Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2731257
Zomaar eens nieuwsgierig, hoevaak voeren jullie de katten en hoeveel krijgen ze in totaal?

Ik heb 2 "ververs momenten" zo rond 8 en 20 uur haal ik weg wat er eventueel nog staat en leg een nieuwe portie neer. Is het op hebben ze pech, tenzij ze echt schreeuwhonger hebben dan voer ik nog wel eens een keer extra.
Freud eet eigenlijk alleen smorgens terwijl Doki de hele dag door aan het grazen is, groot verschil tussen die 2.

Ze wegen samen 13 kilo en eten 500 gram met zijn 2en, zo'n 4% dus en ze zijn beiden net een jaar oud :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2731274
Ik geef hier in principe ook 2x pd.
S'morgens rond 8 u en s'avonds meestal rond 10 of 11 als ik naar bed ga.
Ze eten met die warmte wel een stuk minder hier wegen ze met zijn 2en 10 kg en eten gem 250 gr pd.
Wat nog in de bakjes staat als ik ga voeren gaat naar Bency
Eten ze echt heel weinig dan doe ik er wat smerig kuipje doorheen en dan gaat het wel op ;)
Door fem fatale
#2731342
Ik geef wanneer het oude op is, dat kan wisselen. In de zomer probeer ik ze s nachts te voeten en overdag niet, maar Plien houdt dat niet zo lang vol.

Hier zijn ze samen een kilo of 14, en eten ze ruim een pond oer dag. Ze zijn 3 jaar oud en redelijk actief.
Door JosJ
#2731360
3 voermomenten.
Om 8.u en 20.u en 22.30u.

Per kat (van plusm 4 kilo): 160 gram
(= 4%)

In principe, want nog aan het experimenteren ivm combi kvv en barf
Door Mowgli
#2731506
Hier ook 2 voermomenten. Eerste is meestal 's morgens wanneer we (Mowgli en ik) zijn opgestaan (tijden zijn variabel), tenminste als zijn rest van de avond ervoor op is. Dan krijgt onze terrorist 80 gr. die hij verspreid over de hele dag eet. Volgende portie (80 gr.) krijgt hij wanneer hij de eerste op heeft en laat zien dat hij honger heeft. Meestal is dit ergens later in de avond.
Als ik naar bed ga en hij heeft zijn 2e portie nog niet gehad, doe ik die bij de rest van de eerste portie op zijn bord.

Zoals blijkt eet Mowgli onregelmatig.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2731883
2 eetmomenten. Tussen 8 en 9u 's morgens en rond 21u. 
Ik ben begonnen met 3 eetmomenten maar toen door omstandigheden op 2 moeten overgaan. Dat was de bedoeling voor maar enkele dagen en dan terug 3, maar ik merkt dat Kleintje (de minste eter) net veel beter at op 2 momenten en ze dat aangenamer vonden.  Dus is het 2 gebleven.

Ze krijgen hier eten en krijgen de kans om het op te eten.  Aangezien het barf is (verschillende onderdelen en verhoudingen) en ik een schrokker heb, blijft het niet liggen erna.  Ze krijgen het pas terug bij het volgende eetmoment.
Cuzco zou anders veeeel te dik worden. Dat is hij nu ook trouwens omdat we een paar weken op vakantie geweest zijn en ze toen gewoon 1 bak kvv kregen. Toen aten ze trouwens maar 1 keer per dag en dat ging prima.  Als ik het toen over 2 keer per dag zou hebben laten verdelen zou Cuzco in totaal nog meer binnen gekregen hebben (2 maal buik stampvol schransen ipv 1 keer) en zou de rest niet meer voldoende te pakken hebben gekregen.  Nu had ik niet het idee dat ze echt té veel honger hadden op 1 keer, maar vind het wel aangenamer in 2 maal te voeren. Ook omdat barf toch meer vult en ik denk dat ze misschien niet voldoende zouden eten in 1 eetmoment barf per dag.  Maar zeker weten doe ik dat niet.
Door Shanti en co
#2739631
Hier krijgen ze ook 2x per dag eten, 's ochtends en 's avonds. Mara en Frummel wegen allebij zo'n 4-4,5kg en Mara eet 100g per dag. Frummel krijgt 115g per dag en 2 of 3 kuiken per week en als Mara wat laat liggen eet Frummel dat ook nog op.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2739982
Ot en Sien eten 2x per dag; ontbijt en avondeten. Het dagtotaal is zo'n 150 gram per kat. Ze wegen samen rond de 8 kilo denk ik, misschien iets minder.
Het ontbijt is als ik wakker ben en geplast heb enzo en bestaat uit een relatief klein dingetje; kuikentje of kippennekje of knaagdiertje of lapje spiervlees. De grote maaltijd is het avondeten en dat is de rest van het dagtotaal.
Ze eten al jaren zo en zaniken er niet over. Natuurlijk zijn het wel verwende nesten en krijgen ze ook wel eens tussendoor een chemisch snoepje.
Door kaszi
#2748596
Interessant om te lezen, want ik vroeg vandaag hoeveel keer Lemoni zou moeten eten op een dag en toen vertelde me de fokker dat er heel de dag door eten stond.  Vond het niet zo hygiënisch om dat te doen met KVV, dus 2 X per dag is dus voldoende. Hoeveel zal ik nog even moeten bekijken  ;)
Door Ruisje
#2748629
Hier krijgen de katten 2x per dag eten, behalve Whoopi, die krijgt het verdeeld over 3x. Ze krijgen tussen de 100 en 150 gram per dag, maar zijn allemaal senior (tussen de 10 en 23 jr) Whoopi weegt ruim 2 kilo, maar krijgt ook 150 gram per dag ivm snelwerkende schildklier.

Wat ze krijgen eten ze meteen op, we blijven erbij. Laten staan is geen optie met zoveel kapers op de kust. :biggrin2:
Door Annelies78
#2748705
Daya weegt 4 kilo en krijgt 2 x per dag eten, zo'n 50 KVV gram per.
Soms vervang ik een maaltijd door een kuiken en een muis......eerst kuiken dan muis, anders eet ze haar kuiken niet meer....muis is veeeeeeel lekkerder natuurlijk.
Door Jacoba
#2751811
Hier eet poes van 17 jaar en +/- 4,5 kg wisselend tussen 80-100 gram per dag. Het grootste gedeelte verdeeld over ontbijt en in de late avond. Soms een beetje tussen de middag of avondeten als ze dat aangeeft.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2751816
Hier eet King tegelijk met de woefs en dat is 1x per dag.
Hij eet zo'n 100-120 gram per dag ongeveer, denk ik.
Hij eet zijn bakje meteen leeg, meestal in 10-15 minuten.
King is een gecastreerde katertje van 3,7 kg.
Door Iris-Paddy
#2761150
Hier drie poezen, ze eten carnibest en Barfmenu (3-4 soorten)

Dana van 7 jaar en Alabama van 11 jaar krijgen zo rond de 100-120 gram per dag. Noor van 13 jaar krijgt 120-150 gram per dag. Noor is een ontzettende schreeuwerd om eten, maar af en toe laat ze 's avonds haar eten staan... :-\
Door NoaKaj
#2761161
Twee keer per dag, rond 6/18 uur en zo'n 100g per poezel. Ik laat de restanten wel staan tot de volgende keer, sommige katten zijn langzame eters.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door