Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2541478
Martine-Tom schreef: Grote grazers gaan er hier ook niet in, maar om 1 of andere reden vinden ze hert dan weer wel zalig...
Is misschien wild? En lusten ze dat wel graag? ???
Katten kan je ook nooit voorspellen.

Hier gaat lam en geit wel goed, maar dat zijn dan ook gemiddelde en geen grote grazers ;D
Oh ja, en hooglanderrund dat vrij rondgelopen heeft. Gewoon bio heb ik nog niet geprobeerd, maar het hooglanderras dat vind Luis echt geen gewoon rund. ;)

Aan wild moet hij nog wennen. Hij vind het best wel lekker als hij proeft, maar de specifieke geur die eraan zit, maakt hem telkens weer achterdochtig. ::)
#2541490
Martine-Tom schreef: Geen idee of het echt wild is, ik kreeg laatst lama en guanaco (oid) om te testen en dat aten ze ook, evenals struis, maar koe of geit eten ze niet...rare beesten :D
guanaco is een soort lama, dus das twee keer hetzelfde al denk ik dat guanaco wild is. ;)
Dat lust Luis inderdaad ook nog, maar niet met overgave. Ik weet niet of ik het nog ga kopen.
Maar ja, dat zei ik van parelhoen ook, en nu sta ik toch een levering te plannen dat ik er zelf om zou rijden ::)
#2541637
Hi hi, niets zo vreemd als een kat...
Hier eten ze werkelijk alles, het een met meer smaak dan het andere; hier 'in den beginne' de kvv-overstap gemaakt met konijn en gemalen bosduif, de rest was bah...
Nu is het allemaal lekker, al zijn juist de sterkere smaken (wild) zeer geliefd! :biggrin2:
#2542530
Ik vind het zo moeilijk om mijn 2 katten over te zetten op kvv,1 (noorse boskat) moet het al hellemaal niet, 2 (zoon van haar kruising) die snoept wel is een hapje van de honden,maar verder niet ja een eigen gevangen vogeltje eet hij op ::) 1 keer muisje die laat hij lekker liggen,ik vind het een nadeel dat als je wat probeert dat je het vervolgens weer kan weg gooien,dat is bij de honden van mij anders wat de een niet lust eet de ander dan wel op ;D
ik heb al zo vaak wat geprobeerd en weg moeten gooien :-[
#2542621
kiara schreef: Ik vind het zo moeilijk om mijn 2 katten over te zetten op kvv,1 (noorse boskat) moet het al hellemaal niet, 2 (zoon van haar kruising) die snoept wel is een hapje van de honden,maar verder niet ja een eigen gevangen vogeltje eet hij op ::) 1 keer muisje die laat hij lekker liggen,ik vind het een nadeel dat als je wat probeert dat je het vervolgens weer kan weg gooien,dat is bij de honden van mij anders wat de een niet lust eet de ander dan wel op ;D
ik heb al zo vaak wat geprobeerd en weg moeten gooien :-[
Waarom weggooien als je honden heb.
Wat de katten hier niet opeten of er naar mijn idee te lang staat. Verdwijnt gewoon in Bency.
Zolang je kat nog niet alles of veel eet. Maak je gewoon hele kleine porties van bv 50 of 100 gr dan weer invriezen en steeds 1 portie eruit.
Lusten ze het niet hup naar de honden.
Mijn katten deden ook eerst moeilijk de ene meer als de ander.
Nu eet de kat die het moeilijkst deed de grootste eter. ;D
#2542630
hoe moet ik dan kleine porties maken,zijn rollen van een pond bevroren of ben ik nou gek :'( en wil ook 1 dags kuikens proberen maar die kan je toch gewoon bij de dierenwinkel halen of is dat troep net als kip voor mensen zit vol met antibiotica,alleen de biologische kip niet (zeggen ze!!) hoe is dat dan met die kuikens :(
#2542636
De rol ongeveer 2 of 3 u uit de vriezer dan met een goed diepvriesmes of heel scherp mes in plakken snijden.
Kuikens koop ik bij degomeat of caroba.
Geen idd of de antibiotica die moeder kip gekregen heb ook in het kuiken kan zitten.
In ieder geval zijn het 1 dagskuikens dus zelf hebben ze nog niets gegeten.
Het is dus ook eigenlijk een ei met een velletje en pootjes en kopje ;)
#2543100
Een kuiken is een uitgekomen ei.
Dus tenzij je zelf geen eieren eet uit overweging dat de kippen AB krijgen, kan je kuikens prima voeren.
Kuikens komen uit de legindustrie, niet de vleesindustrie en ik denk dat het met de AB bij de leg nog wel meevalt. Het is vooral buitensporig bij de plofkippen en dat zijn legkippen nu net niet. Daar zit geen vlees op.

En natuurlijk kan je de kattenkvv aan de honden geven.
Er zit maar een klein beetje minder bot in, vooral meer spier. Dat kan geen kwaad, of je maakt je toch ook niet telkens zorgen als je een snackje geeft? :)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 16 dec 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door