Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2587422
;) hey top weer voor al jullie berichtjes.
Ben meteen even naar de islamitische slager gegaan, die kon me lamshart, lamslever en lamsniertjes aanbieden.
Dus heb ik meteen maar meegenomen om te proberen.
Op de markt liep ik tegen een nieuwe poulier aan en zie daar daar heb ik kippenlever, kippenhart en kippenmaagjes kunnen scoren.
Dit wat er hier te krijgen is, maar ik zal eens in omstreken rondstruinen.
Liefst koop ik eerst even een kleine hoeveelheid om te proberen.

Het was me idd opgevallen dat muizen en ratten niet echt goedkoop zijn.
Gelukkig lopen er wel eens veldmuizen door de tuin ... die zijn gratis  :P
Ik hanteer nu de 8% hart 5% lever en 4% nier, zoals eerder door jullie was aangeraden.

FF afwachten want een klein stukje van alles vond hij lekker ... nu nog even zien of dat volgende week ook nog zo is.
Groetjz Caro
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2588212
Weer een vraagje ....  ;D
Ik wil de voederbal weer gaan gebruiken, vroeger vulde ik die met brokjes maar dat kan nu niet meer.
Rianne had voor mij gedroogd vlees geregeld, dat werkte wel een beetje maar de kleine stukjes die zij en ik geknipt hebben zijn niet rond en dus vallen ze er of allemaal uit of komt er niks uit. Idealer zou ronde balletjes zijn  ;D

Nu heb ik wel eens voorbij zien komen dat je ook gehakt in balletjes kan drogen, maaarr hoe groot moeten die zijn rauw om uit eindelijk gedroogd ongeveer een 9mm te krijgen. De doorgang is 1 cm bij hoe groot je hem afstelt.
Iemand ideeën of wat er nog meer mogelijk is.

Ideeën voor (eet) spelletjes mogen ook, als maar niet alles er onder komt te zitten hier  :P.
Groetjz en allemaal een heel erg lekker weekend,
Caro
#2588345
Je zou ook een kong, zo een voor honden, kunnen proberen. Daar moeten ze het voer uit peuteren via een vrij klein gat.

Spitsmuis en mol schijnen idd niet te knagen te zijn, hier worden die levend en wel mee naar binnen genomen en in de keuken gedeponeerd 'kijk mens, voor jou, lusten wij toch niet'  :P ik hoor ze nog net piepen, als ik nog dover word hoor ik het niet meer  :D
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2594109
;D dat gepiep zou me wel doen verstenen, al heb ik hier aan vogels ook al het een en al binnen gehad ... en die houden zich ook niet stil.
Helaas gaat hij er mee spelen en zit ik met een fladderend vogel in de woonkamer met een over enthousiaste wero er achteraan, dus die heb ik er snel uit gebonjoured.  :P Beide!!!!

De kong heb ik even bekeken en lijkt eigenlijk wel erg op mijn voerbal, heb nu wel een Cat Activity Fun Board wat in de vaatwasser kan.
Het blijft wel een geklieder met versvoer, omdat onze kat meerdere keren per dag getraind moet worden en moet worden afgeleid met speel en leer speelgoed zou droge brok ideaal zijn. Het staat me alleen ontzettend tegen, al staat me momenteel het geklieder ook wel erg tegen.
Door Too
#2594228
@Caro    die foto..................  :o:o  , ik ben al lang geen barf-maagd meer maar ik moest heel even adem halen,
                mens wat een tijger heb jij  8) die mag nooit meer zeggen dattie iets niet blieft
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2594614
Ja klopt het is een (kop)meeuw.
Voor ons was het ook behoorlijk schrikken, al was het maar het hels lawaai waarmee hij door het kattenluikje kwam.
Sindsdien kijken we schichtig op als het kattenluikje wat harder open gaat dan normaal.

De volgende dag met een belletje om zijn nek kwam ik beneden met een spreeuw in mijn kamer.
Ben nu van plan een extra belletje aan het bandje te naaien want ik ben ook een vogel liefhebber  :biggrin2:

@Too, ik heb het hem gezegd dat hij nooit meer een maaltijd mag laten staan ;)
Al heeft hij de meeuw niet opgegeten hoor, dat kon ik toch niet aanzien. Onze kat is nog jong en vind het leuker om met de vogel te spelen dan hem meteen de nek door te bijten. Mijn man stond er op dat we de meeuw vrij lieten en dat hebben we ook gedaan, als het goed is vliegt hij nog.  :biggrin2:
#2594737
Ik dacht dat belletjes niets meer deden dat de kat helemaal gek maken? Omdat ze natuurlijk niet rennend jagen, maar juist heel lang stil blijven zitten en dan in 1 keer toeslaan, heeft het voor vogels en knaagdieren niet enorm veel nut zo'n bel.
Door Mowgli
#2595085
fem fatale schreef: Ik dacht dat belletjes niets meer deden dat de kat helemaal gek maken? Omdat ze natuurlijk niet rennend jagen, maar juist heel lang stil blijven zitten en dan in 1 keer toeslaan, heeft het voor vogels en knaagdieren niet enorm veel nut zo'n bel.
Katten weten trouwens ook precies zo te lopen, dat het belletje stil is. Dat zien wij de kat van onze buurvrouw regelmatig doen.

Pugsley had ook een belletje. Dankzij dat belletje hoorden wij 'savonds wanneer Pugsley eventueel weer naar binnen wilde en wij konden hem dan van beneden ophalen (wij wonen op 1 hoog). Ook als wij Pugsley naar binnen haalden voordat we naar bed gingen, hoorden we tenminste of hij in de buurt was als we hem riepen. Een zwarte kat zie je niet zo snel in het donker, door zijn belletje konden we ons oriënteren waar hij ongeveer was.
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2622633
Nou daar komt weer een vraag  ;D
Hoe nodig is vis?
Wero is van het begin al geen echte vis klant, kleine visjes gaan nog wel zoals sprot en soms moet ik het klein snijden.
Vaak blijft het liggen voor een groot deel.

Kan een kat zonder vis eigenlijk?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door