Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sandra K
#313873
De uitslag van het onderzoek van Pim is binnen. Zijn magerte wordt veroorzaakt door nierfalen. Zwaar balen dus. Pim is voor een kwart van Perzische afkomst. Bij Perzen komt een erfelijke ziekte voor waarbij op oudere leeftijd cystes gevuld met vocht in de nieren ontstaan.
Zijn ene nier is door deze cystes twee keer zo groot. Ook zijn lever is aangetast.
Volgens de dierenarts was het een wonder dat hij met deze waardes nog zo actief was en goed at. Ik heb hem nu op nierbrok gezet omdat ik dacht dat dat het beste was. Maar vers vlees schijnt toch ook een optie te zijn.
Waar moet ik op letten als ik hem vers ga geven. Mag hij alles hebben of niet. Hij krijgt ook medicijnen om de doorbloeding van zijn nieren af te remmen.

Sandra
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313882
Zodat je je helemaal zeker kan voelen heb ik even Tannetje (Hitam) een pb gestuurd of ze jouw vraag wil beantwoorden.
Als ze online komt zal ze dat zeker doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#314430
Hoi Sandra, wat balen van Pim.
Versvlees is veel beterdan die nierbrok. Geef hem versvlees met zo min mogelijk granen en andere plantaardige materialen. Vlees bevat goed verteerbare eiwitten en die geven minder afvalstoffen. Zo belasten ze de nieren minder. Verder zit er veel meer vocht in waardoor de afvalstoffen beter uitgespoeld worden.

Als zijn nieren erg slecht zijn, kun je wat voer vervangen door schapenvet. Dat geeft veel energie en minder eiwitten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#314432
je zou bv aan carnibest diabeters kunnen denken daar zitten helemaal geen granen in .
Of zelf gaan samenstellen natuurlijk :D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 03 mei 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door