Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2724280
Klinkt helemaal als mijn katten als ik begon, of zelfs nog beter.
Kuikens moeste ze hier ook aan wennen.
Hart moest Luis aan wennen, lever dan weer Kleintje, kip ging er overal wel in  ;D

Alleszinds, ze barfen hier toch ook al een dik jaar fulltime en wilden van in het begin al niets anders meer. Vlees is feest! :-) Ik heb meer dan 10 diersoorten die ik in allemaal erin krijg (wel bijna geen grote dieren), ik zou me in jouw geval ook geen zorgen maken of je wel aan de benodigde 4 diersoorten komt. 
Dus even rondkijken, beginnen met iets kleinere hoeveelheden zodat je kan testen of ze wat lusten of niet. En niet meteen opgeven als ze iets de eerste keer niet graag willen. Ze moeten ook vaak wennen.  Zo heeft Luis heel erg moeten wennen aan de geur van (klein) wild, maar lust dat echt wel graag. Hij denk alleen als hij eraan snuft dat hij het niet lust. Dus dan is het even mengen onder wat anders en zo eraan laten wennen.
Nu eet hij veel wild gewoon zonder mengen en fazant heeft hij onlangs zelfs zo gegeten van de eerste keer.  Je merkt wel wat ze graag hebben en wat niet. 
Zalm is trouwens ook niet altijd favoriet.

Komt helemaal goed, ben ik van overtuigd! :-)

Je verhouding orgaan is goed (ook onderling), je vleesbot kan aan de lage kant zijn. Dat is echt het laagste wat je kan gaan, dus als je mooi bevleesd vleesbot wil geven (wat bij katten wel handig is), kan je dat misschien beter een tikkeltje optrekken.  Gewoon goed in het oog houden of ze mooie gevormde drolletjes leggen. En die horen dus droog en hard te zijn na een uurtje, niet slap te blijven zoals meestal op brok.
#2724397
Ja de tip om het vlees in te smeren met blikvleesje had ik idd al gelezen dat is een goede! En opzicht heb ik wel erg veel geduld dus ik denk dat dat ook wel goed komt :)

Ik moet inderdaad ook hun drolletjes in de gaten gaan houden, vanuit daar kan ik het allemaal idd wel weer aanpassen :)

Het gaat inderdaad helemaal goed komen! :D

Nu het vlees nog haha ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door