Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2447276
Onze Tom is een echte barf-kliko, hij lust alles en ik maal niets.  We hebben hem nu 1 jaar, hij is ongeveer 3 jaar nu, en eet al sinds hij bij ons is barf. Cold-turkey overgezet en hij heeft nooit ergens last van gehad.
Sinds een paar maanden lijkt hij sardines en kuikentjes ineens niet meer te verdragen. Als hij 1 kuikentje eet of een half sardientje werkt hij het netjes naar binnen om het vervolgens meteen weer als vieze prut uit te spugen. Gelukkig eet ie kuikens en vis altijd buiten, maar het blijft een ranzig klusje om de derrie weer op te ruimen :-X. Na het spugen  wil hij niets anders eten.  Hij slaat dus zijn ontbijt dan over maar maakt beslist geen zieke indruk de rest van de dag. Zijn volgende maaltijd werkt hij dan gewoon weer met smaak naar binnen en je merkt verder ook niets aan hem. Iemand een idee hoe dit ineens kan ?? Ik heb de sardines en kuikentjes eerst van zijn menu geschrapt, maar vis moet er eigenlijk wel weer op. Zonder de vis krijgt hij wel voldoende diersoorten, maar vis is nu en dan natuurlijk wel een goede aanvulling op zijn menu. Hij krijgt nu kip, eend, konijn, hert, lam, rund en paard en ook wel eens kalkoen en kwartel er nog bij. 
#2447302
Qua vis zou je dan gewoon eens een andere vissoort kunnen gaan proberen die wellicht beter valt bij Tom.
Ipv kuiken een ei geven?

Hoe komt? Geen flauw idee, nog nooit kotskuikens meegemaakt hier (hele vissen eten ze niet eens)
#2447395
Sorry, hier ook geen idee.
Ik heb hier eentje met net het tegenovergestelde probleem.  Gewoon bot blijft er ongemalen niet in, maar vis en kuiken dan weer wel...
Luis is wel altijd heel ziek als het er terug uitkomt, dus het lijkt toch echt wel een andere oorzaak te hebben...
#2447559
Sardien geeft hier ook kots. Als ik de schubben eraf schraap minder maar toch wel zo vaak dat ik het niet voer. Makreel geeft trouwens ook problemen alleen op zalm of filet doen ze het netjes.
Met kuikens hebben we hier alleen problemen als er een toch al niet lekker is.
#2449188
Ik zal morgen eens zalmfilet geven, dat vind ie ook wel lekker maar ik durfde het niet goed te proberen na al dat gekots.....
Heb nog wel zalmfilets in de vriezer liggen van ons zelf, dat wordt dan wel een luxe picknick voor Tom  ;) Wil voordat ik zalmlijven bestel eerst even kijken of het er in blijft....
#2449771
Tom kreeg al nooit een hele visdag hoor, wil niet het risico lopen dat hij aan de diarree gaat door teveel vette vis op één dag. Hij krijgt 2 keer per dag eten en daarvan geef ik morgen 1 portie zalm en 1 portie vlees/bot van konijn, om die laxerende hap te compenseren.
We zullen zien wat er gebeurt morgenochtend na 't ontbijt  :D
#2454447
De zalm ging afgelopen week er prima in en kwam er gelukkig niet meteen weer uit. 
We laten hem voorlopig wel even alleen zalm eten als hij vis eet. Krijgt ie toch een lekker vet visje en qua diersoorten zit hij toch al ruim genoeg.
Probleem opgelost
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door