Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#2601077
dagmar88 schreef:
Doen of deden jullie kittens op barf/kvv er ook langer over om zich te ontwikkelen?
Of is en blijft Toon een klein opdondertje...
waar kunnen we t aan afmeten?
da's moeilijk te zeggen denk ik,

genetisch? zal er ook eea vastgelegd zijn

wat ik zie aan onze katzels:

alle 3 kwamen ze met 1.5 jaar bij ons:
1 (Findus)= grootgebracht bij fokker om en rond een groot huis: ving zelf prooi en kreeg brok/natvoer, daarna periode brok, daarna bij ons prooi en vers (nu 12 jaar)
2(Haas) = grootgebracht bij fokker en kreeg na 13 weken kvv, daarna kvv en barf (nu 5 jaar)
3(Zotje) = grootgebracht bij fokker op brok en blik en kreeg pas na 1.5 jaar bij ons vers-en kvv (nu 3 jaar)

alle 3 zijn ze uitgegroeid tot ongeveer een jaar of 3,

kwa geluid: ;D
nummer 3 (de Zot, oftewel Stempelneus, de witte in m'n onderschrift) heeft nu nog steeds een 'mieuw' (zelfs alstie 'groot' wil doen), de rode kater oftewel Haas heeft de grootste vocabulaire, Findus kan heel goed fluisteren :biggrin2:
alle 3 zijn ze heel duidelijk in wat ze wel of niet willen
#2602452
Wat dat betreft heb ik toch wel goed vergelijkingsmateriaal denk ik. Kaatje en haar zusje zijn gevonden toen ze heel klein waren, de moeder was weg. Daarna zijn ze bij vrienden van mn broertje met de fles gevoerd en met 9 weken is Kaatje bij ons gekomen. Zij was toen groter dan haar zusje, maar haar zusje is wel ziek geweest.

Vanaf een week of 14/15 is ze bij ons over gegaan op barf. 

Ze zijn nu iets meer dan een half jaar. Ik heb het zusje zelf niet gezien (maar ze zit nog bij vrienden van m'n broertje dus hij ziet ze wel regelmatig). Wat ik ervan hoor lijkt het of die van ons minder snel groeit, maar wel gespierder is (of zoals m'n broertje het zei, kaatje is klein en dik, en d'r zusje is lang en dun). Die van ons is niet te dik trouwens, je kunt de ribbetjes nog voelen.
#2603164
Ik denk ook dat het kat-afhankelijk is.

Hier zijn ze allemaal niet op vers opgegroeid. De jongste is op vers gegaan toen hij net 2 was.  Hij groeit nog wel wat verder, maar dat is miniem.

Broer en zus zijn hier op een verschillend tijdstip volwassen geworden waarbij de zus zelfs eerder begon.  Met volwassen miauwen was de broer dan weer eerder.

Mijn jongens nu zijn ook erg verschillend.  Luis begon uit te zwaren en heel fors te worden op 4 maanden en begon hormonaal gedrag te vertonen op 5 maanden.  Hij is dan ook net voor 6 maanden gecastreerd.  Maar hij miept nog steeds ipv miauwen.  Niet helemaal zoals als kitten, maar toch, ook geen miauw zoals de meeste mensen denken dat katten horen te miauwen.  Ik denk dat iederen kat gewoon een andere stem heeft en bij Luis is dat nogal 'mieuw-achtig' ipv stoer miauw wat bij zijn postuur zou passen.

Bij Cuzco zag je op 7 maanden nog steeds niets van hormonaal gedrag.  Bij hem heb ik niet gemerkt wanneer zijn volwassen miauw kwam, want hij zegt heel zelden iets (wel veel prrt's maar weinig miauw) en plots was dat gewoon anders  dan als kitten.... Maar er kan gerust een paar maand tussen gezeten hebben dat hij nog gemiauwd had.
Sinds hij op barf staat miauwt hij elke dag, nu roept hij altijd mee voor zijn eten...  :biggrin2: 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door