Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#310254
Rosita schreef: Ik weet dat niet iedere kat vers vlees wil eten, maar waarom voeren mensen in hemels naam nog brokken i.p.v. een (bijna) graanloos blikvoer ???. Ook al zit er alleen rijst in als koolhydraat bron, ook al is het geheel natuurlijk geconserveerd en 100% biologisch, dan nog bevat het hooguit 10% vocht.
Hoi Rosita,

Kun je mij een paar merk namen geven?
De snoezepoes bijvoorbeeld kan ik hier niet kopen en dat is de enige die ik ken.
Ik heb mijn kat voor 90% op versvlees maar zo nu en dan geef ik nog brok omdat hij dan absoluut niet meer wil eten.

Groetjes,
sylvia
Door amber2
#310282
bv. naturediet (is er nu alleen nog in hondenversie, maar mogen katten ook eten) en anifit. deze voeders kan je alleen (nog) niet in de winkel kopen maar allen via internet of laten opsturen door de nederlandse dealer. onze kat is enorm opgeknapt na de overstap van brok (rc) naar dit soort graanloos blikvoer (anifit)! Onze kat kan nml. helaas door verzwakte maag/darmen geen rauw eten..
Door Rosita
#310338
Robian schreef: Hoi Rosita,

Kun je mij een paar merk namen geven?
De snoezepoes bijvoorbeeld kan ik hier niet kopen en dat is de enige die ik ken.
Ik heb mijn kat voor 90% op versvlees maar zo nu en dan geef ik nog brok omdat hij dan absoluut niet meer wil eten.

Groetjes,
sylvia
bv. Animonda Carny, Shinycat of Almo Nature. Wanneer deze merken ook niet te krijgen zijn kan je altijd nog Almo Nature bij Casper bestellen. Een blikje van 70 gram kost geloof ik € 0,95 en tot 30 kg zijn de verzendkosten € 6.00. Zelf heb ik al meerdere malen hier een krabpaal besteld en het wordt altijd erg snel geleverd.

http://www.fretten.nl/webwinkel.html

Groetjes Rosita
Door Robian
#310549
Bedankt ik ga ze opschrijven. ;D

Op dit moment heeft meneer weer een opleving qua vers eten.

Omdat hij op een gegeven moment de hele dag niet meer at heb ik Nutro brokjes gekocht.
Dit nadat ik Whiskas had geprobeerd. (is ook afgekeurd door zijne koninklijke hoogheid :-X )

Hopelijk ben ik nu door zijn muts periode heen en blijft hij vers eten.
Zoniet dan heb ik in iedergeval de adressen waar ik wat zachtvoer kan bestellen.

Groetjes,
Sylvia
Door Robian
#310648
Hoi Rosita,

ff off topic.

Ik zag dat je net een enorm stuk had geschreven op het forum van de Avro bij een kat met blaasgruis problemen.

Geef je echt een giga uitgebreidt antwoord en wat gaat ze geven..... Prins brokjes :-X :-X
Door Rosita
#311137
Robian schreef: Hoi Rosita,

ff off topic.

Ik zag dat je net een enorm stuk had geschreven op het forum van de Avro bij een kat met blaasgruis problemen.

Geef je echt een giga uitgebreidt antwoord en wat gaat ze geven..... Prins brokjes :-X :-X
Ja, dat is diep triest :'(. Ach ze doen maar wat ze niet laten kunnen, dan doe ik dat ook ;D. Er wordt gelukkig steeds meer onderzoek verricht waaruit blijkt dat de samenstelling van brokken (veel koolhydraten, weinig vocht) in verband gebracht kunnen worden met b.v. blaasgruis en andere veel voorkomende gezondheidsproblemen (en later wellicht ook nierfalen). Mijn gevoel zegt me dat brokken (voor katten) op de terugweg zijn ook al zijn ze 100% biologisch en zonder granen ;). De blikvoeding met (bijna) geen koolhydraten is juist in opkomst. Natuurlijk is dit lang geen vers vlees, maar wel zo veel beter dan die droge koolhydraat bom. Ook op andere fora zie je dat mensen hun katten steeds vaker rauw bijvoeren. Ik hoop alleen dat dit dan een combi is met blik i.p.v. brok. Dankzij allerlei fora hebben DA het minder voor het zeggen gekregen m.b.t. voeding. Als er dan een paar mensen zijn die alsnog uitsluitend brokken willen voeren dan doen ze maar wat ze niet laten kunnen, ik heb alleen wel medelijden met hun viervoeters :-\.

Groetjes Rosita
Door Rosita
#311142
Robian schreef: Bedankt ik ga ze opschrijven. ;D

Op dit moment heeft meneer weer een opleving qua vers eten.

Omdat hij op een gegeven moment de hele dag niet meer at heb ik Nutro brokjes gekocht.
Dit nadat ik Whiskas had geprobeerd. (is ook afgekeurd door zijne koninklijke hoogheid :-X )

Hopelijk ben ik nu door zijn muts periode heen en blijft hij vers eten.
Zoniet dan heb ik in iedergeval de adressen waar ik wat zachtvoer kan bestellen.

Groetjes,
Sylvia
Bij mij hebben ze in het begin zo' n muts periode gehad. Dat was toen met Bibi. Ik stond toen ook op het punt om er blik doorheen te mengen, maar dacht laat ik eerst eens CB proberen. Dat werd toen met smaak gegeten. Heel af en toe geef ik ze ook weer wat Bibi en dat vinden ze dan weer veel lekkerder dan de CB ::). Ach het blijven katten ;D. Met een beetje afwisseling kom je gelukkig een heel end ;).

