Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door milan
#2432522
In een eerdere post had ik een probleem met Fayah, omdat ze absoluut geen kvv wou eten. Van ellende maar weer aan de brok, maar dat was dus niet de oplossing... Ook erg lastig i.v.m. apart eten geven, want Roosje en Milan eten het wel prima.
Intussen van alles geprobeerd, zonder resultaat, maar ik heb vandaag mijn poot stijf gehouden...met resultaat!!
Vanochtend bosduif, en net konijn op, zonder getuttel. Wel in een paar keer wat kleinere beetjes, maar ik hoefde geen toeren uit te halen (van lepeltje laten eten, aandringen). Vanochtend heb ik over de duif een beetje kattenkruid gestrooid (ik kreeg een ingeving, had het nog liggen en niet geprobeerd), en dat was wel erg aantrekkelijk!
Ben zo blij dat deze hobbel genomen is!!
En vandaag dan ook gelijk maar een diepvriesmuisje geprobeerd (zat wel even te griezelen, maar het viel al met al reuze mee (zag al plassen bloed en pootjes en staartjes liggen overal ;D). Fayah vond het erg leuk speelgoed, maar ja, wat moet je ermee...en Milan vond het reuzeleuk, en ook reuzelekker; het beestje was binnen 10 minuten op. Roosje lag te slapen, en wou er absoluut niet voor wakker worden (keek me lelijk aan, 'laat mij met rust'), maar Milan vond het geen enkel probleem om die muis dan ook maar op te eten...

Ben me verder aan het inlezen over het zelf maken van kvv, toch wel interessant, zeker nu het de goede kant op gaat en ik een beetje in de gaten krijg wat ze wel/niet lusten.
Door Parelridder
#2432631
:circle: Ow wat genieten he, als ze 'om' gaan. En ook hier was de ervaring dat een wat doortastende begeleiding ("Niet miepen, eten") resultaat had.
Sanne heb ik bijv. verplicht alles tenminste te proeven, door als ze dat niet deed haar een hapje in de bek te doen. 'k Moest zelf vroeger ook alles tenminste proeven voor ik mocht zeggen het niet te lusten ;) Sanne kwam zo tot de conclusie dat het eigenlijk best wel (heel erg) lekker was..
Leuk om nieuwe dingetjes te kunnen gaan proberen :) Succes en plezier!!
Door milan
#2432768
Ja, echt fijn dat het nu lukt!
Ik denk ook dat ik in het begin een beetje te soft was, stond denk ik te snel klaar met een alternatief (want poes moet toch eten :-[).
Ben er ook nog niet helemaal; ze eet nog even apart, want de andere twee hebben zo hun eten op en Fayah is een muts wat dat betreft; die eet langzaam en het liefst kleine porties, dus na 5 happen heeft ze er even genoeg van. Milan en Roosje eten anders de rest op.. >:(
Moet Fayah dus nog aan haar verstand brengen dat ze haar eten ook in (liefst) twee maaltijden op eet...
Door Parelridder
#2432774
Waarom bied je het Faya 5 maal aan? Als Faya gezond en redelijk volgroeid is én gewend was om haar dagportie in tweeen te eten, dan zou ik het haar geen 5 maal aanbieden. Trek krijgen is een prima motivatie om je portie te eten ;)
Door milan
#2432794
Ja, dat is zo natuurlijk ::) (biedt haar trouwens geen 5 keer wat aan, maar na 5 happen heeft ze, voor haar idee, even genoeg op)
Voorheen stonden er de hele dag brokken, zodat ze zelf kon eten wanneer ze wou. Dat deed ze dus ook de hele dag door, telkens een paar happen, als de anderen sliepen of niet in de buurt waren.
Nu ik dus twee keer per dag kvv voer zou ze, op dit moment, twee keer een paar hapjes eten, en da's echt te weinig. Ik wil het best laten staan, maar dan eten de andere twee het dus op >:(
De afgelopen dagen heeft ze ook (veel) te weinig gegeten, dus nu maar even een paar keer per dag wat aanbieden, zodat ze haar dagportie binnen krijgt en weer een 'goede bodem' heeft gelegd. En dan z.s.m afbouwen naar twee keer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door