Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2564563
Ik lees met interesse het topic over hoe belangrijk vis is in het kattendieet, en ben nu - omdat Bambi noch Sokjes vis gewoon zó lust - op zoek naar een visolie. Is het nodig daar zo'n porschemerk als Doils voor te gebruiken, als het niet voor gewrichtsproblemen is maar puur om de omega's? Op zich vind ik het niet erg veel geld neer te tellen voor Doils, maar ik weet dus niet zeker of Bambi en Sokjes dit wel gaan lusten, en als dat niet zo is, is het weggegooid geld. (Oké, dan geef ik het de honden, maar die krijgen al een zalmkop één keer per week)

Ik vind op de Duitse Amazon-site o.a. deze:

Afbeelding
Makana Lachsöl 1 Liter Dosierflasche; DIREKT ab
Ölmühle MAKANA, 100% rein, wohlschmeckend, mit
hohem Gehalt an essentiellen Omega-3 und -6
Fettsäuren (18% EPA, 12% DHA).

en deze:


AfbeeldingReines, unbehandeltes, frisches Öl vom schottischen Wildlachs - da glänzt das Fell! Ideal als täglicher Futterzusatz. Das orange-braune Öl (konzentrierte natürliche Lachsfarbe) ist frei von irgendwelchen Zusätzen und hat einen ausgesprochenen hohen Gehalt an mehrfach ungesättigten Fettsäuren wie EPA, DHA und Alpha-Linolensäure.

Zusammensetzung:
Lachsöl 100%

Analytische Bestandteile pro 100g:
Protein 0 g, Fettgehalt 99g, anorganische Stoffe 0g,
Energie: 3750kj/890kcal

Fettsäuren pro 4ml (1 Deckel)
Gesättigte Fettsäuren 860mg, Einfach ungesättigte Fettsäuren 1400mg, Mehrfach ungesättigte Fettsäuren 1300mg, Davon Omega - 3 Fettsäuren 1050mg,
Davon Eisosapentaeensäure (EPA) 350mg, Docasahexaeensäure (DHA) 450 mg, Omega - 6 Fettsäuren 150mg
Spuren von Vitamin A und D beeinflussen nicht die tägliche Vitaminzufuhr.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 17 jan 2013, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2564612
@ Anne: de Lachsöl van Lunderland schijnt erg goed te zijn, anders kun je ook eens een kijkje bij dubarfst kijken, daar worden ook vast een aantal goede Duitse merken aanbevolen.
Door Anne in Zweden
#2564634
Mowgli schreef: @ Anne: de Lachsöl van Lunderland schijnt erg goed te zijn, anders kun je ook eens een kijkje bij dubarfst kijken, daar worden ook vast een aantal goede Duitse merken aanbevolen.
Ik heb hem effe gezocht, maar als ik het goed lees, is het gehalte EPA slechts 10,85% en DHA ook een procent of 10. Dan heeft die Makana meer.

Wat voornamelijk belangrijk schijnt te zijn is hoe zuiver de verwerkte vis is, oftewel gekweekt tegenover wilde vis (Doils heeft diepzeevis, is minder vervuild dus). Al gaat het mij er momenteel eerst even om uit te proberen of mijn katten het lusten. Waarschijnlijk mag het dan dus niet te vissig smaken... ::)
Door Annemarie Rijnveld
#2564648
Anne in Duitsland schreef: Ik heb hem effe gezocht, maar als ik het goed lees, is het gehalte EPA slechts 10,85% en DHA ook een procent of 10. Dan heeft die Makana meer.

Wat voornamelijk belangrijk schijnt te zijn is hoe zuiver de verwerkte vis is, oftewel gekweekt tegenover wilde vis (Doils heeft diepzeevis, is minder vervuild dus). Al gaat het mij er momenteel eerst even om uit te proberen of mijn katten het lusten. Waarschijnlijk mag het dan dus niet te vissig smaken... ::)
Pike heeft recentelijk haar produkt hier gepost, Anne.
Door Anne in Zweden
#2564653
Annemarie Rijnveld schreef: Pike heeft recentelijk haar produkt hier gepost, Anne.
Bedoel je deze link? http://www.glucosamine.com/nl/omega-3-9#quality


