Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#320786
jeanne schreef: en wat mag een kat absoluut niet eten?
melk is helemaal niet gezond heb ik begrepen :-\
nee geen melk geven maar gewoon een bakje water neerzetten. Wat je wel kunt geven is wat hutenkase/ kwark/ yoghurt maar wel met mate
Door jeanne
#320788
sylvia schreef: nee geen melk geven maar gewoon een bakje water neerzetten. Wat je wel kunt geven is wat hutenkase/ kwark/ yoghurt maar wel met mate
nee, ik was ook niet van plan om hem melk te geven, maar je hoort het altijd he, dat poesjes zo van melk houden.
Verder is niet echt iets wat een kat echt niet kan eten, ik bedoel dus dingen die mijn honden wel eten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320792
Nou als je je katten een lamsrib voorschoteld zal hij hem misschien wel op willen eten maar dat gaat em niet lukken, dus dat soort dingen kan hij niet eten.
Knoflook zou ik ook niet geven.
Door jeanne
#320794
sylvia schreef: Nou als je je katten een lamsrib voorschoteld zal hij hem misschien wel op willen eten maar dat gaat em niet lukken, dus dat soort dingen kan hij niet eten.
Knoflook zou ik ook niet geven.
hahahahaa
Oke, geen knof. (geef ik mijn honden ook niet trouwens)
Dus eigenlijk alles , maar dan in kattenformaat?
Hoeveel heeft een kitten trouwens nodig per dag?
ooooooooooooooooh ik moet nog zoveel leren, dit word mijn (oeps, gwenda's) eerste kat!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320842
jeanne schreef: hahahahaa
Oke, geen knof. (geef ik mijn honden ook niet trouwens)
Dus eigenlijk alles , maar dan in kattenformaat?
Hoeveel heeft een kitten trouwens nodig per dag?
ooooooooooooooooh ik moet nog zoveel leren, dit word mijn (oeps, gwenda's) eerste kat!
Ik heb eigenlijk de hele dag wel wat staan
Door jeanne
#320848
sylvia schreef: Ik heb eigenlijk de hele dag wel wat staan
hahaha
dat gaat hier niet lukken vrees ik, met die twee langoordieven in huis ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320857
jeanne schreef: hahaha
dat gaat hier niet lukken vrees ik, met die twee langoordieven in huis ::)
Ja wat dacht je van hier, ik heb het hoog staan, ze eten van het aanrecht in de bijkeuken. Katten eten niet als honden in 1 keer hun bakje leeg, dus je zult toch een plekje moeten zoeken waar de honden er niet bij kunnen.
Door jeanne
#320866
sylvia schreef: Ja wat dacht je van hier, ik heb het hoog staan, ze eten van het aanrecht in de bijkeuken. Katten eten niet als honden in 1 keer hun bakje leeg, dus je zult toch een plekje moeten zoeken waar de honden er niet bij kunnen.
boven op de koelkast?
;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#321007
jeanne schreef: boven op de koelkast?
;)
Ik weet niet hoe hoog jouw koelkast is, maar Sjonnie moet er zelf ook wel bijkunnen als hij straks groot is. Als hij nog zo klein is zul je hem geregeld even bij zijn bakje neer moeten zetten.
Door Mevroi Kruim
#321109
sylvia schreef: Katten eten niet als honden in 1 keer hun bakje leeg, dus je zult toch een plekje moeten zoeken waar de honden er niet bij kunnen.
Eerlijk??? ??? :o
Dat weten ze hier dan kennelijk niet, hier krijgen ze 2x daags en dat gaat schoon op, in 5 minuten. Wat de een niet eet lust de ander wel, dus ze zitten met argusogen naar elkaar te loeren onder het eten. Ze schrokken nog net niet, maar het scheelt niet veel ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#321320
Kruimel schreef: Eerlijk??? ??? :o
Dat weten ze hier dan kennelijk niet, hier krijgen ze 2x daags en dat gaat schoon op, in 5 minuten. Wat de een niet eet lust de ander wel, dus ze zitten met argusogen naar elkaar te loeren onder het eten. Ze schrokken nog net niet, maar het scheelt niet veel ;D
hahaha geef je ze wel genoeg dan ;D

Hier is het heel verschillend Boris eet direct zijn bakje leeg maar Phoebe eet graag in etappes
Door jeanne
#321361
sylvia schreef: Ik weet niet hoe hoog jouw koelkast is, maar Sjonnie moet er zelf ook wel bijkunnen als hij straks groot is. Als hij nog zo klein is zul je hem geregeld even bij zijn bakje neer moeten zetten.
die is niet zo heel hoog, hij zou dan via het aanrecht op de koelkast kunnen springen?
anders moet ie zolang maar gezellig op het aanrecht eten ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door