnen spuiten.
Zonder vangkooi,dwangbuis of wat dan ook.

Precies zoals Valerie al aangaf ,beetje in haar nekvel pakken en rustig tegenhouden.
Ging helemaal goed.

Nu moet Annie vandaag echt gaan eten anders moet ze morgen alsnog opgenomen worden om toch eten binnen te krijgen.
Ik duim dat ze mij inmiddels zo vertrouwd dat ik haar zelf kan dwangvoederen,mocht het nodig zijn.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2841951
fijn dat je haar zo kon oppakken en behandelen. Wat een lieverd, die annie!  Nu duimpjes draaien voor `t zieke dier, hopelijk voelt ze zich snel iets beter zodat ze zelf weer een hapje wil gaan eten.  :-*
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2841961
newfies schreef: fijn dat je haar zo kon oppakken en behandelen. Wat een lieverd, die annie! Nu duimpjes draaien voor `t zieke dier, hopelijk voelt ze zich snel iets beter zodat ze zelf weer een hapje wil gaan eten. :-*
Dankjewel :-*
Bijzonder he ,zo 'n katje ?
Ze is net hier ,moet vreselijk wennen en dan wordt ze nog ziek ook.

De DA controleerde haar gebitje ook nog even zonder problemen ,er was erg veel afgesleten .....alsof ze op ijzer had geknaagd zei ze :-X
Ik denk dat Cees en Annie niet altijd genoeg eten gehad hebben op hun balkon .
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2842020
Annie knapt al een beetje op ,ze stapt wat rond en zocht Cees weer op.
Ook heb ik haar wat vloeibaar spul kunnen laten eten
Gaat dus de goede kant op  :)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2842085
Wat fijn dat het nu weer de goede kant op gaat met Annie en dat ze niet van het bijten/uithalen is :D
Ook fijn wanneer ze minder schuw blijken te zijn dan gedacht ;)
Hopelijk zijn ze er snel beide weer helemaal bovenop!
Door El budha
#2843039
Jeetje Hilje heb het hele verhaal net gelezen. Wat een zorgen om je nieuwe poezenkindjes. Hoe is het nu met tante Annie?
Wel fijn dat ze niet zo schuw zijn.
Door wijkje
#2843679
Fijn dat het wat beter gaat met Annie... O0
En ik ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen qua karakter..Zo te horen zijn ze best nog wel mensen gewend..Ik heb hier ooit een kat gehad die kwam aanlopen..Totaal verwilderd..Die werd later een enorme kroelkont..
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2843702
Met Annie gaat het heel langzaam ietsje beter,het valt me nog wel een beetje tegen. :(
Ze is heel erg lief ,maar om haar aan het eten te krijgen/houden is erg lastig .
Ze is er nog lang niet ,maar ik doe mijn best om haar er bovenop te helpen en anders weer even de DA consulteren.

Cees doet het heel goed.
Ik vermoed dat hij zich gaat ontwikkelen tot een vrolijke brutale jongen,met de nadruk op brutaal
Hij durft zich steeds vaker te laten zien en smult weer van zijn eten.
Hij lijkt aardig op te knappen van die niesziekte.

Ik baal wel ,ze zijn beiden ge-ent tegen niesziekte ,ook de herhalingsenting.
En toch is Annie er doodziek van .

Ik plaats straks nog wel even een paar foto's .
Cees en Annie slapen regelmatig gezellig bij elkaar in een donker hoekje ,dat wel  :)
zodat ik het niet zie hihi.
Door fem fatale
#2843709
Er zijn iets van 6 virussen die niesziekte veroorzaken en in de enting zitten er 3 (de aantallen kunnen iets anders zijn hoor, maar er zijn iig meer virussen dan in de enting zitten). Het kan helaas dus nog steeds gebeuren.

Maar het goede nieuws is dat als ze dit virus heeft doorgemaakt, ze er antistoffen voor heeft en het niet meer krijgt. Hier kregen zowel Kai als Plien flinke niesziekte als kitten, ondanks entingen (Kai had toen de herhalingsenting al wel gehad, bij Plien moesten we hem toen uitstellen omdat ze op het moment dat de herhaling moest, veels te ziek was), maar toen Jet het een paar weken geleden flink te pakken had, hadden Kai en Plien nergens last van. Blijkbaar had Jet het virus wat zij al hadden gehad.

Overigens ent ik nu niet meer echt tegen niesziekte. Op dit moment zijn mijn katten jongvolwassen en gezond en kunnen ze een virusje wel aan. Desnoods inderdaad met wat pijnstilling en AB.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2843714
Ik zou zelf ook niet enten maar dit was al gebeurd natuurlijk voordat ze naar een nieuw baasje mochten.
Toch ben ik erg verbaasd over de heftigheid van het ziekzijn ,vooral Annie  :(

Ze zijn beiden natuurlijk al wat ouder geschat ( 5 en 7 jaar) .
Het vermoeden bestaat dat ze nog nooit een DA van dichtbij hebben gezien voor een enting o.i.d.
behalve dan de laatste maanden ( chippen ,enten ,castreren,steriliseren)
Tel daarbij op alle veranderingen en stress ,dan kan ik wel begrijpen dat het heel heftig kan uitpakken.

Ik zie wel dat zowel Cees als Annie het fijn vinden dat het hier zo rustig is.

De honden heb ik pas vanmorgen eens langs de paardenstal laten lopen.Ze konden niet bij elkaar komen,maar wel ruiken.
Lotje ging gelijk huilen  ::) en Cees & Annie verblikten daar niet van.

Wie weet hebben ze op hun balkon vele honden voorbij zien komen onder zich
Door Anne in Zweden
#2850014
Was dit topic een beetje uit het oog verloren, maar ben er nu weer. Hoe gaat het tegenwoordig met het tweetal? Zijn alle kwaaltjes een beetje onder controle inmiddels, en eet Annie al wat beter? Ik hoop het!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door