Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2743086
Weet je wat het is, er zijn 2 complete versies van Smuldier en de ene met zonder pens heb ik nog nooit ergens zien liggen. En dan zijn katten best 1-2 weken incompleet te voeren (dus als je een incomplete versie neemt), maar bv een maand zou ik al niet doen. Dus vandaar dat ik niet zo happig op smuldier voor een kan ben.
Ik vind de kosten wel meevallen met een kat. Grote hond is nogal snel een rib uit het lijf, maar 1 kat eet zoveel niet. Ik heb als arme student ook een tijdje alleen kvv gevoerd.
#2743214
[quote="koekje"]
Weet je wat het is, er zijn 2 complete versies van Smuldier en de ene met zonder pens heb ik nog nooit ergens zien liggen. En dan zijn katten best 1-2 weken incompleet te voeren (dus als je een incomplete versie neemt), maar bv een maand zou ik al niet doen. Dus vandaar dat ik niet zo happig op smuldier voor een kan ben.
Ik vind de kosten wel meevallen met een kat. Grote hond is nogal snel een rib uit het lijf, maar 1 kat eet zoveel niet. Ik heb als arme student ook een tijdje alleen kvv gevoerd.
[/quote]

Wat ik alleen maar probeer te doen is de overstap naar vers zo laagdrempelig maken voor TS. Vul voor Smuldier ieder ander willekeurig merk kvv in dat makkelijk verkrijgbaar is, hoor. Zelf heb ik laaaaang geleden één keer Smuldier gekocht toen ik heel even in NL was, en daar zat geen pens in. Verder heb ik geen ervaring met kvv. Maar nogmaals: mijn advies was alleen bedoeld om TS even op weg te helpen totdat ze weet wat en hoe ze moet voeren; ik wilde niet de indruk wekken dat ze maar gewoon een maand of langer Smuldier moet voeren. Sorry als dat onduidelijk was.
#2745422
dankjewel Koekje en Anne,

ik zit nu in het buitenland - Zuid-Europa, en daar ben ik in de diepvries nog geen kattenvoer tegengekomen, alleen voor mensen,
maar kip etc. voor mensen is wel wat duurder, maar voorlopig gaat dat wel totdat ik een goed adresje heb gevonden.
Voorlopig geef ik verse kipfilet, die spiermaagjes 1 keer gekocht en nu vis ook wat uit de diepvries (een soort kabbeljauw).
Ik geloof dat te veel vis niet goed is voor een kat, klopt?

De andere katten die hier rondlopen eten gewoon de restjes die de mensen buiten zetten, ook rijst en pasta, en toch overleven die het ook en zien er gezonder uit dan dit magere poesje,
(maar dat is net als mensen, opa's die roken en 90 jaar worden.)

Voordat het poesje bij ons kwam heeft ze het ook op die restjes overleeft.


Over muizen vangen... misschien doet ze het 's nachts, maar het lijkt me niet :)
Ze heeft wel kracht als het moet, want een maanden terug toen ze heeeel heel mager, zwak en ziek was, was ze ineens heel sterk en snel als we haar probeerden te vangen om naar de dierenarts te brengen.

Bedankt weer, ik ga verder verdiepen en een goed adresje zoeken.  :)
#2745426
PS
Koekje, wat eet die OT op de foto??

Die Bambi van jou, Anne, lijkt een beetje op dit poesje, met die streepjes en lichte randjes rond de ogen, alleen deze is drie keer zo mager.
Ze eet al zo'n twee maanden zo'n 150 gram per dag, maar ze blijft een dunne.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door