Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
#2817309
Maar die vezels zorgen voor volume, waardoor hij nog minder hoogwaardig voer binnenkrijgt.

Als hij zonder geen ontlasting geeft, of heel onrustige, dan kun je het proberen, maar qua voedingswaarde doet het helemaal niets.
Door bincie
#2817313
Zover ik weet wat op de verpakking staat maakt het dunne ontlasting dik en dikke ontlasting dun.
Het zou helpen bij diarree en verstopping…of de verpakking moet liegen…?  :-\
Door fem fatale
#2817322
Oh nee, het doet wel echt aan de ontlasting, ik heb het zelf ook altijd in huis. Maar je zei dat je wilde geven omdat gourmet zo weinig voedingswaarde heeft en daar doet het echt niets voor.
Door tomcat
#2817323
Ik zou niet direct aan die vezels beginnen. Die grote bollen plas zijn juist prima, teken dat ze voldoende vocht krijgen. Als ik jou was zou ik eerst een week zo doorgaan als je nu bezig bent. Ik voer onze Tom 2 keer daags, als ie tussendoor honger heeft heeft ie pech. Ook hij krijgt niet zoveel hoor 85 gram, en blijft er prima mee op gewicht. Zolang ze levendig en actief zijn hoef je je niet direct zorgen te maken hoor.  Knap dat je zolang volhoudt trouwens en de aanhouder wint.......
Ninin
Door Mowgli
#2817375
Mowgli heeft soms niet iedere dag een drolletje in zijn kattenbak liggen.

Toen hij zwaar ziek was geweest (loodvergiftiging) en dus ook zware diarree had en had overgegeven, heeft het een aantal dagen geduurd voordat er weer een drolletje in zijn kattenbak lag, desondanks dat hij weer was begonnen met eten.
Ik denk ook dat je even wat geduld moet hebben voordat er een drolletje wordt geproduceerd.
Door spikkel
#2817403
Ik vind het goed gaan met je katten, maar ga nog geen vezels gebruiken. Weinig of kleine drollen zegt ook dat hun lichaam veel opneemt, ze hebben de voedingsstoffen echt nodig. Mijn katten zijn vreters, maar CB vinden ze ook niet lekker.
Zoveel plas is prima, weet je zeker dat ze niet uitdrogen :)
Probeer per dag of 2dgn een mespuntje gourmet weg te halen, en een beetje vlees erbij doen. Je schrijft dat het moeilijke eters zijn, dus doe het rustig aan. Beter te langzaam dan te snel, echt de aanhouder wint.
En de bandit wild vinden ze hier ook zo lekker. Het is belangrijk dat ze eerst helemaal goed vers eten, en dan kun je ook weer gaan mixen met bandit, als je vind dat ze te veel wild krijgen(te kieskeurig) dus.
Door bincie
#2817436
Ik bedoelde die vezels eigenlijk alleen voor vito vanwege zijn diarree.
Rossi is inmiddels volledig op rauw. Alleen zit tussen ze oren at er een cosma snoepje op moet.
Als die er niet op zit dan loopt hij weg. Behalve bij de wild van bandit.
Ik snap dat die vezels niets doen voor de voedingsstoffen maar ze kunnen Vito zijn ontlasting wel wat dikker maken in de tijd dat ie die gourmet erdoorheen krijgt.
Hij eet nu misschien over de dag net ongeveer 50 gram vers vlees gemengd met op een dag zo een met iets meer dan een half blikje gourmet.
Dus hij eet echt meer zooi dan goeie voedingsstoffen waardoor ik denk dat ie daarvan dus van de gourmet diarree heeft.
Die grote bollen zijn alleen van Rossi. Ik vind ook kleine en die zijn van Vito denk ik dan.
Dus met Ros gaat het echt goed. Hij kan nog wel wat meer eten naar mijn zin maar hij is in korte tijd al echt een heel stuk veranderd in karakter en uiterlijk.
Mooiere vacht schone oogjes, meestal had ie altijd slaapjes.
Vito daarentegen gaat er slechter uit zien.
Vito is echt de moeilijkste van de 2.
Ik wil ook niet perse die vezels geven vanwege de voedingswaarde.
Meer om zijn ontlasting een beetje normaal te houden.
Ik ben net terug van de winkel en ik heb echt heel veel gehaald. Ik hou van groot in slaan  ;D
Van de Tinlo alles 2. En ik heb het ook aangedurfd om parelhoen te halen.
Wellicht dat Ros dat ook gaat eten.
Verder heeft ze kippennekken voor me besteld van tinlo en de snoepjes van tinlo.
Die komen volgende week en heb ik dus nu nog niet in huis.
Ik ben allang blij dat Rossi geen diarree meer heeft. Minder blij omdat ik door de gourmet bij vito diarree veroorzaak.
Maar goed ik hoop dat ik dat kan afbouwen. Vito heeft vandaag nauwelijks gegeten.
Hij kreeg vanmorgen carnibest kalkoen met gourmet.
Maar dat heeft ie laten staan.
Nu zit er tinlo natuurmix met gourmet doorheen. Maar hoeft ie ook niet terwijl hij dat van de week wel gegeten heeft met gourmet.
Misschien moet de gourmet toch weer opgehoogd worden want ik heb er zonet wel wat minder door gedaan.
Maar hoe lang moet ik volgens jullie die gourmet erbij blijven geven?
Ben bang dat als dat zo door gaat hij nooit meer iets anders wil…. :o
Laatst gewijzigd door bincie op ma 25 nov 2013, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bincie
#2817463
Jeetje…hoe komt een kat nou aan een loodvergiftiging?
Wat zij daarvan de symptomen?
Kunnen ze dat oplopen van het vers voeren of misschien iets van buiten?

