Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sannetje
#2576998
Kaatje heeft net voor het eerst rat gehad. Heerlijk vond ze het. Ze had alleen nog een beetje laten liggen (de kop en de kont) en toen ik ging kijken lag er bruine stinkende smurrie naast op het schoteltje en er zat ook nog wat aan de achterkant. Kan het zijn dat zit stront was die nog in de darmen zat? Zo rook het wel namelijk. En kan dat kwaad??
Door fem fatale
#2577131
Jup dat is de darminhoud, pechvogel.

Mijn Plien vind de darmen,inclusief inhoud dus echt het lekkerste van de hele rat ( ::)) en begint daar ook altijd mee. Hier eten ze van konijnendarmen wel alleen de darm zelf en niet de inhoud en dat geeft zo'n smurrie dat ik de darmen altijd maar uit het konijn trek voordat ze die krijgen.

Bij mijn weten kan het geen kwaad, Plien eet al jaren darminhoud (goed, ze is pas 2,5), en stuitert vrolijk in het rond, maar ook met het niet-eten van darminhoud is volgens mij niets mis. Toen ze kittens waren, wilden mijn katten allemaal geen muizenmaagjes eten, nu is het teveel gepiel, maar het is heel natuurlijk dat ze die delen niet altijd opeten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2577227
Als Ot een weekendrat heeft gehad, blijven er ook meestal wat delen liggen. Een stuk kop (soms gaat dat even later alsnog naar binnen) en een bruin orgaanzakje wat stinkt. Het is geen darminhoud, want echt een zakje. Ik denk lever of galblaas.
Door Sannetje
#2577248
Wat is nou precies een weekendrat? Ik zie wel vaker dat je het erover hebt, maar zie het met bestellen eigenlijk nooit staan? Of is het gewoon een rat die je in het weekend geeft?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door