Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2710597
Thanks! Hij is al jaren stabiel zonder medicatie omdat hij alleen met geweld te pillen is en als ik dat elke dag moet doen, gaat dat te zeer ten koste van z'n kwaliteit van leven, maar dat kan zomaar ineens veranderen.
#2710669
Gijs is ook erg moeilijk met pillen, kreeg een ab kuur in de hoop dat dat tegen de diarree zou helpen.
Kon ik niet afmaken, omdat ik ze niet bij hem naar binnen kreeg, hij was ook niet te foppen met eten.
Moest 3x per dag een piepklein pilletje geven, maar kwam niet verder dan 2.
Inderdaad een marteling voor de kat en zelf zit je onder de krassen.
Ja lastig hoor, hoop maar dat je kat dan stabiel blijft.

Heb achteraf hoop gelezen en ab zou in Gijs z'n geval niet echt nuttig en zelfs nadelig geweest zijn.
Hij heeft ook een aantal maanden aan de dexadreson (prednison) gezeten voor niks, wel lage dosering gelukkig.
Was ik maar meteen met kvv begonnen, maar had daar nooit van gehoord. De meeste mensen zijn er niet mee bekend, hoop echt dat de dierenvoedingindustrie ooit drastisch gaat verbeteren.
De meeste dierenartsen vinden het maar niks en op tv hoor je nooit wat over.
Maar "barfplaats" wordt erg goed bezocht en ben dan ook erg blij dat het bestaat.
Nu nog wat meer verkooppunten voor de diverse soorten rauw voer en wat meer reclame en informatieverspreiding.
We gaan in ieder geval de goeie kant op.
#2710751
Ik weet niet in hoeverre het nog gaat lukken met oudere katten, maar hebben jullie al clickertraining geprobeerd?

Ik laat mijn katten zitten, click en gooi er zo een pil in (wat na de click komt, moet immers lekker zijn), maar ik heb bij Jet ook kunnen aanleren dat een dierenarts rustig in haar bekje kan kijken en dat ik dagelijks haar tanden kan poetsen.
En katten zijn wel enorme gewoontedieren, dus als je eenmaal door de eerste dagen heen bent (met clicker en beloning en desnoods nog zonder pillen), dan gaat het daarna vanzelf.
Door Martine-Tom
#2711012
Nee ik geloof je op je woord hoor  :biggrin2:
Het is ook te triest dat het zo makkelijk is hier, Doki weet gewoon niet beter zijn hele leven heeft ie al wel pillen voor het 1 of ander...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door