Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2574431
Annemarie Rijnveld schreef: Anne, ben je er nu uit hoeveel er gegeven moet worden? Ik volg dit topic, ben er zelf ook benieuwd naar hoe de hoeveelheid moet worden berekend.
Nee, dat niet. Ik ga gewoon twee keer per week één capsule voeren, ik denk dat dat wel voldoende is. Het is toch een tamelijk geconcentreerde hoeveelheid voor relatief weinig lichaamsgewicht, met waarschijnlijk meer voedingsstoffen dan in een verse makreel of sardien, en als ze vis zouden eten, zouden ze dat ook maar één keer per week krijgen. Vandaar dat ik denk dat twee capsules per week wel genoeg zal zijn. Hoop ik.
Door Mowgli
#2574438
Volgens mij heb ik ergens in een ver verleden, toen Pugsley nog leefde en al erg ziek was, hier op BP in een artikel gelezen dat 1 - 2 capsules per week genoeg zouden zijn. Ik kan het topic helaas niet meer vinden en heb het destijds niet kunnen merken omdat ik geloof nog geen lid was, maar wel regelmatig informatie zocht.
#2574453
Mowgli schreef: Volgens mij heb ik ergens in een ver verleden, toen Pugsley nog leefde en al erg ziek was, hier op BP in een artikel gelezen dat 1 - 2 capsules per week genoeg zouden zijn. Ik kan het topic helaas niet meer vinden en heb het destijds niet kunnen merken omdat ik geloof nog geen lid was, maar wel regelmatig informatie zocht.
@Anne, hm ja, ben je dan niet bang voor diarree? Laat je even horen of het goed is gegaan met 1 zo'n grote raket?
@Mowgli, ik ben ook druk zoekende, het probleem is: hoeveel zit er in een capsule? Ik heb nl. capsules van 500 mg. maar Anne van 1000 mg.
Dus als men aanraadt 1 capsule, weet ik niet of ik met 1tje van 500 mg. wel goed zit.
En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid aan Epa's en Dha's in de pilletjes, hier zit ook weer verschil in.
Door Mowgli
#2574465
@ Annemarie: ik denk dat het ook nog afhankelijk is wat er verder nog op het menu staat. Als veel wild gegeven wordt (hert, haas, fasant (niet gekweekt), dan wordt al veel actieve omega 3 gegeven.
Ik zoek al een uur en kan die topic niet vinden  :rant:

Edit: Hier zegt Flin dat je van het merk Doils 0,1 ml per kilo kat geeft: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2063379
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 19 jan 2013, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2574503
Mowgli schreef: @ Annemarie: ik denk dat het ook nog afhankelijk is wat er verder nog op het menu staat. Als veel wild gegeven wordt (hert, haas, fasant (niet gekweekt), dan wordt al veel actieve omega 3 gegeven.
Ik zoek al een uur en kan die topic niet vinden :rant:

Edit: Hier zegt Flin dat je van het merk Doils 0,1 ml per kilo kat geeft: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2063379
Hoi Mowgli, danl je voor de link: 0,1 ml per kg kat, van Doils.
1000 mg = 1 ml, zegt Thessa
dus dan zou een kat van 5 kg een capsule van 500 mg mogen, als ik het juist heb berekend? En hoe vaak dan per week, denk jij?

Vlees bevat omega 3 maar ook omega 6, dus dan blijf je met een teveel aan 6 zitten, als je geen extra 3 toevoegt.
#2574516
Ik ga het gewoon uitproberen. Bambi keutelt dezer dagen weer in de kattenbak, omdat het voor haar koninlijke Arsch buiten te koud is, en haar drolletjes zijn tot nu toe (sinds de overstap op vers) vrij hard. Een beetje smeersel is in dat opzicht geen probleem! :D

Van Sokjes weet ik niet hoe zijn keutels eruitzien, dat is een Vent dus die doet nog steeds buiten zijn behoefte, maar met een beetje geluk gaan we over een maandje weer twee weken naar Zweden, en dan moet ie het wel op de bak doen, een paar dagen. Ik hou jullie op de hoogte! :P
Door Limpy
#2574706
Mowgli schreef: Edit: Hier zegt Flin dat je van het merk Doils 0,1 ml per kilo kat geeft: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2063379
Heei ben ik ineens verandert in flinn? ;D maakt niet uit, ze mag er best wezen..
Wil ik er wel aan toevoegen dat die doils die ik voer aan de katten, de hondenversie van doils en ik niet weet hoe daar de verhoudin zijn t.o.v. hun kattenversie..
Door Mowgli
#2574735
Limpy schreef: Heei ben ik ineens verandert in flinn? ;D maakt niet uit, ze mag er best wezen..
Wil ik er wel aan toevoegen dat die doils die ik voer aan de katten, de hondenversie van doils en ik niet weet hoe daar de verhoudin zijn t.o.v. hun kattenversie..
hahahaa, sorry, ik wilde je niet beledigen ::) :biggrin2: ;) Voor deze topic las ik een topic waar flinn ook iets over visolie schreef. Maar ik bedoelde toch echt jou hoor Limpy. *Overlegt meteen of ze vanwege chronische verwarring ook maar een overdosis zalmolie moet nemen ::) ;D :biggrin2: *
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 19 jan 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2575346
Mowgli schreef: hahahaa, sorry, ik wilde je niet beledigen ::) :biggrin2: ;) Voor deze topic las ik een topic waar flinn ook iets over visolie schreef. Maar ik bedoelde toch echt jou hoor Limpy. *Overlegt meteen of ze vanwege chronische verwarring ook maar een overdosis zalmolie moet nemen ::) ;D :biggrin2: *
Noemde jij Bambi laatst ook niet consequent "hij"? >:( 8) :P :biggrin2:
Door Mowgli
#2576379
Anne in Duitsland schreef: Noemde jij Bambi laatst ook niet consequent "hij"? >:( 8) :P :biggrin2:
Dat schreef ik toch ik heb last van "chronische verwarring". Heeft die visolie bij jou nog geholpen tegen je chronische vergeetachtigheid? ::) :biggrin2: ;D ;)
#2576839
Mowgli schreef: Dat schreef ik toch ik heb last van "chronische verwarring". Heeft die visolie bij jou nog geholpen tegen je chronische vergeetachtigheid? ::) :biggrin2: ;D ;)
Blijkbaar, omdat ik nog wist dat jij Bambi met "hij" had aangesproken. :P

Ik hoop vooral op verbeterde concentratie door die visolie, maar tot op heden merk ik daar weinig van. Zit alweer op barfplaats ipv te werken. ::) :biggrin2:
Door Mowgli
#2577819
Anne in Duitsland schreef: Ik hoop vooral op verbeterde concentratie door die visolie, maar tot op heden merk ik daar weinig van. Zit alweer op barfplaats ipv te werken. ::) :biggrin2:
Nouja, ik denk dat concentratie wel goed is, aangezien je het wel redt om hier op BP berichtjes achter te laten ;) Ik denk dat je eerder iets nodig hebt tegen afleiding van je werk :P ;D
#2577903
Mowgli schreef: Nouja, ik denk dat concentratie wel goed is, aangezien je het wel redt om hier op BP berichtjes achter te laten ;) Ik denk dat je eerder iets nodig hebt tegen afleiding van je werk :P ;D
Voor een olietje dat dáár bewezen en afdoende tegen helpt, betaal ik een fortuin! Ik heb echt de aandachtsboog van een amoebe! (Voor zover amoebes een aandachtsboog hebben ::))
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door