Mowgli schreef: Mowgli heeft soms niet iedere dag een drolletje in zijn kattenbak liggen.

Toen hij zwaar ziek was geweest (loodvergiftiging) en dus ook zware diarree had en had overgegeven, heeft het een aantal dagen geduurd voordat er weer een drolletje in zijn kattenbak lag, desondanks dat hij weer was begonnen met eten.
Ik denk ook dat je even wat geduld moet hebben voordat er een drolletje wordt geproduceerd.
Door bincie
#2817468
Was jou teckel ook te groot voor het forum :biggrin2:
Ik zie hem niet meer bij je reactie staan ;)
spikkel schreef: Ik vind het goed gaan met je katten, maar ga nog geen vezels gebruiken. Weinig of kleine drollen zegt ook dat hun lichaam veel opneemt, ze hebben de voedingsstoffen echt nodig. Mijn katten zijn vreters, maar CB vinden ze ook niet lekker.
Zoveel plas is prima, weet je zeker dat ze niet uitdrogen :)
Probeer per dag of 2dgn een mespuntje gourmet weg te halen, en een beetje vlees erbij doen. Je schrijft dat het moeilijke eters zijn, dus doe het rustig aan. Beter te langzaam dan te snel, echt de aanhouder wint.
En de bandit wild vinden ze hier ook zo lekker. Het is belangrijk dat ze eerst helemaal goed vers eten, en dan kun je ook weer gaan mixen met bandit, als je vind dat ze te veel wild krijgen(te kieskeurig) dus.
Door spikkel
#2817484
Ik heb geen teckel hoor,

Lust Vito trouwens ook Almo? Is beter dan gourmet (helaas denk ik ook duurder)
Door bincie
#2817495
??? ik dacht dat jij van het weekend een foto van een teckel bij je teksten had staan…sorry dan ben ik in de war 8)

Vito heeft wel almo gegeten en ik heb het zelfs in huis.
Het sap deed dan over het verse vlees heen en de inhoud van de almo roerde ik door het vlees.
Maar nee meneer vreet het alleen als ie alleen alom krijgt.
Hij hoefde het niet.
Vandaar dat ik over ging op gourmet.
Ook cosma heb ik in huis en ziwipeak.
Kan je nagaan wat een zooi die gourmet is want dat is nog het enige waarmee hij het een beetje eten wil.
Ik zal vanavond nog een keer proberen of het met de alom lukt. Desnoods met almo en gourmet.
Men ik betaal me helemaal scheel aan rotzooi voer >:(

