Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2454446
hey allemaal,

m'n jeweetwelkater van 2 jaar komt net op schoot en heeft me daar een dikke buik  (vriendlief had het me al eens verteld maar ik wimpelde het af)
hoe zie ik of hij echt te dik is? hij heeft een hangende flap en een iet volle buik, maar zijn heupbotten steken wel wat uit (ribben zijn voelbaar)

verder is hij levendig en zit goed in zijn vacht zoals altijd, word hij nou te dik of hoort die stevige buik met flap erbij
hij is ook niet lui want hij pest de kat van de buren nog altijd en jaagt actief op vliegjes, muizen vogels en weet ik het allemaal.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2454491
Als de ribben geen laag spek hebben, is hij niet te dik.
Katten hebben een rekbare huid nodig tijdens springen enzo en bij veel katten zie je daar dan een lelletje. Sien heeft ook zo'n zak aan dr buik hangen en ik kneed daar graag in. Vindt ze zelf meestal ook leuk.
Otje de ranke springveer heeft zelfs een minilelletje.

We hebben hier eens op BP een 'wedstrijdje' gehouden welke kat de grootste lel had. Sien won.
Door Parelridder
#2456351
Bij onze katten is een vel/lel onder de buik altijd gevolg geweest van overgewicht. Als we ze op dieet zetten was dat voorbij. Sanne is nu 11,5 jaar, komt dagelijks buiten en heeft geen hangbuik/tas/lel onder haar buik hangen. Ik beoordeel het gewicht van mijn katten dus wel altijd op dat (hier 1e) signaal.

Ik vond op internet o.m. het volgende: http://www.dierenkliniek-roerdalen.nl/K ... te-dik.htm Misschien heb je daar iets aan?
Door Too
#2456511
Volgens mij is er geen eenduidig antwoord

Zo heb ik CaToo die al t spek tussen haar achterbenen opslaat , t reserve-vel blijft heel lang leeg, bij haar moet ik dus echt even 'grabbelen om zeker te weten dat ze nog goed op gewicht is
en Cera die all-over spek afzet ze heeft net als haar spichtige zus een flink stuk reserve vel om zich mooi lang uit te kunnen rekken en heel grote sprongen te maken, bij haar volstaat t om 's even heel zorgvuldig te aaien en ribbetjes/heupen te bevoelen

Al dan niet [te] dik bepaal je toch echt t makkelijkst met je handen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2457138
[quote="Too"]
Volgens mij is er geen eenduidig antwoord

Zo heb ik CaToo die al t spek tussen haar achterbenen opslaat , t reserve-vel blijft heel lang leeg, bij haar moet ik dus echt even 'grabbelen om zeker te weten dat ze nog goed op gewicht is
en Cera die all-over spek afzet ze heeft net als haar spichtige zus een flink stuk reserve vel om zich mooi lang uit te  kunnen rekken en heel grote sprongen te maken, bij haar volstaat t om 's even heel zorgvuldig te aaien en ribbetjes/heupen te bevoelen

Al dan niet [te] dik bepaal je toch echt t makkelijkst met je handen.
[/quote]

Hier ook een poes waar er niets in zit, en een kater waar het goed gevuld is.
Ik kan me niet voorstellen dat het bij Cuzco verdwijnt als hij afvalt, maar het zal dan wel leeg zijn als hij ooit nog mooi op gewicht komt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door