Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#2452723
Ach, mensen en dieren kunnen enorm verschillen in hun spijsvertering. De ene Gnurkel hier wordt een tonnetje op 150 g per dag, de andere een graat op dezelfde hoeveelheid. Even oud, dikke Gnurkel is nog actiever ook, tja, wat doe je dan? Streepgnurkel krijgt dus bijna 2x zoveel als Vlekgnurkel en dan gaat het goed.
Door Too
#2454352
Koek heeft t idd goed
T zijn binnenmeiden van 5jaar:
Catoo [voorheen de spicht] is een tenger dingetje van net 3kilo, t is een tikkie neurotisch dribbelaartje [wat ook energie vreet] en een enthousiast vliegenvanger... Tot een jaar geleden staken er aan alle kanten botten en ribben uit, spekjes werden/worden enkel en alleen in de spekzak tussen de achterbenen opgeslagen
haar 'dikke' zus Cera heeft een compleet ander model : rond en breed, dikke voeten, volle staart en weegt bijna 4 kilo ..ze is niet heul actief maar mag graag achter d'r zus aanjakkeren en verder doet ze een geweldige vloerkleed imitatie en vindt ze clicker-trucs helemaal geweldig

Eigenlijk 'heb' ik niet zoveel aan percentages ik zie dat ze hier ineens een beetje te spekkig werden op de hoeveelheid die ze kregen..
dan is t voor mij vrij simpel : t is net te veel en dus worden de porties een beetje kleiner [of een paar keer per week een iets kleiner maaltje als je ver vooruit geportioneerd hebt ]
Door somali23
#2456695
Khari schreef: Oei oei oei somali kittens :mbounce:
Ik heb hier ook 4 somali's en een variant :biggrin2: geweldig ras.

Ik merk bij mijn somali's dat ze carnibest niet te lang achter elkaar moeten eten, raken hier toch wat op uitgekeken. Hier willen ze echt afwisseling in merken en ik stel ook zelf samen.
Bibi en all animal worden hier ook goed gegeten. Als ik dit met grote regelmaat afwissel blijven ze alles goed eten. Soms moet ik ze even lijmen met een blikje erdoor, maar dan eten ze het daarna ook weer zonder.

Brokjes willen ze hier ook graag eten, maar is hier best wel taboe met een blaasgruis kater en dat ze hierdoor meteen weer stinkende dunnere ontlasting krijgen.

De kittens zitten op een prima gewicht hoor en inderdaad als ze ieder geval aan blijven komen is het prima, normaal als het ene keer wat harder gaat dan de andere keer. Het aankomen in gewicht zal ook steeds minder hard gaan nu.


Puur uit eigen nieuwschierigheid ;), mag ik weten waar je ze vandaan hebt en uit welke lijn?
het gaat nu een stuk beter. Ze zijn weer wat meer aangekomen en eten inderdaad een stuk beter als ik echt afwissel. Af en toe ook wat geef wat ze moeten knagen.
Inderdaad geweldig ras! het zijn echt schatten van beestjes. Ik heb ze uit Belgie gehaald (Zomergem), en dit is de vader: http://abysilas.weebly.com/basile-de-jo ... kater.html

Zie hier de eerste goeie foto's van ze: http://www.flickr.com/photos/87170137@N04/7982304071/in/photostream/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)
Laatst gewijzigd door somali23 op do 13 sep 2012, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door