Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Pianoe
#2798738
Hoi mede-forummers,

Sinds anderhalf jaar zijn wij trots personeel van Vizsla Dexter. Ik heb hier al veel gelezen en tips opgedaan, top! Dexter krijgt 's morgens brokken van Dog Lovers Gold en 's avonds KVV van Lotgering.

Nu hebben we ook 2 katten van respectievelijk 9 en 10 jaar, die hun hele leven al brokken en zakjes "vlees". Op zich zijn ze in goede conditie, maar de 1 kotst regelmatig en de andere heeft nog wel eens een blaasontsteking. Nu dus maar besloten te proberen of het voor hen ook een goed idee is om vers vlees te eten. Vandaag vlees voor katten besteld bij Lotgering.

Mijn vragen: is dit een goede zet (na 10 jaar kunstmatige kattenvoeding) en hebben jullie tips voor het overstappen?

Alvast bedankt!

Groetjes Rianne
Laatst gewijzigd door Pianoe op do 31 okt 2013, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2800085
Deze vraag kan je denk ik beter in de kattenhoek zetten, grotere kans op een snel antwoord. Ik kan je helaas niet helpen, ik heb een katten.
Door Martine-Tom
#2800097
Vers is sowieso beter natuurlijk  :)

Lotgering kat ken ik verder niet, maar er zit altijd meer vocht in dan in de brok dus voor katten altijd beter!
Overstap, ik zou de brok sowieso geheel weg doen (zitten heel veel geur en smaakstoffen in en als ze dat blijven krijgen is de overstap vaak lastiger) en ik zou het gewoon eens neerzetten voor ze, wie weet hoor jij bij de Lucky few waarvan de katten gelijk rauw eten.

Zo niet zou ik er wat warm water overheen doen zodat de geuren meer vrijkomen...helpt dat nog niet afdoende...dan hun favo zachtvoer er doorheen mengen, beginnen met een kwart en anders half om half en dat dan uiteindelijk steeds minder.
En een lange adem kweken, uiteindelijk lukt het bijna altijd wel maar het is echt een kwestie van volhouden.
Anne uit Duitsland heeft een kat die na jaren pas het licht zag en vers ging eten.

Maar begin er eens mee om de brok helemaal weg te halen en vers met zacht te mengen  :)
Door dutchdebs
#2805687
Ik voer al jaren vers, mijn katten zijn inmiddels een stuk makkelijker. Soms het gemakkelijke KVV en de rest BARF. Recent Lotgering bestelling gedaan, dat ging voorheen goed, nu een klein drama, al mijn katten hadden gitzwarte poep, en erg plakkerig. Het is qua samenstelling niet altijd evenwichtig dat wist ik wel. Maar dit is echt een teken van te veel orgaanvlees in de voeding. Ik ga dit zelf dus niet meer geven.
Door Starfish
#2813897
Denk dat het zowieso een goede stap is geweest om over te stappen naar
Ik hoor veel geluiden over de iets mindere kwaliteit van lotgering. Aan de andere kant: je kan ook geen topprodukt verwachten voor dat geld ;)

Bij mijn katten werd lotgering niet met volle enthousiasme gegeten en soms lieten ze het zelfs staan.
Ik vind het trouwens jammer dat er voor de hond veel meer smaken (div. diersoorten) zijn dan voor de kat.

Maar.. misschien bevalt het bij jou prima! Gewoon proberen ;)
Door spikkel
#2814026
nou, ik vind dat er best veel smaken voor de katten zijn. Kwartel, bosduif/hert, wild van bandit, konijn, eend, kalkoen, rund, parelhoen.
Is toch heel wat, en die van mij lusten het allemaal. ;D
Door kakocavi
#2814235
Ik heb een keer Lotgering kat gekocht, die van mij moesten het zelfs gemengd met lekkerder eten pertinent niet. Dus geef niet op als ze moeilijk doen, een ander merk kan helpen.
Door Pianoe
#2816451
Nou, de katten hebben gewonnen! Haha.
Blijkbaar is het na 10 jaar kunstmatige troep heel vies om vers vlees te krijgen ;-)

Kun je dat vlees voor de katten ook mengen met het vlees voor de hond en aan de hond geven? Anders blijven we ermee zitten, haha.
Door kakocavi
#2816549
Pianoe schreef: Nou, de katten hebben gewonnen! Haha.
Blijkbaar is het na 10 jaar kunstmatige troep heel vies om vers vlees te krijgen ;-)

Kun je dat vlees voor de katten ook mengen met het vlees voor de hond en aan de hond geven? Anders blijven we ermee zitten, haha.
Het kan geen kwaad om het aan de hond te geven, de samenstelling is ietsjes anders maar dat maakt voor die paar kilo niets uit.

Ga je nog andere merken proberen? Lotgering viel.bij mijn katten dus ook niet goed, maar ander kvv eten ze wel.
Door Pianoe
#2816683
Ik denk dat ik het maar zo laat. Ze doen het prima op de brokken en zakjes "vlees", het was meer mijn eigen gevoel... Mocht er ooit nog een ander katje komen, zetten we die vanaf het begin op vers...

In ieder geval bedankt voor alle tips!
Door Starfish
#2816868
spikkel schreef: nou, ik vind dat er best veel smaken voor de katten zijn. Kwartel, bosduif/hert, wild van bandit, konijn, eend, kalkoen, rund, parelhoen.
Is toch heel wat, en die van mij lusten het allemaal. ;D
Ik bedoelde van lotgering ;)
Van andere merken is er veel meer variatie te krijgen idd
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door