Groetjes Rosita
Door Robian
#311156
Rosita schreef: Bij mij hebben ze in het begin zo' n muts periode gehad. Dat was toen met Bibi. Ik stond toen ook op het punt om er blik doorheen te mengen, maar dacht laat ik eerst eens CB proberen. Dat werd toen met smaak gegeten. Heel af en toe geef ik ze ook weer wat Bibi en dat vinden ze dan weer veel lekkerder dan de CB ::). Ach het blijven katten ;D. Met een beetje afwisseling kom je gelukkig een heel end ;).

Groetjes Rosita
Ik ben nu een beetje aan het expirimenteren met het eten.
Volgens Roger is:
Rundvlees door de vleesmolen :-X
Rundvlees voorgesneden uit de vriezer is :-X
Carnibest is :-X
Kip is :-X
Vis uit blik is :-X
Whiskas is :-X

Vlees in stukjes aan tafel bereid is ;D
Lamshart is ;D
eendagskuikens zijn ;D
Nutro brokjes zijn ;D
Bibi is soms ;D en soms :-X
Verse sardientjes zijn soms ;D en soms :-X

En zo ploeteren we door.
Ach ja, katten..... heerlijke beesten ;D
Door Kefraya
#311166
Rosita schreef: Mijn gevoel zegt me dat brokken (voor katten) op de terugweg zijn ook al zijn ze 100% biologisch en zonder granen ;). De blikvoeding met (bijna) geen koolhydraten is juist in opkomst.
Groetjes Rosita
Hoi Rosita,

ik raakte een tijdje terug aan de praat met een dierenwinkel bij ons in het dorp over de Carnibest die ze verkopen. De eigenaar vertelde mij dat er juist een toename is in brokkenverkoop en dat er steeds minder vraag is naar blik. Mensen vinden brokken blijkbaar makkelijker want dan hoef je niet zo veel schoon te maken. Vandaar ook de enorme toename in brokkenassortiment >:(
Positief is inderdaad wel dat er duidelijk meer vraag is naar kvv en vers, maar dat valt qua omzet in het niet bij de brokken :-\
Inderdaad, arme poezen ....
Door amber2
#311182
Laatste hoorde ik ook nog van iemand die juist van blikvoer naar brokken is overgestapt voor haar katten, omdat ze dacht dat dat beter zou zijn. Ze koopt haar voer in de supermarkt en daar heb je nu sinds een tijdje die purina brokken in een leuke glimmende verpakking; zogenaamd veeeel gezonder.
Ik vind het supermarkt blikvoer even slecht als brokken; het bevat dan wel meer vocht, maar ook vaak meer conserveermiddelen/antioxydanten en natuurlijk superveel granen.
Dus je moet volgens mij toch wel een duidelijk onderscheid maken tussen 'gewoon' blikvoer en graanloos, 'natuurlijk' blikvoer. Dat wordt op dit forum vaak op 1 hoop geschoven (allebei 'doodgekookt') terwijl het toch echt heel wat anders is qua ingredienten. Ik hoop dat het zo is dat koolhydraatarme blikvoeders in opkomst zijn, maar ik zie het eigenlijk nog niet zo.. Ik ken maar een paar merken en die zijn voor zover ik weet amper in dierenwinkels verkrijgbaar.
Door yava
#312707
Ik ben helaas moeten overstappen van BARF en kant en klaar voeding in de diepvries naar blikvoer. Gebruik momenteel ALMO NATURA. Hier zit geen granen en niet veel koolhydraten in. 1% is RIJS de rest is vocht en vlees.

Ik wissel het wel af met wat kipfilet (biologisch) en lamshart. Is het enigste wat ze lekker vindt. De rest moet ze niet.
Heeft me een fortuin gekost aan vlees,maar dat heb ik graag over gehad voor haar.
Ik ben 6 maanden bezig geweest. Maar helaas,het is niet gelukt waar ik op hoopte ook bibi en carnibest moet madam niet. Zelfs de vissoort van carnibest moet madam niet. Ik weet dat ALMO natura natuurlijk nooit zo goed kan zijn als bijvoorbeeld echt vers. Maar ik denk dat het toch een betere alternatief is dan de grote merken. Als je het blikje opent. zou je het zo zelf willen eten. In de vis zie je echt vis liggen en niet die eenheidsworst van de meeste fabrikanten. Ook zit er in die vis graten in. Die heel makkelijk voor de kat zijn op te eten.
Laatst gewijzigd door yava op za 30 apr 2005, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#312730
Interessant om te volgen. Ik probeer mijn kittens naast vers ook aan blik/brok te wennen, maar zoals ik in een ander topic schreef kwam dat er niet zo snel weer uit :-X

Weet iemand waar die merken verkrijgbaar zijn?

Oja, via Google kwam ik ook uit op het forum van de Avro... Waar ik me HEEL ERG aan erger is dat mensen blikvoeding vlees noemen. En dan hebben ze het ook nog over Felix en Gourmet enzo >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#312742
Loeka schreef: Interessant om te volgen. Ik probeer mijn kittens naast vers ook aan blik/brok te wennen, maar zoals ik in een ander topic schreef kwam dat er niet zo snel weer uit :-X

Weet iemand waar die merken verkrijgbaar zijn?

Oja, via Google kwam ik ook uit op het forum van de Avro... Waar ik me HEEL ERG aan erger is dat mensen blikvoeding vlees noemen. En dan hebben ze het ook nog over Felix en Gourmet enzo >:(

Ja leuk he, vroeger voelde ik me altijd geroepen daar discusie op te starten maar pfffffffffffff daar krijg je genoeg van, tis wel jammer want juist van die discussies worden er veel meelezende mensen nieuwsgierig.
Door yava
#312880
Karin & Pyrs schreef: ??? ??? ???
Sinds wanneer hebben ze die ??
sorry foutje van mij moet een ander merk zijn niet bibi maar ben even de naam vergeten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door