Misschien kan het ook nog zo zijn dat ie niet eet omdat mijn vriend vanmorgen zijn hongerprikkel weg heeft gehaald.
Mijn vriend snapt en weet nog niet zo goed hoe het vers voeren moet.
De keuken is zeg maar mijn domein ;D
Maar ik heb afgelopen nacht niet zo goed geslapen en was dus niet eerder op dan hem.
Ik werk vanuit huis en kan mijn eigen tijden bepalen. Hij is aannemer en is vaak vroeg weg.
Enfin omdat hij het niet wist heeft ie ze een paar stukjes poulet gegeven die ik gister ook had gegeven voor gewoon tussendoor en proberen te laten snappen wat vlees is.
Vito heeft er volgens hem 2 stukjes van gegeten. Maar dan zou Vito nu toch weer honger moeten hebben denk ik?
rossi heeft daarna wel gewoon zijn verse vlees gegeten.
Vandaag eten ze (of eigenlijk alleen rossi) natuurmix van Tinlo.
Gister was het konijn en dat heeft vito samen met de gourmet gegeten.
Klinkt het raar als ik denk dat Vito wellicht genoeg heeft gehad vanmorgen aan 2 van die kleine stukjes vlees?

Mijn vriend moet er vanavond toch aan geloven en echt tijd vrij gaan maken om hun eten te leren maken ::)
Zo niet dan moeten de poezen wachten totdat ik het doe!


spikkel schreef: Ik heb geen teckel hoor,

Lust Vito trouwens ook Almo? Is beter dan gourmet (helaas denk ik ook duurder)
Laatst gewijzigd door bincie op ma 25 nov 2013, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bincie
#2817498
Net nadat ik onderstaande stukje geschreven had besloot ik idd een blik almo open te trekken.
Dit heb ik door het verse vlees gedaan en de gourmet die er al in zat.
Ik zet het voor hem neer hij ruikt en in 1 keer maakt ie een kokhals beweging alsof hij moet overgeven maar er kwam niks.
Hij kijkt er niet naar om….wat moet ik nou nu nog geven?
Hij heeft toch niet genoeg aan alleen die 2 stukjes poulet van vanmorgen?
bincie schreef: ??? ik dacht dat jij van het weekend een foto van een teckel bij je teksten had staan…sorry dan ben ik in de war 8)

Vito heeft wel alom gegeten en ik heb het zelfs in huis.
Het sap deed dan over het verse vlees heen en de inhoud van de alom roerde ik door het vlees.
Maar nee meneer vreet het alleen als ie alleen alom krijgt.
Hij hoefde het niet.
Vandaar dat ik over ging op gourmet.
Ook cosma heb ik in huis en ziwipeak.
Kan je nagaan wat een zooi die gourmet is want dat is nog het enige waarmee hij het een beetje eten wil.
Ik zal vanavond nog een keer proberen of het met de alom lukt. Desnoods met almo en gourmet.
Men ik betaal me helemaal scheel aan rotzooi voer >:(

Misschien kan het ook nog zo zijn dat ie niet eet omdat mijn vriend vanmorgen zijn hongerprikkel weg heeft gehaald.
Mijn vriend snapt en weet nog niet zo goed hoe het vers voeren moet.
De keuken is zeg maar mijn domein ;D
Maar ik heb afgelopen nacht niet zo goed geslapen en was dus niet eerder op dan hem.
Ik werk vanuit huis en kan mijn eigen tijden bepalen. Hij is aannemer en is vaak vroeg weg.
Enfin omdat hij het niet wist heeft ie ze een paar stukjes poulet gegeven die ik gister ook had gegeven voor gewoon tussendoor en proberen te laten snappen wat vlees is.
Vito heeft er volgens hem 2 stukjes van gegeten. Maar dan zou Vito nu toch weer honger moeten hebben denk ik?
rossi heeft daarna wel gewoon zijn verse vlees gegeten.
Vandaag eten ze (of eigenlijk alleen rossi) natuurmix van Tinlo.
Gister was het konijn en dat heeft vito samen met de gourmet gegeten.
Klinkt het raar als ik denk dat Vito wellicht genoeg heeft gehad vanmorgen aan 2 van die kleine stukjes vlees?

Mijn vriend moet er vanavond toch aan geloven en echt tijd vrij gaan maken om hun eten te leren maken ::)
Zo niet dan moeten de poezen wachten totdat ik het doe!
Door bincie
#2817539
Vito heeft dus net heel veel over gegeven.
Het was voedsel wat eruit kwam. De gourmet die hij vanmorgen heeft opgelikt?
Geen gal.
Alles wat ik voor hem neer zet moet ie van kokhalzen.
Wat doe ik nu?
Brokken geven?? Een paar? Of wat vlees koken? en mixen met blik?
Gebruikersavatar
Door cath
#2817615
misschien  da raadplegen.
heeft misschien een maag-darminfectie.

cath
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door