Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2564913
Annemarie Rijnveld schreef: ;D ;D ;D De discoshotshit.
Ach @Mowgli, ik denk dan dat je er maar het beste aandoet je oren dicht te stoppen en gewoon dat voedsel geven waar jij van vindt dat het t beste is.
Geen discussie aangaan, heeft toch geen zin.
En jij kunt het weten, jij doet het ook met een Italiaan... 8) :P
#2565033
Annemarie Rijnveld schreef: Ach @Mowgli, ik denk dan dat je er maar het beste aandoet je oren dicht te stoppen en gewoon dat voedsel geven waar jij van vindt dat het t beste is.
Geen discussie aangaan, heeft toch geen zin.
Zo doe ik het inderdaad ook ;) en op mijn blote knietjes tot God bidden dat Mowgli nooit ziek wordt, want zijn nieuwe da is alles behalve pro-vers, ik kon haar de laatste keer wel achter het behnag plakken, maar da's een ander verhaal :biggrin2:
Anne in Duitsland schreef: En jij kunt het weten, jij doet het ook met een Italiaan... 8) :P
;D ;D ;D Maar volgens mij is dat ook wel een beetje Duits trekje hoor Anne...
#2566007
Mowgli schreef: Maar volgens mij is dat ook wel een beetje Duits trekje hoor Anne...
Nee hoor, die van mij is 100% Duits en staat voor 200% achter het barfen! :P

Heb trouwens vanavond een paar drolletjes van Bambi in de bak gevonden (het regent , dan ga je natuurlijk niet met de billen bloot in de vrije natuur ::)), maar die waren minstens zo licht en droog als die op jouw foto. En dat was na twee dagen afwisselend konijnenspiervlees en biokip (hele kip gemalen, dus relatief veel vlees, denk ik).
#2574052
Vanavond 5,5 kilo kvv gemaakt voor Mowgli, het zijn 2 verschillende mixen. de eerste mix die ik heb gemaakt is alleen maar rood vlees, de 2e bestaat hoofdzakelijk uit licht gekleurd vlees. Ik ben benieuwd hoe de drolletjes eruit zien als hij de rode mix gegeten heeft.
Door Martine-Tom
#2574056
Ik heb vanmorgen een poepfoto gemaakt...wil je hem nog zien? :P

Afbeelding

Bovenste is van Freud, onderste (De groten) van Doki, ze eten exact hetzelfde, dit was op een mix van rund/konijn/hert orgaan, paardspier en kipbot...
Mooi kleurenpalet nietwaar?
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 19 jan 2013, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2574366
Martine-Tom schreef: Ik heb vanmorgen een poepfoto gemaakt...wil je hem nog zien? :P
Ah, eindelijk ;-) Ik vroeg me al af waar hij bleef :)
Martine-Tom schreef: Bovenste is van Freud, onderste (De groten) van Doki, ze eten exact hetzelfde, dit was op een mix van rund/konijn/hert orgaan, paardspier en kipbot...
Mooi kleurenpalet nietwaar?
Mooie drolletjes hoor! Bij mij nog steeds gele drollen en af en toe groen omdat meneer van de week een beetje stinkbl*k had gevoerd. Mowgli had er 's nachts maar heel weinig van gegeten en weigerde verder te eten toen we wakker waren, net zo lang tot ik hem mijn "homemade prakkie" voorschotelde :biggrin2:
#2577826
Update: Gisteravond was ik de kattenbak aan het opschonen en toen live meegekregen hoe Mowgli voor mijn neus een paar barfdrolletjes van de "donkere" mix produceerde. Ik hoorde en zag hem niet kreunen, kwam er heel makkelijk uit. De drolletjes waren gemeleerd: geel en donker, ik gok groen (het was te donker om de kleur te zien). Drollen waren lekker stevig, maar ik kon ze wel door midden steken. Van binnen waren ze voornamelijk geel. Heb meneer meteen gezegd dat zijn drolletjes nu donkerder zijn omdat ik een mix van donker vlees heb gemaakt. Hij reageerde een beetje lauwig.
#2577906
Mowgli schreef: Update: Gisteravond was ik de kattenbak aan het opschonen en toen live meegekregen hoe Mowgli voor mijn neus een paar barfdrolletjes van de "donkere" mix produceerde. Ik hoorde en zag hem niet kreunen, kwam er heel makkelijk uit. De drolletjes waren gemeleerd: geel en donker, ik gok groen (het was te donker om de kleur te zien). Drollen waren lekker stevig, maar ik kon ze wel door midden steken. Van binnen waren ze voornamelijk geel. Heb meneer meteen gezegd dat zijn drolletjes nu donkerder zijn omdat ik een mix van donker vlees heb gemaakt. Hij reageerde een beetje lauwig.
Tja, man hè? En half Italiaans. Zo'n combinatie snijdt nog liever zijn tong af dan toe te geven dat ie misschien heel eventueel wel eens niet gelijk zou kunnen hebben, mogelijkerwijs. ::)
#2577950
Anne in Duitsland schreef: Tja, man hè? En half Italiaans. Zo'n combinatie snijdt nog liever zijn tong af dan toe te geven dat ie misschien heel eventueel wel eens niet gelijk zou kunnen hebben, mogelijkerwijs. ::)
Gelukkig is mijn man wel zo, dat hij bij andere meningsverschillen dan later schoorvoetend toegeeft dat ik gelijk heb als ik gelijk heb :biggrin2:
#2579439
Hier zijn ze ook vaak gelig.
Ze drogen mooi op als je ze laat liggen en dan weet je dat het goede drollen zijn.
Als ze wat uit elkaar vallen, dan pas is het mis.  Bruin of geel, maakt niet uit en hier zijn er ook altijd verschillende vlekken in te zien.
Als ze niet opdrogen en plat blijven, heb je te weinig bot gevoerd en misschien wat te veel lever of dergelijk.

Alles heb ik hier wel al eens voorgehad, hoe hard we ons best ook doen om het goed te doen.  Nog geen kat op de kattenbak weten kreunen gelukkig.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door