Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#2493241
Tenzij je dat ding naast het aanrecht of kastje hebt staan....

Wijlen luna maakte de (combi-boven-)koelkast ook wel eens open om dan samen met flaps de kaas te plunderen.
Door Hilde__
#2493245
Nee staat helemaal vrij en ook nog op een verhoging. Ik denk dat ie niet helemaal goed dicht is geweest want hij heeft het niet meer gedaan  ;)
Door Hilde__
#2499844
Kheb wat foto's gemaakt...

Van bovenaf kun je zien dat ie nog niet is dicht gegroeid :lol:

Afbeelding

Zijkant

Afbeelding

En etend van een houtje :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#2499855
Makkelijker vergelijken, want zelfde kleur:
Zijaanzicht is Sien dikker.
Bovenaanzicht heeft Sien iets meer taille.
Sien is nogal mollig, maar niet übervet. Sien heeft wel kortere en mogelijk iets dunnere poten en een kortere staart.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2500400
Oh, die ziet er net uit als mijn Cuzco.
Die staat ook op dieet.
Cuzco was nog dikker, maar nu ziet hij er ongeveer zo uit. Ik begin zijn ribben weer te kunnen voelen...  ::)
Door Hilde__
#2500431
O zo erg is het dus niet  :) Ribben voel ik nog wel, (maar dat zegt niet veel volgens de dierenarts die commentaar had). Hij staat inderdaad wel hoog op z'n poten en heeft een behoorlijk klein koppie met vleermuisoren (die het héél goed doen ook nog  ;D)

Ik heb hem gisteren trouwens gewogen en hij is na 10 dagen diëten 100g AANGEKOMEN  >:(
Laatst gewijzigd door Hilde__ op za 03 nov 2012, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2500441
HildeR schreef: O zo erg is het dus niet :) Ribben voel ik nog wel, (maar dat zegt niet veel volgens de dierenarts die commentaar had). Hij staat inderdaad wel hoog op z'n poten en heeft een behoorlijk klein koppie met vleermuisoren (die het héél goed doen ook nog ;D)

Ik heb hem gisteren trouwens gewogen en hij is na 10 dagen diëten 100g AANGEKOMEN >:(
;D

Sorry, is eigenlijk niet grappig. Ik herken het wel. Cuzco viel in het begin ook helemaal niet af. Dus tot twee keer toe de porties verlaagd en nu gaat het er wel stilletjesaan af. Of dat vind ik toch, de weegschaal is het ook nooit met me eens... >:(
Maar hij is veel actiever dan voorheen, zit duidelijk beter in zijn vel, is aanhankelijker en gewoon vrolijker. Dus alleen dat al is mooi.
Maar dit weekend gaan we langer dan 24uur van huis weg en dus moet ik eten neerzetten. Dan kom je binnen en wordt je altijd begroet door tonnetje Cuzco. Gelukkig gaat dat er de eerstvolgende dagen relatief snel weer vanaf, maar je bent toch steeds weer een stap achteruit met het dieet.
Maar goed, steeds dikker laten worden is ook geen optie en zoals gezegd merk je dat hij zich er beter bij voelt.

Veel succes met afvallen en de moed niet verliezen hoor. Hij komt er wel.
Het kan een tijdje duren (wij zijn ook al eigelijk een half jaar bezig, aan het opletten en verminderen), maar stilletjesaan komen we er wel, of het wordt tenminste niet erger. ;)
Door Hilde__
#2502419
Vanavond heeft ie weer 3x de koelkast open gekregen. De eerste keer had ik het niet door dus hij heeft iets van 150g konijn gegeten ipv 65g. Thomas en Femke's portie dus :'( Morgen krijgt ie geen eten hoor :P

Maargoed...morgen ga ik een koelkastslot kopen.

Door fem fatale
#2502480
Dat doet 'ie goed hoor. Mijn ouders hebben een kinderslot op de koelkast (in afwachting van een nieuwe die beter sluit), misschien ook iets voor jullie?
Door Hilde__
#2502486
Ja ik ga er morgen 1 halen, want dit is echt irritant aan het worden  ;D
Door Limpy
#2503069
Heb je een "fiets-spin" in huis?
1 kant op het rooster aan de achterkant klikken, andere kant op het deurhengsel... en voila: koelkast dicht!
Zelfs mijn siamees kreeg de deur dan niet meer open.
(en de koelkast terroristen van mn vriendin ook niet meer en die waren erger dan die van mij)
Door Hilde__
#2503138
Ik heb geen deurhengsel, maar er zit nu een kinderslot op en dat werkt (tot nu toe  ;D)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door