Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#2667345
In principe heeft een kat geen groenten nodig, maar is het gezond om te geven of niet? Zo ja, welke?

Mijn jongens eten graag groenten, ze krijgen ze niet omdat ik niet weet of het nu gezond is of niet, maar als het mag dan zou ik ze graag wat groenten geven als extraatje. Ze denken dat altijd reuze honger hebben, ze krijgen ook weinig, maar met meer worden ze dik, dus wat extra dat geen calorieën bevat zou wel welkom zijn. Ze eten bijna alle groenten graag als ze gestoomd zijn en Wolf lust ook rauwe groenten voornamelijk paprika en tomaat, daar is hij bezeten van  ::)
Door Mowgli
#2667473
fem fatale schreef: Tomaat is ook nachtschade toch?
o ja, dat is ook een nachtschade. Ik had de tomaat over het hoofd gezien, zie nu dat hij ook graag tomaat eet.
Door Anne in Zweden
#2667574
Maar die nachtschadegewassen zijn toch alleen af te raden als je hond (of kat) er allergisch voor is? Of moet je daar in het algemeen mee oppassen, ook als je dier geen allergische reacties vertoont?
Door Mowgli
#2667591
Anne in Duitsland schreef: Maar die nachtschadegewassen zijn toch alleen af te raden als je hond (of kat) er allergisch voor is? Of moet je daar in het algemeen mee oppassen, ook als je dier geen allergische reacties vertoont?
Van wat ik weet is de hele plant giftig en daarom moeten de vruchten dus goed rijp zijn voordat honden en katten deze kunnen eten. Helaas zijn de tomaten en paprika's die je in de winkel kunt kopen vaak nog niet rijp (genoeg).
Door frodo quin
#2667817
Bedankt. Ik denk dat Wolf wel tegen de 5% zit als hij steelt, 35gram is namelijk niet veel en ondanks de plakband lukt het hen af en toe om de koelkast leeg te stelen en is hij ook regelmatig met een stuk paprika weg, hij zit dan ook in de buurt rustig te wachten tot mijn aandacht verslapt om er dan bovenop te springen om er vervolgens heel snel met de buit vandoor te gaan  ::)
Laatst gewijzigd door frodo quin op wo 08 mei 2013, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door