Waarom word ik hier nou weer wantrouwig van? "Een prijsniveau dat veel lager is dan wat gebruikelijk is voor een kwaliteitsolie. De prijs is zelfs vergelijkbaar met de laagst geprijsde standaard visoliën: € 17,90 per pot van 180 capsules à 1000mg. Kwantumkortingen vanaf 3 stuks." Waarom is die prijs dan zo laag, vraag ik me af? Of ben ik gewoon het type sneue consument dat denkt: als het duur is, is het goed?
Door Annemarie Rijnveld
#2564677
Ja, Anne die bedoel ik. Zij is er heel tevreden over meen ik, en heeft berekend dat er voldoende EPA en DHA inzit.
Ik geef toe dat ik ook tot de categorie mensen behoor die immer gelooft dat als het duur is dan zal het ook wel goed zijn :-X
Door Martine-Tom
#2564719
Hmm mss wil ik die voor het gespuis hier ook wel proberen, vraag me alleen af, hoeveel zou je moeten geven?
De heren wegen 7 en 6 kilo...
Door Mowgli
#2564728
Iki heb hier trouwens een verpakking Alsiroyal Kapseln staan, daarmee hoef ik bij Mowgli ook niet aan te komen. Hij is ook niet zo'n viseter en als ik dus een kapsel van deze uitknijp boven zijn eten, kan ik het wel weggooien. Dan is het:  "bah bah bah, ik eet vandaag niet" en kan ik zijn bakje weggooien. Ik heb dus geen goede hoop dat jouw "Sanftpfoten" hun eten wel zullen eten met Lachsöl...

Ik los het nu zo op, dat ik door mijn zelfgebrouwen kvv-mixen 5% van het totaal aan vette vismix of zalmmix van Kiezebrink meng. Dit is geen probleem, Mowgli eet met smaak :)
Door Anne in Zweden
#2564910
Mowgli schreef: Iki heb hier trouwens een verpakking Alsiroyal Kapseln staan, daarmee hoef ik bij Mowgli ook niet aan te komen. Hij is ook niet zo'n viseter en als ik dus een kapsel van deze uitknijp boven zijn eten, kan ik het wel weggooien. Dan is het: "bah bah bah, ik eet vandaag niet" en kan ik zijn bakje weggooien. Ik heb dus geen goede hoop dat jouw "Sanftpfoten" hun eten wel zullen eten met Lachsöl...

Ik los het nu zo op, dat ik door mijn zelfgebrouwen kvv-mixen 5% van het totaal aan vette vismix of zalmmix van Kiezebrink meng. Dit is geen probleem, Mowgli eet met smaak :)
Er staat bij dat er vrijwel geen vissmaak of visgeur aan zit. Ik denk dat ik daar bij mijn toedels beter mee weg kom dan met een vismix die echte vis bevat. :g:

Die vismixen van Kiezebrink, koop je die via Hitzegrad?
Door Martine-Tom
#2564911
Is het geen idee om gewoon de allergoedkoopste te kopen om te zien of je het er uberhaubt in krijgt, en als het lukt dan te kijken naar een betere?
Door Anne in Zweden
#2565022
Martine-Tom schreef: Is het geen idee om gewoon de allergoedkoopste te kopen om te zien of je het er uberhaubt in krijgt, en als het lukt dan te kijken naar een betere?
Dat was ik wel van plan ja, na het debacle met Sasha's Blend! :D
Door Mowgli
#2565032
Anne in Duitsland schreef: Er staat bij dat er vrijwel geen vissmaak of visgeur aan zit. Ik denk dat ik daar bij mijn toedels beter mee weg kom dan met een vismix die echte vis bevat. :g:

Die vismixen van Kiezebrink, koop je die via Hitzegrad?
OK, die capsules die ik heb, die olie stinkt echt een uur in de wind (en je handen ook als je het op je handen krijgt, en die lucht gaat er ook niet uit).

En ja, die vismixen van Kiezebrink koop ik via Hitzegrad
#2572831
Zo, de visolie (omega-3) van Glucosamine.com - dat merk van Pike, zeg maar - is binnen. Nou moet ik alleen nog weten hoeveel ik daarvan moet voeren. Het zijn capsules van 1000 mg en het gehalte EPA is 210 mg en DHA 150 mg. Gehalte omega-3 vetzuren: 480 mg.

Knijp ik zo'n capsule gewoon open en kiep ik de inhoud over Bambi d'r maaltijd, of hou ik hem voor haar neus en zeg: "Doetus hap?" :shy:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door