Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2752933
Morgen komt onze kitten van 8 weken die van huis uit brokjes krijgt.
Ik wil beginnen met kvv om over te gaan op barf.
De titel zegt genoeg, welke is goed om mee te beginnen?
Ik merk wel dat het niet zo makkelijk verkrijgbaar is in de reguliere dierenwinkel,
dus wie weet een paar goeie adresjes in amsterdam?
#2752947
Volgens mij staat hij in de goede afdeling hoor  :)

Een goed kvv voor kittens is ook een goed kvv voor volwassen katten.
De grote bekende merken vind ik allemaal best goed, al heb ik zelf niet met allemaal ervaring. Het is gewoon kijken wat er lekker wordt gevonden en waar er mooie kakskes op zijn.

In A'dam is er bij de dierenwinkel genoeg te vinden. Waar ik zelf geregeld ben geweest is de Jumper in de Eerste of Tweede Oosterparkstaat; bij het OLVG het hoekje om en dan rechtdoor blijven lopen richting Wibautstraat. Daar hebben (hadden) ze Carnibest en ik dacht nog een merkje. Ook veel dingen speciaal voor honden (Rodi enzo), maar daar heb je weinig aan. Ze kunnen wel vanalles bestellen voor je.
Ook hebben ze er zakjes met kuikens en wat barfdingetjes zoals kippennekken. Al kan je kippennekken beter op de Dappermarkt halen. Poelier van Nieuwenhuijs staat in de helft meer richting de Mauritskade en heeft goedkope kippennekken. 80 ct de kilo en 2 kilo voor 1,50 ofzo.

Voor adressen voor andere merken is het ook niet zo moeilijk: zoek voor verschillende merken online de verkooppuntenlijst.
#2753010
Waar in Amsterdam zoek je? Ik Zuid is er beestenboel op de scheldestraat, de vergulde hond (heeft niet zoveel voor katten) zoo-natuurlijk, natuurlijk gezonde dieren en hebben eigenlijk alle dierenwinkels wel 1 of 2 merken in het assortiment.
#2753144
Na wat gesurf heb ik wat adresjes gevonden, o.a op het bellamyplein.
Daar heb ik naast strotten en zalmkoppen voor de hond, Darf kvv kat gekocht om dan maar eens uit te gaan proberen.

Morgen ochtend gaan we onze nieuwe familielid halen, heb net al een klein stukje afgehakt, om te ontdooien en we gaan het zien....
Het zal mij benieuwen! Van huis uit heeft de kat whiskasbrokjes gekregen, dus ik hoop dat ze het lekker gaat vinden....
#2753145
koekje schreef:
Al kan je kippennekken beter op de Dappermarkt halen. Poelier van Nieuwenhuijs staat in de helft meer richting de Mauritskade en heeft goedkope kippennekken. 80 ct de kilo en 2 kilo voor 1,50 ofzo.

Daar ga ik de volgende keer ff langs fietsen, want nu heb ik kippennekken gehaald voor 1,95 per pond ???

Enfin, ik heb in iedergeval weer ff genoeg om te uitteproberen, en anders eet de hond het met liefde op :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door